Announcement

Collapse
No announcement yet.

DA var den kjøpt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DA var den kjøpt!

    Da har jeg kjøpt meg en Tamiya M4 Sherman! så da venter jeg meg at den skal bli sendt snart, ser det er en del detaljer, bekymrer meg litt for hvor mye farger å hvilken type maling/lakk jeg skal bruke som er vannfast osv synes å se at plast delene til sherman kommer i oliven grønn, hvor vits er det å male disse? å hvor mye ca koster det med lakk/maling? har noen en grei nett butikk som selger vannfast lakk/maling? takk
    Mads Christoffer

  • #2
    Jeg ville brukt vanlig Tamiya TS lakk, den får du i de fleste hobbybutikker.

    Prisen kan variere endel, har sett priser mellom 69,- og 98,- for en boks. Anbefaler å bruke grunning først.
    Dirty Harry Crawler Team
    http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

    Comment


    • #3
      Originally posted by jgroneng View Post
      Jeg ville brukt vanlig Tamiya TS lakk, den får du i de fleste hobbybutikker.

      Prisen kan variere endel, har sett priser mellom 69,- og 98,- for en boks. Anbefaler å bruke grunning først.
      tenkte å spraye tanksen først med grunning å lakk åsså maler jeg detalijene for hånd kjøpte meg åsså en kontroll til Tanksen en Futuba T4exa håper denne kommer til å funke bra men hvor mangen servoer skal det inni en tanks? fulgte med 3stk her
      Mads Christoffer

      Comment


      • #4
        Du grunner den med vanlig primer fra tamiya.
        Husk at tanks blei sprøytemalt fra fabrikken og så blei de "slitt" i felt og malt for hånd med det de hadde...
        Ergo så trenger du ikke nødvendigvis tenke så mye på "håndmale" detaljer.

        Sherman var vel ofte også kun grønne. Husker ikke hvilken farge akkurat nå. De var vel også ofte går inni eller hvite.

        Gratulerer med ny tanks!!
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Du grunner den med vanlig primer fra tamiya.
          Husk at tanks blei sprøytemalt fra fabrikken og så blei de "slitt" i felt og malt for hånd med det de hadde...
          Ergo så trenger du ikke nødvendigvis tenke så mye på "håndmale" detaljer.

          Sherman var vel ofte også kun grønne. Husker ikke hvilken farge akkurat nå. De var vel også ofte går inni eller hvite.

          Gratulerer med ny tanks!!
          Takker så mye, jeg satt i over 11timer i går med tanksen å malte å byggde så forhåpentlig blir den ferdig idag tanksen blir mørk oliven vi maler den åsså med svamp så den blir litt ru i lakken på en måte blir utrolig stillig når vi blir ferdige ska se om jeg får lagt ut bilder løpet av uka av den!
          Mads Christoffer

          Comment


          • #6
            da var tanksen åsså ferdig!! etter 4dager med bygging,liming å maling er den endelig ferdig men inngen hell uten uhell...jeg eier en Futaba T4exa kontroll som ikke vil lade setter lade plugen i kontrollen ingen lys, tar der etter ut batterie for å lade det manuelt da kommer det et lys men den tar ikke til seg strøm...
            Mads Christoffer

            Comment


            • #7
              Uff! Det er kjedelig med sånt. Men nå vil vi se bilder av det ferdige produktet.
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • #8
                Originally posted by Droid View Post
                Uff! Det er kjedelig med sånt. Men nå vil vi se bilder av det ferdige produktet.
                fikk fikset det med en ny lader så ingen problemer lengere skal legge ut et par bilder i morgen, men den ser ikke helt bra ut da men det er vårt første prosjekt noen sinne aldri byggd noe annet enn en liten model tanks tideligere!

                Btw: noen som vet hvordan det ville vært mellom Rc HEMTT M983 Vs en rc tanks? lurte på det etter jeg så en film om en Hemtt som var eid ev en Vforce
                Last edited by angelano; 2 August 2009, 00:44.
                Mads Christoffer

                Comment


                • #9
                  HEMT fra NORCC forumet er bare helt rå.
                  Det er ikke samme skala og den lastebilen er bygd for å takle litt terreng. Veit ikke hvordan den ville oppført seg i forhold til en tanks.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Gratulerer med tank
                    Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Access View Post
                      Gratulerer med tank
                      Takk! så mye her er 2 bilder jeg har tatt tanksen er ikke malt så nøye over alt jeg kaller det bare "slite skader"




                      Mads Christoffer

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X