Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veiledning i oppgradering av HL tank til smoke + sound

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Veiledning i oppgradering av HL tank til smoke + sound

    Har kjøpt en M41A3 Bulldog på Netthandelen, men oppdaget raskt at denne ikke hadde lyd og røyk som den på Youtube-videoen de henviser til har.
    Har derfor bestilt ny RX18 styringsmodul og oppgraderingspakken for lyd og røyk fra rctank.de.
    Det fulgte imidlertid ikke med noen form for dokumentasjon med disse.
    Lurte derfor på om noen hadde noen nyttige linker som beskriver oppgraderingen.

  • #2
    Hei!
    Velkommen hit!

    Kanskje du får noen tips her
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #3
      Originally posted by Droid View Post
      Hei!
      Velkommen hit!

      Kanskje du får noen tips her
      Takk for tipset. Fant noe her også, men den dekker ikke røykmodulen. Stusser litt på 2 gule og 2 røde ledninger fra den som jeg ikke finner ut hvor skal (i tillegg til svart og rød ledning som går til en konnektor.

      Comment


      • #4
        Jeg har kun to røde og to svarte ledninger som går fra røykmodulen. De går til en liten plate. Derifra går det en rød og en svart inn i rx-18
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • #5
          Du har fått en proposjonal røykmodul.
          Ergo en som gir mere røyk jo mere du gir gass.
          Har aldri testet dem selv, så jeg kan ikke hjelpe deg noe mer enn det.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Originally posted by NoBrainer View Post
            Du har fått en proposjonal røykmodul.
            Ergo en som gir mere røyk jo mere du gir gass.
            Har aldri testet dem selv, så jeg kan ikke hjelpe deg noe mer enn det.
            Kan stemme det. Fant ut et annet sted at de ekstra ledningene skal kobles til polene på motorene. Da får en mer røyk ved mer gass.

            Comment


            • #7
              Da har jeg ett gjenstående problem, og det er koblingen av baklysene.
              Disse var loddet på originalkortet, men jeg finner ikke noe tilkobling for disse på RX18.
              Fant et sted at disse skulle kobles til pin 6 0g 7 på turret-konnektoren, men det har ikke gitt noe resultat. Anyone?

              Comment


              • #8
                Bulldog'n har ikke baklysa koblet på turret connectoren såvidt jeg husker.
                Baklysa bruker selve lys tilkoblingen på "hovedkortet". Så de burde man kun koble rett i RX-18 hvor det er tilkobling til lys.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Originally posted by NoBrainer View Post
                  Bulldog'n har ikke baklysa koblet på turret connectoren såvidt jeg husker.
                  Baklysa bruker selve lys tilkoblingen på "hovedkortet". Så de burde man kun koble rett i RX-18 hvor det er tilkobling til lys.
                  Hvilken konnektor er lystilkoblingen?

                  Comment


                  • #10
                    Kanskje noen tips her ? Se litt nedover på siden...

                    På Tigeren min er frontlysa koblet til den lange kontakten som er festet i upper hull i nr 2 og 3 sett forfra.. Svart i 2, rød i 3..
                    Last edited by Droid; 30 July 2009, 23:34.
                    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Droid View Post
                      Kanskje noen tips her ? Se litt nedover på siden...

                      På Tigeren min er frontlysa koblet til den lange kontakten som er festet i upper hull i nr 2 og 3 sett forfra.. Svart i 2, rød i 3..
                      Fikk ikke noe lys på denne måten, så jeg dropper baklysene foreløpig.
                      Har koblet alt sammen, og samtidig oppgradert til metallgear.
                      Det virker imidlertid som om beltene ikke går helt som de skal. Etter oppstartslyden hører en at frekvensomformeren for motorene starter opp, og da begynner også det høyre beltet å gå sakte. Det venstre forholder seg i ro, også når jeg gir svakt pådrag forover. kunne først se ut som om motoren til dette ikke fikk strøm, men hvis jeg legger inn f.eks venstresving reagerer også dette beltet. Noen som har opplevd noe liknende?

                      Comment


                      • #12
                        Har du justert med gasstrimmen?
                        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Droid View Post
                          Har du justert med gasstrimmen?
                          Ehh. kanskje det var en ide, men hvordan gjør jeg det?

                          Comment


                          • #14
                            Til venstre for den høyre stikka, er det en plastknapp. Prøv å skyve den opp eller ned. Det regulerer gassen. Under den høyre stikka er det også en
                            knapp. Skyv den til høyre eller venstre for å få rett kjørelinje. ( Begge belter drar likt.)
                            Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Droid View Post
                              Til venstre for den høyre stikka, er det en plastknapp. Prøv å skyve den opp eller ned. Det regulerer gassen. Under den høyre stikka er det også en
                              knapp. Skyv den til høyre eller venstre for å få rett kjørelinje. ( Begge belter drar likt.)
                              Thanx . Det så ut til å gjøre susen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X