Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV beltevogn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det var jommen litt av et oppsett der minim. Tar du på deg små oppdrag ? ikke at jeg har noen nå, men kanskje Down the road
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #32
      Jepp, Maxmekker Holder på med en mini 4" prop drone i carbon til en kar nå, men har ikke kommet lenger enn til design stadiet.
      Click image for larger version

Name:	d5.jpg
Views:	1
Size:	23.0 KB
ID:	783941

      Comment


      • #33
        fett. Det som kunne vært intr er , i 1/16 scala , å få laget noen gode hengere til panther / jagdpanther schurzen.

        Ala disse jeg fikk en kompis til å lage for noen år siden, men de skulle vært litt lenger så man kunne feste de godt i selve chassie


        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

        Comment


        • #34
          Er det i messing? Det burde gå fint, men utfordringen med så små deler er å få dem til å sitte fast til de er ferdig frest/når de er ferdig frest Kan selvfølgelig la det stå igjen litt i hvert hjørne som brytes av og pusses bort når det er ferdig. Om du skisserer ned grovt utseende med mål og tar et bilde av det eller noe slikt så kan jeg se om jeg kan gjøre det. Reiser offshore i morgen så da er jeg uten tilgang på maskinen i to uker og så har jeg noen deler jeg har lovet å frese som jeg må ta først når jeg kommer hjem også.

          Comment


          • #35
            Null stress, min JP har vært i bygge modus siden 2013...
            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • #36
              Kan du ikke lime hovedmaterialet til f.eks en trebit. Frese ut delen, og løsne den med litt varme?
              Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

              Comment


              • #37
                jo det var forsåvidt ikke dumt det, men er litt redd for at slike smådeler med liten overflate til å kvitte seg med varme vil bli varmt under fresing også, men det er verdt et forsøk

                Comment


                • #38
                  Her er en svenske som holder på å bygge en løypetråkker fra bunn av, blir stor, over 20kg:
                  http://www.anderssonsrc.se/
                  Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                  Comment


                  • #39
                    Hei.
                    Lenge siden jeg har vært her inne nå men sitter og tenker på noe av det samme. Beltevogn med fpv og som kan brukes som kamera rig med gopro på event treff. En opp kjørt sti er en ting men hvordan er det ved siden av stien

                    Men jeg har tenkt på noe av de gamle militær vongnen fra II verdenskrig. Belter bak og styrehjul foran. eller ski på vintern.
                    Tanken var og bygge med en motor og få drift på event framhjulene på sommeren. eller mode drivakselen bak og kunne kjøre med brems på vær side så man kan lirke seg ut av vanskerlige siturasjoner,

                    Fant en kina side med ferdig oppsett for belter men den tror jeg ikke er glad i vann. http://www.sinoning.com/metal-stainl...r-arduino.html

                    Bygger du litt etter crawler prinsipet så kommer man langt på batteriene. Har en scx 10 6*6 med sensorbasert børsteløs og jeg kommer 75 min på 3300mha 3s batteri.
                    Hastigheten er så jeg kan gå fort ved siden av. Ikke alværden men dog.

                    Men skal du ha litt hastighet og fremkomelighet er det traxxas summit som er mest på banen.

                    Tonka summit fpv på tuben er blitt en klassiker på standen med damer i bikini.

                    legger ved link til en som han har gjort på vinteren. Han er oppfinsom han som har laget denne. Er flere moda summiter der ute også med 6*6 med fpv.

                    Vet det er en fra australia også som kjører til naboen med et brev. Han tror jeg kjørte 5km en vei ell noe sånt. så er fult mulig med avstander.

                    Nitro Blizzard, Slash 1/10 ultimate, noen flyvende gjenstander.
                    Axial SCX 10 uten børster
                    Axial SCX 10 6X6 også uten børster

                    Comment


                    • #40
                      Hvis du velger å droppe beltene, så var jo denne ganske festlig:
                      http://www.topgear.com/car-news/video-witness-excellence-two-man-sherp-atv


                      Click image for larger version

Name:	RussianSherpATVSmall.jpg
Views:	1
Size:	84.1 KB
ID:	783966

                      Liker alt ved denne bortsett fra prisen, 65K USD..., men man burde kunne lage en skalalik modell med litt av de samme egenskapene.
                      Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                      Comment


                      • #41
                        Har faktisk endt opp med en Traxxas X-Maxx i stede for beltevogn prosjektet. Kommer til å se etter deler innimellom, men denne gjør faktisk jobben ganske bra. Flyter ganske bra på snøen også

                        Comment


                        • #42
                          Litt greiere med hyllevare
                          Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by oih View Post
                            Litt greiere med hyllevare
                            men mye kjedeligere Må nok til med noe beltegående snart tenker jeg. Om det blir ferdig Kyosho blizzard eller noe hjemme mekk vet jeg ikke, men når snøen kom igjen nå så ble jeg gira på noe slikt igjen selv om Xmaxxen tar seg godt frem.

                            Comment


                            • #44
                              Hvorfor linker du ikke 2 slike sammen som BV'n til forsvaret?
                              Lage ny ramme som gjør at beltene sitter litt lengre i fra hverandre først, så linker du de to settene med belter sammen slik at du får to sett med belter.
                              Bredde for stabilitet og lengde for vektfordeling. Samt at drift på 4 belter vil gjøre den ganske så bra med tanke på fremkomlighet.

                              Hva du bygger oppå er jo opp til deg.
                              Skal du kjøre langt og på masse forskjellig underlag, så er 1/10 og mindre skalar antagligvis helt ubruklig.
                              Direkte koblede motorer uten girkasse vil gi deg utfordringer med å finne gode nok motorer. Selv om en girkasse vil senke hastigheten.
                              Ved bruk av aluminium og glassfiber vil man vel også få vekten ned, slik at marktrykket blir mindre. Ergo bedre på løs masse.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Endelig kom jeg over en brukt blizzard som ble handlet inn Skal bli gøy å leke seg med slikt til helga igjen. Nå må bare snøen komme!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X