Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiah 1/16 Leo2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiah 1/16 Leo2

    Tamiya Leo2, den er 2 år gammel, nærmest ikke brukt. Ved fulladet batteri kan jeg kjøre kun 2 min. Alt virker som det skal. Etter 2 min stopper motor, og restarter igjen. I manualen står det da, utladet batteri. Jeg har skiftet batteri til 2s lipo, men samme problem. Jeg har resatt elektronikk, det hjelper heller ikke. Kan noen hjelpe meg med dette problem ?
    Last edited by Vidarh; 22 July 2015, 10:26.

  • #2
    hmm, tror ikke disse tanksene liker lipo, iallefall min m26 gjør det ikke ifølge manualen.

    anyways, er det kun motorene til girkassa som stopper, men alt annent som lyd, manøvrering av tårn, rekyl, lys, o.s.v virker fremdeles, eller er det total system shutdown?


    og hvordan stopper tanken? skjer det uansett etter 2 min selv om den står stille i 2 min, eller er det etter 2 min med kontinuerlig kjøring at det skjer?
    Last edited by NatteFrost; 22 July 2015, 12:21.
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • #3
      Alt stopper etter ca 2 min forsiktig kjøring. Med automatisk restart etter noen sekunder. Virker som lavspenningsvernet på elektronikken kutter for tidlig. Akkurat samme symptom med NIMH batteri og 2s Lipo.

      Comment


      • #4
        og led lampen på DMD uniten lyser ikke rødt, etter at du har koblet til batteriet eller når leo`n stopper?


        hvis det ikke er noe med kjørebatteriet, og motorene til girkassene funker helt fint ved bruk av ett single AA batteri etter 3 min med kontinuerlig drift, er det DMD uniten din det er noe galt med.

        har du også sjekket tipset nederst på side 29?
        Last edited by NatteFrost; 22 July 2015, 17:27.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          hvordan gikk det videre her ?
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • #6
            Nå funker Leo2 tanksen. Det som manglet var bare å trekke radioantenna helt ut. Tenkte ikke på at det var nødvendig inne på stuegulvet.
            Mvh Vidar

            Comment


            • #7
              antenne... oldscool AM sender?

              if so, da må antennen alltid trekkes helt ut uansett hvor nære du er RC doningen, og kabelen fra mottakeren må ikke kortes ned.
              dog det hjelper og avisolere ca 2cm av tuppen på kabelen for bedre mottak.
              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

              Comment


              • #8
                godt å høre. del gjerne en video, den vogna er bøs
                Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X