Announcement

Collapse
No announcement yet.

Invitasjon til Retro-treff / Invitation to Vintage Meet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Svein Harald, det det er den feteste Frog`en jeg har sett tror jeg Så giftig ut!
    Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

    Comment


    • #47
      Takk, takk! Tror nå kanskje ikke de går like bra som de ser ut som de gjør...

      God tur til Bukta folkens! Detta blir gøy!
      Life's too short to go slow! www.ymr.no

      Besøk mitt showroom

      Comment


      • #48
        Mitt står pakket og klart, men jeg er dødsfrustrert over å måtte sette inn "sneglemotor" i buggyene mine lol Høyeste turn jeg brukte på den tiden var 17 turn, og nå har Losien en stakkars 27..... Men den ligger som et slips på veien da ihvertfall
        Spurdrevet på Lazeren har etter bytte av motor også begynt å hyle litt(ser strøkent ut), men det er vel litt av sjarmen med disse gamle men gode bilene Får håpe det holder..


        Og VIKTIG! Når begynner morroa imorgen???????????

        Edit: forstår jeg løpsinfoen riktig på OMBK sidene når jeg tolker det som at dette arrangeres paralellt med NM 1:10 offroad? Da ryker jeg garantert på enda en bil eller to Hadde jo vært konge å fått med seg!
        Last edited by Boyracer; 27 June 2008, 09:01.
        Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

        Comment


        • #49
          Originally posted by Boyracer View Post
          Og VIKTIG! Når begynner morroa imorgen???????????
          Foreløpig tidsplan begge dager
          Fritrening 07:00-08:45
          Innsjekk 07:00-08:45
          Teknisk forkontroll 07:00-08:45
          Førermøte 09:00
          Start første kvalomgang 09:30
          Daniel Solin. 1980. Oslo.

          Comment


          • #50
            Jeg hadde rett og slett ikke tid til og børste støvet av bilen, eller komme i helgen, men jeg håper det ble helt sjef! Bilder/filmer noen? Håper det frister til gjenntagelse?
            Anders Auke, 1979. Svak for eldre elktrobiler. Litt lat, er med for morro skyld

            Comment


            • #51
              Vel hjemme etter en mye moro i Oslo vil jeg først og frems takke SHY for et veldig bra arrangement i helga
              Jeg hadde mye moro i helga, og må innrømme at banekjøring er vanvittig gøy. Vi fikk kjørt en masse både lørdag og søndag, jeg tipper vi hadde 6-8 heat hver dag! Det resulterte selvfølgelig i en del som måtte repareres, og noe som rett og slett ikke kunne repareres

              Utstillingen gikk også bra. Dessverre var det et par som ikke kunne være der på lørdag, men de kom på sømndag med masse kule biler.

              Hvis dere andre hadde vært der kunne dere sett følgende biler i aksjon på banen (etter hukommelsen...):

              - Mint Egress (!) (mot mine anbefalinger...)
              - Hop-up re-re Hotshot som gikk som ei kule
              - Std re-re Hotshot som spratt rundt omkring
              - Kyosho Lazer ZX mk1 som knuste alle
              - Team Losi JRx2 Pro som og gikk styggfort.
              - Avante 2001 som holdt helt til første sving i A-finalen...
              - Rough Rider som overlevde, tross alt.
              - Hornet som hele tiden prøvde å få bakhjula forran framhjula
              - En re-re Brat som lagde mye "rulle ned rampen"-bråk
              - En bevinget hop-up re-re frog med mye power.
              - og sikker noen flere jeg ikke husker nå.

              I utstillingen på lørdag hadde vi alle kategorier. Mye gamle Tamiya men også Kyosho og en Associated (?) Bulldog.

              Oppsummeringen er at dere som ikke var der gikk glipp av mye moro! Neste gang regner jeg med dere stiller med alt dere kan bære!

              -Lars
              PS: bilder kommer etterhvert...
              PSS: så var det å logge seg på ebay og søke etter deler... (og en 501X )
              Last edited by larbut; 30 June 2008, 13:13.

              sigpic

              Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

              Comment


              • #52
                TUSEN TAKK!
                Setter ufattelig stor pris på all hjelp i helgen med NM-runde, utstilling og retro-løp!

