Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbo optima mid i hus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • turbo optima mid i hus!

    Hei,har fått mine klamme hender på en turbo optima mid fra slutten av åttitallet. Problemet er jo hva jeg skal gjøre med den. Planen har vært å bygge den opp, men siden den er helt original og alt av deler ligger i sine respektive poser/esker/forseglinger har jeg plutselig blitt litt i tvil. Selv esken er strøken, kun litt falmet på endene
    Shelf queen eller NIB? Å kjøre den kommer aldri til å bli aktuelt uansett. Hadde en slik bil omtrent på tiden den kom, sparte i 100 år i tillegg til at jeg hadde "godtestopp"
    Jeg har en litt vag plan om å få fatt i motor/elektronikk fra tidsperioden bilen er fra, og bygge en helt komplett bil slik den kunne vært i 88... Hadde det vært kult? Syns uansett det er litt trist å bare ha bilen i esken og la den ligge i kjellern....

    mvh oddi

  • #2
    For all det hold den i esken
    Går ann og sette esken på hylla og stille den ut og
    MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

    Comment


    • #3
      Kan jo gjøre begge deler, bygge bilen OG sette esken på hylla
      mvh oddi

      Comment


      • #4
        Jeg liker å bygge.
        Har en original Ultima og en Gallop som jeg har revet ut av eskene og skal bygge.
        Det er ganske billig å få tak i Originale Kyosho-motorer fra den tiden på Ebay. Sjekk manualen. De gamle Kyosho-motorene ser unektelig fete ut.

        Comment


        • #5
          hmm, dette kan jo nesten bli en slags prosjekttråd. Har fått mine klamme hender på en kyosho st240 motor nå, en som står i 88-katalogen (har fått fatt i kyoshos 88 katalog også ja!) og er anbefalt til min bil. Den er såkalt NIB, new in box Mangler bare resten av elektronikken nå..

          mvh oddi

          Comment


          • #6
            Oioioi for et funn! Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest om Optima og Turbo Optima i kyosho katalogen på den tiden, men det er ekstremt mye !

            Jeg simpelthen forlanger bilder! :P

            Økonomisk sett burde den få ligge i esken sin i 10-15 år til, men jeg føler et tidskorrekt tx/rx + motor/esc er veien å gå.. Ikkeno titan drev servoer og 2.4ghz.. Her må ting være klassisk
            Men vær snill å la bilen glinse på hylla.. Ikke no grus bashing

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X