Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er dine meninger ang Globy.no ? Både web og butikk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, siden prisene er såpass lave, er det ikke rart de ikke har råd til å ha mer enn 1 person på jobb
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #17
      Tror egentlig ikke at det har så mye å gjøre med det, personlig tror jeg at årsaken til de lave prisene er for å lokke til seg nye kunder. Sier seg litt selv, går det dårlig må man pressene prisene for å kunne konkurrere med andre. Nå vet jeg ikke hvor bra eller dårlig det går for dem, men jeg ville tro at hvis det gikk bra, hadde prisene vært høyere.
      FG TR4

      FG Baja Buggy - SOLGT














      Comment


      • #18
        Sjefen på globy

        Dette er min første post her og det er kun fordi jeg vil vise min avsky mot Globy. Nettbutikken er grei nok og prisene er greie men det er sjefen i butikken det er noe i veien med. Han er direkte kverulerende, ufin og kranglete. Han bruker også hersketeknikk mot kundene. Dette er en kjent sak over hele RCmiljøet i rogaland og jeg kjenner mange som ikke går der på grunn av sjefens oppførsel. Jeg har hørt historier om folk som har skjelt ham ut på grunn av behandlingen kundene får uten at han ser ut til å bry seg. Jeg har også mange personlige erfaringer, blant annet en der jeg slet veldig med å få tilbake penger for en vare jeg hadde avbestillt, det tok en måned å få pengene igjen, med gjentatte telefoner og bare sure toner fra sjefen igjen.
        Jeg har også hørt at han har skjelt ut kunder. Han blir også sur hvis man så mye som rører på en eske eller ting inne i butikken, man får ikke lov hvis man spør en gang. Jeg har også overhørt at han er ufin mot anstatte og det virker som det mye gjennomtrekk der, tror nok ikke folk vil jobbe der lenge....
        Jeg håper virkelig at OP er sjefen sjøl eller en i globy systemet og leser dette for dette må tas tak i. Ser mange andre her som klager på sjefen.

        Andre folk, kom med erfaringer!
        Last edited by hatersgonnahate; 6 February 2012, 12:08.

        Comment


        • #19
          Originally posted by hatersgonnahate View Post
          Dette er min første post her og det er kun fordi jeg vil vise min avsky mot Globy. Nettbutikken er grei nok og prisene er greie men det er sjefen i butikken det er noe i veien med. Han er direkte kverulerende, ufin og kranglete. Han bruker også hersketeknikk mot kundene. Dette er en kjent sak over hele RCmiljøet i rogaland og jeg kjenner mange som ikke går der på grunn av sjefens oppførsel. Jeg har hørt historier om folk som har skjelt ham ut på grunn av behandlingen kundene får uten at han ser ut til å bry seg. Jeg har også mange personlige erfaringer, blant annet en der jeg slet veldig med å få tilbake penger for en vare jeg hadde avbestillt, det tok en måned å få pengene igjen, med gjentatte telefoner og bare sure toner fra sjefen igjen.
          Jeg har også hørt at han har skjelt ut kunder. Han blir også sur hvis man så mye som rører på en eske eller ting inne i butikken, man får ikke lov hvis man spør en gang. Jeg har også overhørt at han er ufin mot anstatte og det virker som det mye gjennomtrekk der, tror nok ikke folk vil jobbe der lenge....
          Jeg håper virkelig at OP er sjefen sjøl eller en i globy systemet og leser dette for dette må tas tak i. Ser mange andre her som klager på sjefen.

          Andre folk, kom med erfaringer!
          Du forklarte vell egentlig en vanlig dag på globy her
          Last edited by GrEmLiNgS; 13 February 2012, 12:39.
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

          Comment


          • #20
            Kan som siste utvei ta en tur til globy for og kjøpe noe. Personalet på globy er direkte frekke. Sist gang jeg spurte om en propell fikk jeg til svar at den ikke finnes. Etter jeg hadde vist propellen på internett fikk jeg beskjed om at den kan jeg ikke bruke da den kommer til og brenne motoren min. Hvordan kan personalet på globy vite hvilken motor jeg skal bruke når jeg ikke engang selv vet det? Dette var snakk om en APC 7x10 til en fremtidig pylon racer.

            Tips til globy:
            99% av kundene deres har mer peiling på rc en personalet så spar alle for frekke kommentarer og ikke kom med utsagn om ting dere ikke har peiling på. Kjenner jeg blir i dårlig humør bare av og tenke på globy, rc skal være gøy.

            O. Sæland har jeg gitt opp siden de aldri har delene jeg skal ha på lager + går fortere og bestille selv og du får trackingnummer.

            Handler på elefun vist jeg skal ha noe fort og hobbyking vist jeg ikke er veldig nøye på kvaliteten.

            Comment


            • #21
              Vurderte å bestille en tc-fd fra globy, men tror jeg skal skippe det da hvis "på lager" ikke kan stoles på og ræva sjefer kjenner jeg godt til og har ingen respekt til overs for. Har handlet der 1 gang før, da var de trege med sending og svarte på e-post at det var på grunn av varetelling "som nevnt på nettsiden" som det ikke stod noe om i det hele tatt men forståelig nok var på et tidspunkt når det pleier å gjøres.


