Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dritt lei av dårlig vektøy som runder skruer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dritt lei av dårlig vektøy som runder skruer

    Nå er jeg mektig lei av å bruke verktøy som runder skurene mine, så lurte jeg på om det er noen som har et bra tips til et bitts sett som holder mål!
    The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

  • #2
    Skjønner den godt....
    Kvalitet og mangfold er vel det du er ute etter, BACHO leverer bra sett.
    Dette med bits og skruer er en jungel, bits kan tilsynelatende se ut som de passer i skruen, feks stjerneskruer, pass på at spissen på bitset går til bunns i skruen, og vinkelen er rett.
    Prøv mange forskjellige så vil du nok se forskjellen.
    Du merker fort at rett bits liksom sitter litt fast i skruen.
    Men med dårlig kvalitet på skruer og bits (type 1079 bits i koffert for 69,90) funker ikke noe..

    Kjetil h
    Last edited by Kjetil H; 4 May 2008, 21:58. Reason: leif var her...

    Comment


    • #3
      ta deg en tur til WURTH de har et meste i proff verktøy.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • #4
        Et tips til å få løs stjerneskruer som har rundet seg er å ta dremelen fatt og file et flatspor i skrua. Så tar du en stor flattrekker som passer ned i sporet. Press hardt ned mens du gir mer og mer moment utover. Til slutt vil du få løs skrua og du kan bytte til unbrako eller sekskantskruer.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Anders.G View Post
          Nå er jeg mektig lei av å bruke verktøy som runder skurene mine, så lurte jeg på om det er noen som har et bra tips til et bitts sett som holder mål!
          Ellers er det vel handhavande feil!!
          En PESSIMIST er en OPTIMIST men med erfaring!!!!
          Kjører Leopard!!

          Comment


          • #6
            Enig med Kjetil H ... Bahco er smekre varer. Uansett om vi snakker skrujern, avbiter eller bits.
            Koster litt mer, men varer mye lenger..

            Fant forøvrig en bitseske fra Hitachi som var bra også. Kosta 270,- for rundt 10 bits + bitsholder. De er veldig bra de også.

            Hudy har jo også fine ting da
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Ta med deg alle skruene til f.eks tingstad.

              Der kan du få tak i skruer av kvalitet samt vertøy som passer.

              Titan skruer med f.eks torx hadde jo vært genialt på hele bilen.

              Generelt virker det på meg at skruer er av mye laber og dårlig kvalitet på rc biler.
              Skruene er laget av et mykt materiale som tåler generelt nada.

              Har et Umbrako trekkersett ifra HoBao i kassa mi, det overrasket voldsomt i helga da jeg måtte bruke pipe og skralle på den for å få løsna sett skruen på det lille drevet på diffen.

              Det satt voldsomt men verktøyet holdt.
              Last edited by JonV; 5 May 2008, 08:36.

              Comment


              • #8
                teng tools=) skal lete lenge etter noe bedre=)
                DYRT OG BRA..
                har heile serien med skap og kofferter=)
                da har du ALLT du trenger innen RC og allt anna du skal ha behov for å skru på (i heimen, bilen, båten, sykkelen,)
                Last edited by slr88; 5 May 2008, 10:55.
                Sunnfjord RC Klubb
                Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                Comment


                • #9
                  I RC sammenheng er kun HUDY som duger. Det er verktøy med presisjon og kvalitet. De har også det meste av det du skulle trenge, samt at håndtak er tilpasset for at du må ta i et tak med verktøyet. Har en hel serie av HUDY og klarer ikke å se at det er brukt engang. Koster litt, men er absolutt verdt pengene.
                  Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                  Comment


                  • #10
                    i bitssett er teccos noe av det bedre.. det kan jeg anbefale på det sterkeste..
                    | Kmbk | Xray 808 | O.S engine | Futaba |sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by slr88 View Post
                      teng tools=) skal lete lenge etter noe bedre=)
                      DYRT OG BRA..
                      har heile serien med skap og kofferter=)
                      da har du ALLT du trenger innen RC og allt anna du skal ha behov for å skru på (i heimen, bilen, båten, sykkelen,)
                      Jeg har også en del tengtools. Har aldri klart å ødelegge noe av dette
                      Bare fly foreløpig...

                      Comment


                      • #12
                        Jeg vet at jeg kommer til å "banne i kirka" nå, men like vell.

                        Jeg kjøper det meste av verktøy på biltema, grunnen er at så fort noe blir littegranne slitt så havner det langt inne i skogen. Uten at jeg trenger å ha dårlig sammvittighet for at det jeg kaster en trekker til 200 spenn.

                        samtidig hvis man kjøper verktøyet med 10 års garanti på så funker det meget bra.

                        Har forresten ikke noe å komme med om dere sier at verkøyet til bacho eller teng tools er bedre, for det er det.

                        Velg altid riktig trekker til skruene, skal sitte fast når man prøver å brekke dem ut av stjerne sporet. derfor kjøp mange størrelser og både ph og pz typen.
                        http://www.romedaldogfighters.com/
                        http://www.fjernstyrt.net
                        "Det er dit det går"

                        Comment


                        • #13
                          det som er bra med hudy er at det kan brukes til så mye annet også=) f eks kabel krok
                          Attached Files
                          Morten Randen 1984 modell.
                          www.lanekassen.no

                          Comment


                          • #14
                            Stjerne å flat bits/skrutreker er somregel greit for der har du flere forsøk om det sitter fast, så der er jeg ening med at biltame ol kan brukes, men når det kommer til unbrako som det ofte er noen av på bilen så har du kun et førøk før skruen er rund, veit jo at man kan banke inn torx som siste utvei, men ikke altid det går heller. Så sørs om jeg må på wurth å kjøpe meg et unbrako bitssett ja, hadde noen skruer som var litt tvilsome å få opp(det var unbako) med bits fra biltema eller clas ol så kunne jeg bare glemme det, selv om det var nytt, men med wurth bits så var den saken grei
                            The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                            Comment


                            • #15
                              noen som har erfaringer med losi sitt umbrakosett? mm sett
                              virker som bra skaft å holde i
                              Thomas Michelsen 90477788
                              Kyosho Mp9 TKI 2
                              Team Michaelfox BOMBK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X