Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spennende! Nye re-release fra Tamiya

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spennende! Nye re-release fra Tamiya



    Tamiya ruller ut gamle klassikere på løpende bånd, til glede for svorne Tamiya heads
    Mens samleobjektene på hyllen plutselig synker drastisk i pris...


    Nå kommer gode gamle F-150 hardplastbody´n på WR-01 chassis. Dette liker vi!

    Tamiya 58498




    Og når vi nå har fått re-re på Stadium Blitzer, og Beetle har jo vært på plass noen år - ja da er det jo bare å pare dem og få Blitzer Beetle tilbake også

    Tamiya 58502




    Om ikke dette var nok så slipper de til og med gammel-Pajero´n igjen!
    Antageligvis samme gamle hardplastbody, men denne gangen på Lunch Box chassis.

    Tamiya 58499





    Selv har jeg aldri hatt noe forkjærlighet for Sand Rover´n, den var liksom for simpel.
    Anyway, modellen har nå en menighet den også, og nå er den tilbake med "jubileums" nummer 58500.
    Denne slippes på DT-02 chassis (fortsatt simplet altså), samme som Holiday Buggy 2011 (som forøvrig er kommet i "red" edition), så vi vil nok se noen langt utstikkende framhjul her også.

    Tamiya 58500

    Bilde av originalen, ikke re-re



    Ja, ja. Kommer ikke til å bli gratis å være Tamiyatilhenger denne høsten heller


    Edit; Så har jeg fått lagt inn bestilling på Tamiya Montero Wheelie.
    Last edited by Kesku; 20 September 2011, 22:44.
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

  • #2
    Det jeg ikke liker med de nye bilene, er at det er ikke noe å stille på. Da må man evt begynne å bytte ut deler. Er ikke fremmed for tanken. Men det gjør jo ting billigere ved innkjøp. Og mange nostalgikere får vel "råd" til å handle det utstyret de hadde i gamle dager.

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

    Comment


    • #3
      Håper bare Tamiya kommer med en re-release av CHEETAH'en #58007 snart Har sikret meg XR311 og SKAL ha Cheetah også. Disse to bilene har vært en drøm siden jeg så dem første gang hos en klassekompis i '79...
      Så Kenneth hvis du kommer over info om dette så ROOOOP høyt ut
      Espen Jensen
      -----------------------------------------------------
      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

      Comment


      • #4
        Ja, det hadde vært spennende. XR311 har jo vært re-released tidligere så det skulle vel være greit for Tamiya å få til det.

        Hadde selv Cheetah´n som guttunge, byttet den bort for et par år siden. Hadde også et XR311-body til den.



        sigpic Kenneth Skulstad
        70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

        Comment


        • #5
          Da er Pajero´n i hus

          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            lucky you!
            living in the fast lane

            Comment


            • #7
              Helt ærlig, så er ikke dette særlig spennende.
              Det finnes jo ikke nyutvikling hos Tamiya.
              De bare lanserer gamle ting som var spennende for 20 år siden.
              Etter å ha begynt hobby'n igjen, så er jeg så skuffet over at Tamiya faktisk ikke gidder å gjøre et ordentlig stykke arbeid.
              Har alltids vært glad i Tamiya, men dette er bare håpløst.

              Bare flaks for Tamiya at det finne folk som Poul F og Kesku som kjøper alt de lager....ellers ville de måtte slutte med RC biten.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kesku View Post
                Da er Pajero´n i hus

                Flere bilder hadde vært fint

                Comment


                • #9
                  Jeg er både enig og uenig med deg Lasse. Uenig fordi dette er spennende i et historisk- og samlerperspektiv. Moro for gamlegutta. Det er ikke flaks for Tamiya at det finnes folk som Poul F og meg, det er et resultat av strategisk riktig produktutvikling gjennom år-tier.

                  Nyutvikling? Nei, helt enig med deg – finnes ikke mye av det. Men noe finnes. TA-06 er vel nytt? Og Varja? Det hadde vært kjent å se flere nyvinninger, men so what? La Tamiya være Tamiya og kjøp Traxxas eller HPI når du vil ha state of the art. Tamiya sin idé har alltid vært å lage skala-aktige rc-modeller, det var de gode på og det er de fortsatt med hundrevis av biler i porteføljen.

                  Alt til sitt bruk.
                  sigpic Kenneth Skulstad
                  70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by arnfinnk View Post
                    Flere bilder hadde vært fint
                    Jepp, det skal bli. Skal ta noen i ettermiddag.
                    (Dette bildet var det guttungen på 4 år som knipset helt vilkårlig, og når jeg først hadde det så slang jeg det ut )
                    sigpic Kenneth Skulstad
                    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                    Comment


                    • #11
                      vi er absolutt enig Kenneth.
                      Det er en grunn til at jeg liker Tamiya og en grunn for at jeg kjøper noe annet.
                      Kan bare hende jeg er veldig preget av den norske situasjonen til Tamiya hvor man ikke får tak i deler eller lakk eller noe som helst, uten å dra langt vekk fra norges grenser.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Ja, å få Tamiyadeler i Norge er håpløst. Tips til Tamiyalakk er nettbutikken skala1.no og Hobbyco på Gulskogen utenfor Drammen. Hobbyco kjøpte Tamiyalakken fra konkursboet til Hobbysport. Nå er Hobbyco også konk, men de har fortsatt opphørsalg der ute.

                        Blir veldig spennende å se hvem som blir ny importør.
                        Elefun er suveren på levering, kan de være en kandidat mon tro?

                        Forøvrig, den miserable lakksituasjonen til Tamiya har tvunget meg til å tenke nytt.
                        Handlet denne kompressoren på Jula og denne airbrushen fra Tower.
                        Så er det bare å koble Parmaflaskene rett på sprøyta .
                        Har ikke prøvd dette ennå, litt høy terskel for å komme i gang med upløyd mark...
                        Last edited by Kesku; 27 September 2011, 16:29.
                        sigpic Kenneth Skulstad
                        70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                        Comment


                        • #13
                          Vajra chassis var da kul som bare det men tviler på om det verdt penga. stiller noen spørsmål ved holdbarheten også, det hjelper lite å bare lage alt i karbon, det skal tåle litt også.
                          Discover the UK largest range of RC Cars, R/C Cars, Remote Control Cars, Radio Control Cars, Radio Controlled Cars and Plastic Model Kits. You will find popular brands such as Tamiya, HPI, Traxxas, Kyosho, Absima and many more. We also stock a huge range of spares and accessories.
                          living in the fast lane

                          Comment


                          • #14
                            Den er veldig høyt priset ja, og det med børstemotor! Tror ikke jeg ville våget å herje med denne. Sikkert smartere å putte pengene i en en børsteløs Rustler til halve prisen av en Vajra.
                            Litt merkelig dette her. Som du sier – kul var den (og det er en nyvinning fra Tamiya!), men skal jeg ha noe kult og dyrt Tamiya på hyllen så vil jeg nok gå for en Avante.
                            sigpic Kenneth Skulstad
                            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                            Comment


                            • #15
                              har sansen for tamiya selv men kun som hyllepynt mer eller mindre. skal jeg herje så tar jeg BL rustleren frem, sjeldent at noe ryker på den.
                              Avante- sikle,sikle,sikle
                              living in the fast lane

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X