Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya Bullhead

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiya Bullhead

    Hei

    Jeg fikk taki en gammel klassiker av en kamerat , bullheaden har stått i en garasje siden midten av 90 tallet. det er en 1990 modell,enestående utsende spør du meg, med tvilsomme kjøre egenskaper og elektronikk.
    har sett at mange bygger om til crawler, det er ikke min plan.

    det blir dyrt og sette den i stand og noen vil si det er galskap men lever i troen på at dette kan bli en morro bil og kjøre med litt friskere motorer og noen bedre deler.

    kommer til og ta sin tid dette , men planen er og poste bilder da den en gang er ferdig.

    om noen har noen tips på delebutikker med alu og metall deler med god service så takker jeg for det, men noen crawler blir det ikke
    har lyst til og bevare det store kladdete utseende som er riemlig tøfft Click image for larger version

Name:	IMG_5224.jpg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	788642Click image for larger version

Name:	IMG_5225.jpg
Views:	1
Size:	53.1 KB
ID:	788643Click image for larger version

Name:	IMG_5226.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	788644
    Attached Files
    Last edited by paalrosen; 8 July 2011, 16:09.

  • #2
    Søk på google etter Tamiya Clod (Clodbuster) som har samme chassis.
    Det finnes masse av deler for disse, enten for å bare forbedre et originalt chassis, eller bygge extreme crawlers.

    Her er noen tips:



    Husk også at Super Clodbuster fortsatt lages, og deler kan skaffes bl.a. fra Tower Hobbies:


    Lykke til!
    -Lars

    sigpic

    Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

    Comment


    • #3
      Jeg har også hatt en slik en på tidlig 90 tall, jeg konventerte den ved å kjøpe meg et Clod karosseri og karosserifester..

      Clod og Bullhead er samme bilen, bortssett fra farge på enkelte deler, karosseri/fester, fanger og noen metall forsterkninger nede i bunnen av chassiet som både Bullhead og Super Clodbuster hadde, men som ikke orginal Clod var utstyrt med..

      Bør ikke være så dyrt å fixe opp denne...

      Skal du ha tak i orginal deler så er tipset å melde seg inn i Tamiyaclub.com , Lars er vel enig dette regner jeg med ))
      Masse Tamiya...... DX3.0
      http://www.norcc.com/

      Comment


      • #4
        Meld deg inn i TamiyaClub.com, men bruk www.TamiyaBase.com som din fakta-database

        -Lars

        sigpic

        Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	022.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	783769Click image for larger version

Name:	023.jpg
Views:	1
Size:	42.3 KB
ID:	783770Click image for larger version

Name:	024.jpg
Views:	1
Size:	43.2 KB
ID:	783771

          Det gikk litt over styr dette her . børste løs og lipo 3 celle 18volt ble litt mye

          Den går iallefall bra, men egentlig helt ubrukelig

          Ble fin , noen riper etter test men fortsatt pen

          Comment


          • #6
            Nice alu bull!

            MT skal ikke være fornuftig
            Monster Truck Craze!

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X