Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt verktøy - Hudy eller Xceed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt verktøy - Hudy eller Xceed?

    Hei,

    Eg skal gå til innkjøp av nytt verktøy(i første omgang noen umbrakoskrujern). Frafør har eg mange bits i fra biltema, clas ohlson og europris(type 999 bits til 69,99). Disse holder ikke mål og eg klarer ikke å finne noen i butikker som ser ut til å være like gode som skrujern som Hudy eller Xceed.

    Fant anbefalinger om Hudy i en annen tråd i dette forumet og butikken som selger disse selger også Xceed. Etter et lite kjapt søk på nettet så er det folk som anbefaler disse også, samtidig som de er billigere.

    Noen som har noen tips/anbefalinger om hvilken av disse eg bør velge?
    Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
    Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

  • #2
    Ble anbefalt Xceeed av Pålson på microracing, han skrur jo en del, og han fører begge merker.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Jeg bruker Titan, bedre enn Hudy og billig.

      Comment


      • #4
        Hvorfor må dere bruke "RC-Verktøy" når det finnes minst like gode og billigere alternativer?
        OTteknikk.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Samen View Post
          Jeg bruker Titan, bedre enn Hudy og billig.
          Titan er samme som Exceed
          Originally posted by Ignifer View Post
          Hvorfor må dere bruke "RC-Verktøy" når det finnes minst like gode og billigere alternativer?
          Når alternativene er like billige, da er de ikke like gode. Skal du ha lik kvalitet som dynamite, titan elller hudy, da må du opp i hazet og tilsvarende, da er det like bra eller bedre, men like dyrt eller dyrere.
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #6
            Det er ett par ting eg ser etter i et godt verktøy:
            - godt grep(skruer skal skrus godt til, men enda viktigere å kunne få løs skruer med threadlock)
            - passe langt skaft(komme til over alt)
            - holdbart materiale(både stålet, mønsteret(på hodet) og skaftet)
            - kvalitet som ikke runder hodene på skruene

            På Biltema, Europris og Clas Ohlson så har eg funnet verktøy som matcher en eller flere av de over, men ikke alle. På butikker spesielt rettet mot RC ser eg at de fleste verktøyene matcher så og si alle de tingene over.

            Og eg vil heller bruke 150 kr på ett skrujern enn 2 timer på å få løs en skrue med threadlock og ødelagt hode.
            Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
            Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

            Comment


            • #7
              Helt enig!
              Og når man stikker innom Tess, Jernia, Biltema og andre sjapper med verktøy, ja da er det ikke alltid de har umbrako trekkere annet enn L-nøkler.
              De trekkerene de har er gjerne et sett for 49,90 - billig jada, og man kan kjøpe to sett for prisen av en "rc-trekker" - men når man begynner å strippe hoder, da har du ikke spart noe.

              Jeg er svært fornøyd med dynamite verktøyet mitt - jeg har skiftet tupp på en av dem i løpet av 3 år, den knakk fordi jeg var teit og brukte den til noe annet enn den var tiltenkt.

              Rimelige er de også...
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #8
                Hudy får du kjøpt hos Antrade.
                Det er utrolig bra verktøy

                Comment


                • #9
                  Ja, det var Antrade eg var inne på og fant Xceed også. Heller litt mot Hudy akkurat nå

                  Takker for alle innspill.
                  Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
                  Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte meg dette settet bare får å prøve (pga prisen)
                    We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!


                    Og det har fungert utmerket! Ene er at jeg har knekt av en liten bit på tuppen av 1.5mm trekkeren, men jeg har sett det har skjedde på selv de dyrere merkene

                    Comment


                    • #11
                      Ser at Minicar RC Team har verktøy fra Ultimate racing
                      Tenkte og ikke litt på det neste gang jeg er innom Jan Tore
                      MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                      Comment


                      • #12
                        Da hadde jeg nok valgt Hudy.

                        Comment


                        • #13
                          mugen har også knallverktøy, men det er DYRT

                          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                          TRF-415MSXX
                          DEX410

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har hatt dette settet: http://www.helidirect.com/high-quali...0mm-p-4841.hdx i 2 år, og har brukt det MYE, det er fortsatt som nytt.
                            Anbefales på det varmeste.
                            De er utsolgt nett nå, men andre forhandlere har det samme settet enten uten navn, eller med sitt eget navn på.
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ignifer View Post
                              Hvorfor må dere bruke "RC-Verktøy" når det finnes minst like gode og billigere alternativer?
                              da må du nesten komme med forslag
                              tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X