Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er dine meninger ang Globy.no ? Både web og butikk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Etter hva jeg har forstått, så er Spektrum-radioer i det store og det hele
    et problem å få tak i. DX8 er bare å glemme f.eks.

    Årsak aner jeg ikke, men tror faktisk ikke Globy har skylda her
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #32
      Nå er det for det første ikke DX8 jeg skal ha og for det andre kan du ikke ha lest innlegget mitt...

      Fredag forrige uke snakket jeg med globy og de hadde fått tak i smallsize som skulle sende radioen til globy på mandag. Globy skulle ta kontakt med de på mandag og be de sende direkte til meg og lovet å ringe meg så fort denne var sendt. Tirsdag hadde jeg fortsatt ikke hørt noe så sende en mail. Fikk da til svar at radioen var hos globy ferdig pakket og ventet bare på posten. Skulle kontakte meg så fort de fikk sporingsnr.
      Torsdag tok jeg igjen kontakt da jeg igjen ikke hadde hørt noe som vanlig. Fikk da beskjet om at radioen ikke hadde kommet til de enda!?! Det var da jeg fikk nok...


      -Sigurd

      Comment


      • #33
        Originally posted by xilian View Post
        Etter hva jeg har forstått, så er Spektrum-radioer i det store og det hele
        et problem å få tak i. DX8 er bare å glemme f.eks.

        Årsak aner jeg ikke, men tror faktisk ikke Globy har skylda her
        Det hjelper da fint lite det!!! da må globy informere om dette, det er GLOBY kunden her handler hos, han driter vell i resten, så da er det globys ansvar og informere om hva som foregår....

        MØKKABUTIKK, skjønner ikke hvorfor du støtt og stadig skal forsvare dem.
        HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
        Futaba 4pk

        Comment


        • #34
          Jeg har null forhold til, og bryr meg ikke om Globy, men sier indirekte
          at problemet antagelig ligger hos norsk importør...
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #35
            Leser du ikke innleggene?? Globy juger til kundene sine!

            Comment


            • #36
              joda. Og det er vel lenge siden majoriteten konkluderte med at Globy er en
              møkkasjappe, så jeg skjønner ikke hvorfor du har bestilt der.

              Avbestill og bestill fra Smallsize i stedet, så slipper du problemet, men jeg
              tror ikke du får radioen noe tidligere.
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #37
                Originally posted by xilian View Post
                joda. Og det er vel lenge siden majoriteten konkluderte med at Globy er en
                møkkasjappe, så jeg skjønner ikke hvorfor du har bestilt der.

                Avbestill og bestill fra Smallsize i stedet, så slipper du problemet, men jeg
                tror ikke du får radioen noe tidligere.
                neida, det er nå for såvidt greit så lenge man bare får den rette beskjeden NOE MAN KAN FORvenTE fra en butikk.

                Er da ikke alle som har fått med seg globy er ei møkkasjappe da vet du isåfall hadde den vært borte nå
                HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                Futaba 4pk

                Comment


                • #38
                  Jeg kjøpte for ca 3mnd siden en Traxxas Slash 4x4 platinum edition hos Globy.no
                  Etter 3-4 turer med denne sluttet motor og fungere.

                  Jeg tok kontakt med Globy som sa jeg bare skulle sende inn motoren til dem med kvittering så skulle dem fikse den eller sende en ny.

                  Det er nå 7 uker siden jeg sendte dem motoren og går enda å venter.

                  Ringte dem i dag og fikk beskjed om at dem har tilsvarende motor på lager, men at personen som har ansvar for reklamasjon er ute i ferie og er ikke tilbake på ca 2 uker......

                  Jeg sa da at vanlig reklamasjons tid er 1-2 uker og spurte hvorfor jeg ikke hadde hørt noe fra dem på 7 uker?..

                  Da ble personen på telefonen tydelig irritert å sa jeg fikk ringe en annen dag... Jeg spurte da om og få prate med daglig leder men fikk bare et kjapt NEI til svar...

                  Så min erfaring med Globy.no er HOLD DERE UNNA!

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by jigs View Post
                    Jeg kjøpte for ca 3mnd siden en Traxxas Slash 4x4 platinum edition hos Globy.no
                    Etter 3-4 turer med denne sluttet motor og fungere.

                    Jeg tok kontakt med Globy som sa jeg bare skulle sende inn motoren til dem med kvittering så skulle dem fikse den eller sende en ny.

                    Det er nå 7 uker siden jeg sendte dem motoren og går enda å venter.

                    Ringte dem i dag og fikk beskjed om at dem har tilsvarende motor på lager, men at personen som har ansvar for reklamasjon er ute i ferie og er ikke tilbake på ca 2 uker......

                    Jeg sa da at vanlig reklamasjons tid er 1-2 uker og spurte hvorfor jeg ikke hadde hørt noe fra dem på 7 uker?..

                    Da ble personen på telefonen tydelig irritert å sa jeg fikk ringe en annen dag... Jeg spurte da om og få prate med daglig leder men fikk bare et kjapt NEI til svar...