                Takk til Johnny Magnussen for rigging og testing på fredag, samt div. rydding og hjelp på søndag!
                Takk til Kjell Sveberg for innkjøp til kiosken og div. hjelp og rydding på søndag!
                Takk til Morten Sund og Daniel Solin for fantastisk innsats i kiosken og i teknisk begge dagene!
                Takk til dommer Jan Erik Kåsa!
                Takk til Monica Knudsen og Per-Tore Pettersen for løpsoppsett, løpsledelse og tidtaking!
                Takk til Lars Butveit for idé og organisering av utstillingen!

                Jeg vil anbefale ALLE klubber til å innby til følgende klasser samtidig med NM-runden:
                -retro
                -KAOS (truck etc. for de yngste)

                Vi er så få i Norge at vi har plass og tid til MANGE flere heat!

                Click image for larger version

Name:	retro1.jpg
Views:	1
Size:	85.0 KB
ID:	758138
                Click image for larger version

Name:	retro2.jpg
Views:	1
Size:	100.6 KB
ID:	758139
                Click image for larger version

Name:	retro3.jpg
Views:	1
Size:	101.7 KB
ID:	758140

                Video:


                (lav oppløsning, så bør lastes ned og ses i Windows Media Player, ikke i fullskjermsmodus)

                ... som dere ser så gikk det faktisk ganske bra! HotShot'en var ganske god å kjøre faktisk!

                P.S. For de som enda ikke har fått det med seg >> Petter Solberg vinner Tamiya Cup 1987 (video):
                http://www.ymr.no/bilder/historie/Ta...202%20MBPS.wmv
                Last edited by SHY; 30 June 2008, 14:23.
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • #53
                  Takk for sist

                  Ja dette var knallartig!! SHY skal ha all ære der gitt, men hadde jo også mange gode medhjelpere som også bør få en takk.

                  Må komme med en liten rettelse som jeg synes er viktig, og det er at jeg kjørte en vintage Team Losi JRx2 Pro på lørdagen, ikke en Kyosho 2wd Og selvsagt Kyosho Lazer ZX mk1 på søndag, og ja jeg knuste alle generelt, he he

                  Men jeg er fortsatt mest imponert over Rough Rideren som ufattelig nok overlevde på tross av at banen iflg gutta ALDRI har vært så dumpete og jæv.....
                  Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

                  Comment


                  • #54
                    Næmen jøss, lever du fortsatt?
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #55
                      LOL! Gjett hvem som hadde fått tenning igjen og var på banen kl. 07:00 søndag morgen? (i retroklassen)
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Razer View Post
                        Næmen jøss, lever du fortsatt?
                        Selvsagt Martin Står til med deg og? Ramla selvfølgelig utpå når jeg snublet over dette retrogreiene. Du får ta deg en tur oppom nye huset mitt, hvor jeg har laga en liten buggybane på tomta
                        Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Boyracer View Post
                          Selvsagt Martin Står til med deg og? Ramla selvfølgelig utpå når jeg snublet over dette retrogreiene. Du får ta deg en tur oppom nye huset mitt, hvor jeg har laga en liten buggybane på tomta
                          Jada, henger sammen.. Hatt en liten pause fra dette her selv, men retro så jo litt gøy ut Hvor bor du nå da?
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by SHY View Post
                            LOL! Gjett hvem som hadde fått tenning igjen og var på banen kl. 07:00 søndag morgen? (i retroklassen)

                            Og da hadde jeg faktisk vært på fest lørdag kveld mrgreen he he
                            Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Boyracer View Post
                              Og da hadde jeg faktisk vært på fest lørdag kveld mrgreen he he
                              Såpass ja... Du er vel ikke gira vel?:P
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Razer View Post
                                Såpass ja... Du er vel ikke gira vel?:P
                                Det var en smule morsomt å få kjøre løp med mine gamle go`buggyer fra ca 1989 Det hadde jeg aldri trodd, og de fungerer jo temmelig bra fortsatt! Jeg bor på Grorud ennå, prøvde å ringe deg fra et Skinummer istad.
                                Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X