Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til medlemmer i Sandnes eller den delen av landet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Til medlemmer i Sandnes eller den delen av landet

    Eller mest sannsynlig ellers i landet også.


    Det er en person ved navn Glenn Gu******* med gmail.com epostadresse (for fullt navn og epostadresse, kontakt meg per PM) som jeg skulle kjøpe en vare av på finn.no.

    For å gjøre en lang historie kort så er jeg nå overbevist om at jeg har blitt svindlet. Ikke så alt for stort beløp, men dette handler om prinsipper. Jeg rådførte meg litt med en moderator i går om hvorvidt dette egnet seg for off-topicforumet, men ville fiske litt til før jeg publiserte dette på forumet. Nå er jeg helt sikker.

    Jeg har sporet opp ulike firmaer han har vært aktiv i, avisoverskrifter (ikke av kriminell karakter på hans vegne vel å merke), snakket med tidligere arbeidsgivere (som har fortalt meg at dette er en uærlig person) og fått mer kontaktinformasjon som viste seg å være utdatert da jeg kom frem til en helt annen intetanende person. Telefonkatalogen bekreftet dette, så sikkert utdatert nummer.

    Kom i kontakt med to personer jeg tror er hans foreldre som ga meg et mobilnummer jeg ikke får svar fra. Fra den samme adressen en av hans firmaer sto oppført på.

    Er dette en person du tror du kjenner, eller du har vært svindlet selv og synes fornavn og initial matcher så kontakt meg gjerne så kan vi kryssjekke navnene. Målet mitt er å samle inn så mye informasjon om vedkommende som jeg kan og presentere det for han i en epost og gi han et ultimatum om penger på min konto innen en tidsfrist eller politianmeldelse.

    Og kan det være at han bare var offline og utilgjengelig? Det er fullt mulig.... eller var. Helt til i dag da jeg svarte på en av hans andre annonser på finn.no med fake epostkonto. Og fikk svar innen få timer. Fra nøyaktig samme epostadresse som jeg har forsøkt å få svar fra med min genuine epostadresse.
    Så dette er en person som faktisk handler med forsett og har mottatt mine meldinger men velger å ignorere dem.

    Om dette er en venn av deg, så råd han til å tilbakebetale det han skylder. Om han da ikke heller vil risikere trøbbel med Politiet.

    Dette er siste gang jeg noensinne forskuddsbetaler en vare. Så, ja. Kanskje jeg har vært for naiv helt til nå.

    Men jeg setter veldig stor pris på hjelp om andre har et eller annet forhold til denne personen.
    Eller den som står bak dette om det er en som utgir seg for å være nevnte person. (Noe av grunnen til at jeg er litt restriktiv med å poste fullt navn offentlig)
    Last edited by Motörhead; 3 May 2011, 17:52.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

  • #2
    Jeg hadde ikke nølt med å legge ut fult navn her. Tydelig en som har svindlet deg!
    Stian Egelandsdal
    1982 modell
    HPI Baja 5B

    Comment


    • #3
      Hei, når jeg tenker meg om. Så har jeg egentlig allerede fått bekreftet at det er den ekte Glenn Gudmestad jeg har å gjøre med.

      For jeg husker jeg brukte bankens navnekontroll når jeg betalte. Og betalingen ble ikke stoppet. (Med andre ord var kontohaveren faktisk Glenn Gudmestad. Om ikke så ville banken stoppet det da navnet isåfall ikke ville matchet kontohaveren). Information you can take to the bank!

      Så there you have it. Glenn Gudmestad er navnet. Og epostadressen er gudmest@gmail.com
      Ikke betal noe som helst til denne fyren!

      Det var bare et tresifret beløp jeg betalte. Men jeg tenker på at denne personen sikkert har svindlet flere. Kanskje jeg ved å gå ut på denne måten kan komme i kontakt med flere som har lidd et enda større tap i forbindelse med han.

      Hans kontonummer starter på 9775 og slutter på 445
      Last edited by Motörhead; 3 May 2011, 17:51.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #4
        Synd at folk driver på med slikt... Selv solgte jeg noen ting i påsken og fikk ett dødsfall i nær familie på tirsdagen da jeg skulle sende dette, Men iallefall så forsto folkene hvorfor tingene var blitt litt forsinket, Og jeg ga selv beskjed i dette tilfellet da jeg fikk masse og ordne i tillegg til jobb...

        Sakene ble sendt fredagen og håper dem ble fornøyde.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Uff da

          Jeg kondolerer.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • #6
            Om du handlet via Finn.no kan du kontakte finn og de vil ta saken meget seriøst. De vil også bistå med alt av hjelp de kan i å få tak i fyren. Ser det er en glenn gudmestad på facebook som jobber i radio sandnes i følge siden hans:



            Jeg kan høre litt rundt om det er av interesse?
            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
            Futaba 4pk

            Comment


            • #7
              Ja. Var Sandnes Radio (eller Jærradioen som de presenterte seg som på telefonen) som fortalte meg at det var noe muffens med han. Ganske hyggelig og hjelpsom fyr som svarte forresten.

              Takker så meget for initiativet.
              Googler man også mailadressa hans så kommer man til mange treff på annonser der han tilbyr vaktmestertjenester etc.

              Ja, Finn, ja! Hvorfor har jeg ikke kontaktet finn?

              Det skal gjøres nuh.

              Sendte han en mail der jeg ga han en endelig frist til imorgen. Uten svar (men 15 minutter senere svarte han på fake-eposten min om en annen vare. Så han har lest advarselen.)

              Sjekker nettbanken når jeg står opp imorgen tidlig. Er ikke pengene på konto så bærer det ned til Politiet for å skrive anmeldelse. Blir sikkert henlagt som vanlig, men det kan jo kanskje "skremme" han litt ved å få brev fra Politiet. Kanskje pengene plutselig er tilbake på konto i all stillhet.
              Men Politiet bør vel ha mye å gå etter med et navn, kontonummer, utskrift av korrespondanse, bankutskrift og mailadresse.

              Vi får se.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Motörhead View Post
                Uff da

                Jeg kondolerer.
                Takker så meget
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Få en advokat til å skrive et brev! Det i sammens med et skriv eller noe fra Finn.no vil gjøre saken veldig sterk, og om du kan bevise at dere hadde en dialog vedrørende salget vil politiet følge opp saken. Har selv vært oppi lignende, og det endte opp med at vedkommende fikk regning fra namsmannen til slutt. Den regningen ble jo da hovedbeløpet, pengene behandling av saken kostet, og advokat utgifter hehe...
                  Dyr affære med andre ord
                  HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                  Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    Betalingsfristen har forfalt og nå får han ta konsekvensene av det...
                    sigpic
                    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan går det?
                      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                      Futaba 4pk

                      Comment


                      • #12
                        Enda ikke fått karret meg ned til stasjonen. Skal nok få ordna det i løpet av uka.
                        sigpic
                        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X