Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pris på metallbelter / foredeler? (German Tiger)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pris på metallbelter / foredeler? (German Tiger)

    Hei, har en grå German Tiger 1:16 skala med plastikkbelter, er det en fordel å oppgradere til metallbelter, eller er det bare tull?`

    Ga 1100 for tanksen ca., lurer på hvor mye metallbelter koster, og er det noen sjanse for å få det i en fysisk butikk? Er en "vanlig" grå tysk tiger jeg har.

  • #2
    Det høres ut som en Heng Long

    Kan hende at Small Size eller Mikronor har, men tviler.
    Vekta på tanksen øker, slik at den ikke bare står å spinner på plastikkbeltene. Så absolutt en fordel.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Jepp, er en Heng Long.
      Vil den da også takle kjøring i terreng bedre?

      Er en hobbybutikk med masse rc en liten stund med bil unna, men pris må jeg sannsynlig opp i da ca.?

      Comment


      • #4
        Hvis jeg husker rett, så ligger det vel på 600-800 fra utlandet. Så hva en butikk i norge kan selge dem til....

        Ja du vil få bedre egenskaper i terrenger grunnet vekta og grunnet grovere spor. Da det ikke er glatt plastikk.
        Men du må huske på at det er skal 1:16, så et hinder på bare lille 5 cm, egentlig er 80cm for den skalaen. Så man må fortsatt velge litt hvor man skal kjøre.
        Samt at lyng og gress har en tendens til å drepe gleden. Setter seg fast over alt.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Okey, er det en noen ulempe å eventuelt kjøpe metallbelter på f.eks.e-bay? (forutsatt at jeg kjøper riktige)


          Regner med at det ikke er noen vits å kjøpe nye plastikkbelter, for mine plastikk er ganske slitene etter kjøring på stein/asfalt etter kun en uke. Og ja, vet av erfaring at tanksen ikke er så glad i høyt gress iallefall.. Måtte sitte og dra ut gresset av beltet og hjula etterpå....

          Comment


          • #6
            Det er en link her inn til nettbutikker, kanskje sjekke ut dem først?

            Ville tatt med metall Idler og Sprocket også. Resten er det vel ikke så nøye med hvis du bare skal ha det gøy.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Er fet verdt det å oppgradere hjulele og beltet til metall på en 1-k tanks? Om det er noe jeg skal fortsette med, hvor mye koster en full-metall tanks på skala 1:10?
              Siste jeg vil ha svar på, om det er verdt å oppgradere den jeg har nå eller vente til å eventuelt spare til en full-metall 1:10 eller 1:16 (om det finnes?)

              Comment


              • #8
                Og, takk, skal sjekke ut nettsidene

                Edit: sett en del på dem nå, så ikke mange 1:10 skala, er det ganske uvanlig? Og kun et par 1:16 full metall, også uvanlig?
                Last edited by Kevlar the great; 27 May 2012, 19:26.

                Comment


                • #9
                  1/10 er uvanlig ja, det det går mest i er 1/16.

                  hvorfor det er så få 1/16 i full metall tipper jeg er grunnet produksjons og salgs konstander. og heng long er ikke blant toppen av kvalitet, derav den lave prisen.
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    du får jo 1:10 tanks i metall.
                    Husker ikke nøyaktig linken, men de KOSTER MYE.

                    1:16 er den mest vanlige skalaen, da Tamiya, Heng Long og andre lager i denne størrelsen.
                    Men de er mest i plast eller i kombinasjon med metall.

                    Om det er verdt pengene å oppgradere til metall belter, det kan bare du svare på.
                    Om det er verdt å kjøpe en spesiallaget metall tanks, det er det kun hvis du er vanvittig interressert og har for mye penger.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X