Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første 1/35 Tank =)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første 1/35 Tank =)

    Vel, da er jeg den stolte eier av en rc 1/35 tank.

    Tanksen det er snakk om er Panther 1/35 2,4ghz kit fra tamiya.

    Vet ikke hvor mange av dere som har vært borti dem før men for meg er det aller første gangen.
    Ved første øyekast ser det ut til og være et ok kit, dog alt er i plast med unntak av elmotorer og beltene(gummi) så usikker hvor holdbar det vil være i lengden.
    Det posetive er at alt du trenger for og kjøre den er inkludet med unntak av batterier.

    Planen min er og bruke denne som oppvarming for storebroren(1/16) som kommer senere i år så derfor går jeg ikke all out med henhold till finish, kittet kommer i gul basis farge så kommer bare til og lakkere på brune striper så jeg får ørken kamo.

    ett par bilder av unboxingen;



    som dere ser så er det nok og gjøre for meg i ett par uker og eventuelle tips tas imot med takk.


    kommer til og holde tråden oppdatert
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

  • #2
    Kult, har sett på noe slikt jeg også.
    Hvor kjøpte du den hen og er det flere forskjellige varianter der?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3


      seriøs internett sjappe.
      express shipping tar ca 5 dager, vanlig airmail ca 15 dager.

      pakken kom tollfritt til meg men vet ikke om det er vanlig.
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #4
        Den blir sikkert kul. men du bør vel kanskje grunne den etter at den er bygget, for så å legge på litt farge, den blanke 'dark yellow' støpe plast fargen , og matt brun fra en sprøyte/lakkboks blir litt , ikke ta det feil nå , jalla . Du kommer til å angre vettu om du bare klæsjer på litt matt brun

        Selv hadde en 1/25 panther tamiya for noen år siden, kule sett.går bra.

        Bygger en 1/35 tiger akkurat nå( vanlig byggesett). kanskje man skulle kjøpe en i rc også, takk for linken.
        Attached Files
        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

        Comment


        • #5
          vel, jeg trenger mere trening med airbrushen så kansje du har ett poeng.

          da blir det i såfall en liten stund til jeg får gjort det siden jeg ikke har kjøpt lakk ennå.
          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

          Comment


          • #6
            Kjøp grunning på sprayboks, og et par 3 små burker med tamiya xf maling, om du finner noe (litt tynt med tamiya rundtom tror jeg) eller ta en tur til strømmen, smallzise , å se hva de har der. Tilbud på MIG produkter der snart i hvertfall. Airbrush til 598 ser jeg også. Selv har jeg kune en billig hobbyking sprøyte. Men den holder greit.

            Hvor mye kom frakta på tot på tanksen ?
            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • #7
              frakten var ca 36 dollar og det er 211kr ifølge finn. dog det var vanlig airmail som har 1-2 ukers leveringstid.

              så totalkostanden var ca1700kr(som sagt, den kom tollfritt til meg, men uvisst om det er normalt)

              vet det er dårlig med tamiya maling siden det ikke er noen forhandler på plass, men vet om en hobby butikk i oslo som bestiller fra sverige nå og da så og finne malingen er ikke min størte utfordring =)
              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

              Comment


              • #8
                tankzone er billigere, men da kommer mva garantert i tillegg, så det blir vel hip som hap.
                Har vurdert en liten en. De er jo 2.4GHz og battlesystem på dem. Utrolig fett.

                Kanskje bare lodde om noen tykke ledninger og kanskje legge sensoren inni løpet slik at det ikke synes.
                Fikk skikkelig lyst nå.....



                OPS, det så ikke riktig ut. Ser ut som at tankzone har en annen versjon enn e-tamiya sin. Slik at de selger ikke med 2.4GHz og battlesystem.
                Bare så det er sagt

                Edit:
                Relativt lett å modifisere tanks også, når man har vanlige byggesett i 1:35 som man kan ta deler og stæsj i fra.
                hm....må i tenkeboksen
                Last edited by NoBrainer; 30 January 2012, 14:07.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Originally posted by NoBrainer View Post
                  tankzone er billigere, men da kommer mva garantert i tillegg, så det blir vel hip som hap.
                  Har vurdert en liten en. De er jo 2.4GHz og battlesystem på dem. Utrolig fett.