              Mine egne opplevelser om div. butikker

              Elefun kan jeg også gi gode ord for, de driver seriøs butikk både gjennom internett og i butikk og har god dialog med kunder så langt jeg har sett og opplevd, har selv alltid trivdes med å gå dit for å handle. Skulle ønske de hadde litt mer utvalg bare

              Smallsize i kristiansand har også blitt mye hyggeligere etter at gamlingen tok med seg grump humøret og gikk. Men de må få litt bedre styr på varebeholdning, men han nye gjør sitt beste for å ta over rotet da forrige leder ikke brydde seg særlig om butikken og så vel bare frem til pensjon.

              Comment


              • #22
                Styr unna!

                Jeg har handlet på globy, i deres butikk i Stavanger en gang, og det blir også den siste.

                Når jeg var der sist så skulle jeg bestille et sett 26mm felger som de ikke hadde på lager, men kunne skaffe. Det tok over 2 måneder før disse var på lager. Etter å ha ventet i 3 uker bestillte jeg felgene selv fra USA til halv pris og fikk dem levert hjem to uker før globy ringte og sa at felgene var kommet.

                En annen ting er hvor ufattelig lite de som jobber der kan om RC. Når han som sto i kassen ikke visste hva en airbrush var, eller at det er mye brukt til lakkering av RC karrosserier, så kan man begynne å lure. Samme var det med de felgene nevnt over, der de to som jobbet i butikken når jeg var inne ikke var klar over at felger kommer med forskjellig offset. Jeg måtte forklare hva det var og hvorfor.

                Amatørmessig butikk. Dra heller til Birkemo eller O.Sæland om du er i Stavanger.
                Last edited by HPI; 17 March 2012, 16:40.
                HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                Comment


                • #23
                  Kjenner meg godt igjen i det som blir skrevet her! Eneste grunnen ovehodet til å handle der er prisene! Men igjen så kan det være verdt å bruke noen kroner ekstra for å få service og støtte de seriøse butikkene! Lagerstatus på nettsiden er bare å glemme, stadig kluss med bestillinger (sender andre varer enn det jeg har bestilt), treg ordrebehandlig, dårlig/ingen respons på mail...! Venter på en Spektrum DX3C som ble bestilt for 1,5 uke siden nå. Etter 4. purring via mail nå så har jeg gitt opp. Blir å ta en telefon (der tar svarer de iallefall, men bare lovord) og kansellere denne bestillingen i dag..!!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Gummitarzan View Post
                    Kjenner meg godt igjen i det som blir skrevet her! Eneste grunnen ovehodet til å handle der er prisene! Men igjen så kan det være verdt å bruke noen kroner ekstra for å få service og støtte de seriøse butikkene! Lagerstatus på nettsiden er bare å glemme, stadig kluss med bestillinger (sender andre varer enn det jeg har bestilt), treg ordrebehandlig, dårlig/ingen respons på mail...! Venter på en Spektrum DX3C som ble bestilt for 1,5 uke siden nå. Etter 4. purring via mail nå så har jeg gitt opp. Blir å ta en telefon (der tar svarer de iallefall, men bare lovord) og kansellere denne bestillingen i dag..!!
                    skjønner ikke at folk går det lenger egentlig... av alt jeg har vært innom av butikker er dette noe av det største skrekk eksempelet man kan finne på hvordan man IKKE skal drive butikk hehe...

                    bestill deg en radio fra elefun om du skal handle i norge, det er der globy får det meste fra selv også uansett. Kan du vente littegranne lenger så bestiller du fra amainhobbies.com
                    jeg bestilte fra amain på fredag sist uke og fikk produktene igår
                    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                    Futaba 4pk

                    Comment


                    • #25
                      Nå skal vi nå se, Siste delene jeg har bestilt (sjekker alltid om elefun har dem inne) så har dem komt rimelig kjapt..
                      Har nå bestilt SJ Absolute 1807Dual 1000W Dual lader som jeg forventer inn på mandagen, Nå skal det sies at jeg vell og merke har rabatter der grunnet ja... jeg HAR jobbet der... Gremlings kjenner til historien om hvorfor jeg sluttet på dagen...

                      Så ja, prisene jeg får er av grunn til at jeg handler litt der... og jeg kjenner dem som jobber der... så dem gidder iallefall ikke buffe meg... (dem vet også at jeg kjenner ganske mye av lokalmiljøet som handler der...)

                      Men må faktiskt si meg, at 2 av dem som jobber der har tatt seg sammen... Men liker virkelig ikke at dem skal slutte og ha Align deler inne... Den dagen dem slutter helt og ha Align delene jeg trenger inne... så blir det mye utenlands handel desverre... Da hamstrer jeg heller opp "krasj kit" som jeg da sparer på i lengden...