                    Så min erfaring med Globy.no er HOLD DERE UNNA!
                    Ja, da har du akuratt samme erfaring som oss andre
                    Synest egentlig litt synd på miljøet med rc i Stavanger og rundt, iogmed at butikken har ett såpass dårlig rykte på seg. Kunne jo absolutt vert en konge butikk det, de har gode priser, og godt utvalg, men når de har så dårlig service som de har, er du like plutselig like langt.
                    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by andjoh View Post
                      Ja, da har du akuratt samme erfaring som oss andre
                      Synest egentlig litt synd på miljøet med rc i Stavanger og rundt, iogmed at butikken har ett såpass dårlig rykte på seg. Kunne jo absolutt vert en konge butikk det, de har gode priser, og godt utvalg, men når de har så dårlig service som de har, er du like plutselig like langt.
                      Det var daglig leder du snakket med da en er på ferie og en er hjemme med datteren sin pga planleggningsdag i bhagen
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #41
                        Han er vel bare en av dem som vil ha penger, men ikke drive butikk. Da må du jo forstå at all tid på returer og reklamasjon er bortkastet tid! Bare synd at han i tillegg ikke skjønner at vedlikehold av eksisterende kunder kan gi ham veldig mye mer penger.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by KjetilT View Post
                          Det var daglig leder du snakket med da en er på ferie og en er hjemme med datteren sin pga planleggningsdag i bhagen

                          Om det er meg du mener så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg spurte personen jeg pratet med om daglig leder var på jobb men det var han ikke.

                          Så om jeg pratet med daglig leder og han ikke turte og si at han faktisk var daglig leder så skjønner jeg ingenting

                          Og sjøl om personen i bedriften som har med reklamasjon og gjøre er på ferie, må daglig leder eller noen andre i bedriften kunne ta en avgjørelse og yte litt service.

                          Uansett så har ikke personen som har med reklamasjon og gjøre ikke vært på ferie i 7 uker...

                          Saken er jo så såre enkel og løse...

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by jigs View Post
                            Om det er meg du mener så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg spurte personen jeg pratet med om daglig leder var på jobb men det var han ikke.

                            Så om jeg pratet med daglig leder og han ikke turte og si at han faktisk var daglig leder så skjønner jeg ingenting

                            Og sjøl om personen i bedriften som har med reklamasjon og gjøre er på ferie, må daglig leder eller noen andre i bedriften kunne ta en avgjørelse og yte litt service.

                            Uansett så har ikke personen som har med reklamasjon og gjøre ikke vært på ferie i 7 uker...

                            Saken er jo så såre enkel og løse...
                            hehe, det kan høres ut som daglig leder du har snakket med ja, en idiot uten like!

                            om det har gått over 7 uker ringer du bare på ny å gir dem kontonummeret ditt å sier følgende:

                            Står ikke pengene på min konto imorgen overleverer jeg saken til forbrukermyndighetene!

                            Du har nemlig krav på pengene igjen om det går "urimelig lang tid" noe som er satt til 4-5 uker. Det funket fint når jeg gjorde det i vinter
                            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                            Futaba 4pk

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                              hehe, det kan høres ut som daglig leder du har snakket med ja, en idiot uten like!

                              om det har gått over 7 uker ringer du bare på ny å gir dem kontonummeret ditt å sier følgende:

                              Står ikke pengene på min konto imorgen overleverer jeg saken til forbrukermyndighetene!

                              Du har nemlig krav på pengene igjen om det går "urimelig lang tid" noe som er satt til 4-5 uker. Det funket fint når jeg gjorde det i vinter
                              Men er litt usikker på hvordan det da blir med tanke på at jeg har jo bare sendt inn motoren. ikke hele bilen..

                              Om jeg skal heve hele kjøpet så må jeg sende inn igjen bilen og det vet jeg ikke om jeg orker, med tanke på at det sikkert tar månedsvis før jeg får igjen penger om jeg i det hele tatt gjør det.... :/

                              Comment


                              • #45
                                Da kobler du inn forbrukerombudet mens du går igjennom retur prosessen med penga tilbake. Da vil Globy få et press på seg i samme slengen. Det som er med Globy som jeg har lest igjennom her, er at de driter rett og slett i kundene sine. De tenker ikke særlig igjennom hva slags makt kunder kan ha mot en butikk, det eneste de tjener på er kunder som ikke er på Radiostyrt.no. For de ser ikke den dårlige kritikken folk har mot butikken og deres personale osv... Det beste vil også være å bruke TV2 Hjelper deg, de har som oftest stor innvirkning på bedrift og personer at de ser seg nødt til å gi etter. Vis en garantisak av en vare pågår i over 1mnd så skal du ha beskjed fra bedriften med mindre de har en egen retur lov, om at de sender deg ny vare.

                                Jeg hadde tenkt til å kjøpe en del varer ifra Globy, men fant ut etter å ha lest denne tråden at de ikke fikk mine 8k jeg skulle bruke på bil. Jeg anbefaler ikke andre venner å bruke Globy heller, for dems elendige kundeservice de viser. Også en annen ting er dette med å se og ta på RC bil i butikken dems, vis de er redde for at noe skal bli ødelagt, så burde de ikke ha utstillingsmodeller utstilt. For kunde vil se hva de faktisk kjøper når de har utstillings modeller, så dette er også tegn på at de driter i kunden sin.

                                Om Globy i det heletatt bryr seg om kundene sine, så burde de endre holdning. De burde gjøre dette før de virkelig sitter i saksa med forbrukerombudet i nakken.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X