                  Kanskje bare lodde om noen tykke ledninger og kanskje legge sensoren inni løpet slik at det ikke synes.
                  Fikk skikkelig lyst nå.....



                  OPS, det så ikke riktig ut. Ser ut som at tankzone har en annen versjon en e-tamiya sin. Slik at de selger ikke med 2.4GHz og battlesystem.
                  Bare så det er sagt
                  ser slik ut ja.

                  tviler sterkt på om det lar seg gjøre og skjule ir dioden i løpet.
                  du ville nok fått plass til dioden i munningen men det er ikke plass til ledningene inne i løpet med mindere du får tak i noen ledninger som har en ytre diameter på 0,6mm

                  hvis ikke så kan du jo prøve og få tak i VS pro tanksene. de er 1/25 og med battlesystem


                  (de er forøvrig også på min anskaffelses liste når jeg finne en nettsjappe som tar visa kort og ikke paypal)
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    VSPro IR blir litt for stor synes jeg og litt for liten.

                    Ledninger er ikke noe problem, slikt kan byttes ut. Både til IR og til LED..
                    Har laget klar en handleliste, nå må jeg bare bestemme meg om jeg skal ha den eller ikke.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      da skal det teoretisk gå ann.

                      siste du trenger og tenke på da er hva du skal gjøre med LED indikatoren bak tanksen.
                      jeg planlegger og droppe det metall opphenget og bare la dioden stikke opp fra bakenden. kansje ikke så pen men imo penere enn det som er orginalt.
                      kanon IRen kommer jeg nok til og la være utenpå selv om det ser helt jævlig ut(er ikke så god på kreative løsninger)

                      vel, pantheren er ca 19cm lang, faktisk fin hylle og diorama størrelse =)
                      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                      Comment


                      • #12
                        gleder meg til å se byggebiler.
                        Må se hvordan kit'et ditt ser ut....


                        BILDER!!
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by NoBrainer View Post
                          gleder meg til å se byggebiler.
                          Må se hvordan kit'et ditt ser ut....


                          BILDER!!
                          like a kid on x-mas....... =P

                          ok, alle delene i kittet er i første post.

                          dette er chassiet så langt
                          batterikontakter og on/off bryter montert samt gearkassene som er i plast(drevene også)


                          høyttaleren i deler(den var ny)


                          tårnet så langt


                          radiokontrollen


                          de to knappene i midten er for avfyring av kanon og maskingevær, de to under høyre spak er justering av ulike settings

                          og tilslutt den elektroniske delen du kommer til og jobbe med hvis du vil skjule kanon IRen


                          den svære klumpen er turret rotation unit. den lengste kabelen som går ut ifra den sorte firkanten er IRen mens den lille dioden er bare en muzzle flash for kanonen.

                          dette får holde for en stund
                          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                          Comment


                          • #14
                            dritbra!

                            Ser helt topp ut.
                            Spiller nok liten eller ingen rolle om girkassa er i plast, denne kan ikke kjøres ute eller med for mye utstyr på, grunnet skala.
                            Ledninger er til for å kortes inn eller byttes ut med tynnere og mykere silikon kabler. Må såklart passe på at ting ikke blir for kort.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              du har nok rett, dette er en innendørs tank beregnet for stue gulvet eller mini battelfield =)

                              har fått tak i maling(desert yellow) og har testet min aller første airbrush så er egentlig klar.
                              eneste jeg ikke vet ennå er om nybegynner airbrushen min kan lage tynne striper så jeg får lagd camo striper, men tenker jeg finner det ut med og teste litt på avispapir.
                              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X