                      Ps. Ett tips til folk som skal bestille på globy, Sjekk om Elefun/smallsize har varen inne... Da går det SOMREGEL fort nok.. og ja... jeg kjefter nesten hver gang at dem MÅ slutte og skrive "På lager" når det slettes ikke er på lager... Jeg vet om MYE som faktiskt ikke er på lager.. Greit i for seg at det tar 2 dager og få inn.. men det er fortsatt ikke på lager!

                      Men desverre så ser ikke dette ut til og hjelpe, jeg vet selv at Gremlings har gode salgs erfaringer fra butikk og service, og tror nok han aldri hadde sagt at varen var på lager med mindre han kan backe det opp.... (Nå skal det sies at Gremlings sine ting sikkert er verdt mer enn en RC bil og slikt pr stk pris...)
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #26
                        Hadde Elefun hatt DX3C så hadde det ikke vært tvil! Skal sjekke amain! Globy er det helt slutt med iallefall!

                        Comment


                        • #27
                          DX3C ? Er Smallsize som er importør av Spektrum... Skal ned en tur nå (Må ha kabler til lade kofferten min) Så trust me... Skal ta dem på denne feilen.. for denne radioen er da INNE hos smallsize! Så dette er elendigt, Nå skal det sies at han som normalt har ordre er sykemeldt, men han som tar jobben nå burde kunne dette like godt! Så skal slenge litt når jeg er innom... Vist dem vil overleve da...

                          PS. Kan du sende meg en PM med Bestillings Dato og evnt ordre nr ? Tar denne saken videre... dette er ett klassiskt eksempel og slå i bordet med for og få dem til og åpne øynene! Send pr PM om du er intr...
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #28
                            PM sendt! Takk!

                            Comment


                            • #29
                              Snakka med en på globy i går kl18 da han ikke ringte meg opp som han lovet. Han lovet da på nytt at han skulle ta kontakt med han som de fikk varer av (tror dette var smallsize) tidlig neste dag (i dag fredag) og ringe meg opp før 12. Ringte de opp igjen nå kl 12:15 og han skjønte fort hvem som ringte. Han forklarte at han ikke hadde fått tak i leverandør (smallsize) og at de heller ikke hadde fått Spektrumen fra de i dag heller. Skylte da (ironisk nok) videre på at det var krøll med lagerstatusen på sidene til smallsize. Han lover da å sjekke dette asap og ringe meg opp innen 30 minutter. Dette er i skrivende stund 55 minutter siden..

                              Comment


                              • #30
                                Litt oppdatering på situasjonen:
                                Limer inn fra mail, ble litt småirritert som man kan se..

                                Fra: Sigurd Wall
                                Dato: 09:13:21 CEST 6. juni 2012
                                Til: Ordre - GLOBY AS
                                Emne: Spektrum radio

                                Hei.

                                Fikk dere sendt spektrum dx3c til meg på mandag?? Ble lovet en telefon så fort dere fikk sendt denne..
                                O.nr: 15128

                                Mvh

                                Sigurd Wall


                                Den 6. juni 2012 kl. 10:34 skrev "Ordre - GLOBY AS" :

                                Hei Sigurd, denne står på pall klar til henting fra posten men vi får ikke tilgang på sporingsnummer før de har registrert den inne hos seg på terminalen.

                                Ringer deg så snart jeg har et sporingsnummer i hånden.


                                From: Sigurd Wall
                                Sent: Thursday, June 07, 2012 10:13 AM
                                To: Ordre - GLOBY AS
                                Subject: Re: Spektrum radio

                                ?

                                Mvh

                                Sigurd Wall


                                Den 7. juni 2012 kl. 12:55 skrev "Ordre - GLOBY AS" :

                                Hei.

                                Den er ennå ikke kommet.

                                Mvh.




                                Fra: Sigurd Wall
                                Dato: 13:22:11 CEST 7. juni 2012
                                Til: Ordre - GLOBY AS
                                Emne: Re: Spektrum radio

                                Hæ?!?

                                Jeg fikk beskjed på mandag at denne ville komme til dere i løpet av dagen og bli sendt til meg samme dag!
                                Tok kontakt med dere i går og fikk da beskjed om at den var klar til sending og ventet bare på posten! Jeg skulle bli kontaktet så fort dere hadde fått sporingsnr.
                                Kan med sikkerhet si at dette er min siste bestillig fra dere. Elendig håndtert og dårlig oppfølging!
                                Dette er forresten en erfaring jeg deler med mange andre, så jeg foreslår at dere tar ett oppgjør internt hvis dere vil beholde kundene deres.

                                Mvh
                                Sigurd Wall


                                Fra: Sigurd Wall
                                Dato: 17:07:23 CEST 7. juni 2012
                                Til: Ordre - GLOBY AS
                                Emne: Fwd: Spektrum radio

                                Kan dere gi meg ett skikkelig svar på nar jeg får radioen min?!? Denne skulle vært hos meg for lenge siden!


                                Sigurd Wall

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X