Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med karosseri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med karosseri

    Hei, har akkurat gjort ferdig et karosseri til min fremtidige turbo optima mid brushless-runner! Kjøpt på ebay for en måneds tid siden.. Først noen bilder:


    chassi, stort sett støvete, lite jord og sand ja..!


    Hvis man bruker slike biler aktivt, vil chassiet være veldig ripete pga hopp etc. Mao er denne lite brukt


    Gammelt vs nytt karosseri


    bilen! "ferdig"


    problemet: Karosseriet tar i lokket til spur-gearet, og blir derfor bøyd litt oppover, og hele bilen ser skjev ut. Hvordan fikse dette? mulig å varme opp karosseriet litt, slik at det "detter" litt ned?
    Og hva med klistremerkene? Disse sitter dårlig i hjørner etc, er det mulig å varme de slik at de også ramler litt nedover?

    (NB: Dette er altså ikke min NIB turbo optima mid, denne ligger fremdeles i esken sin i kjellern, med alle andre NIB-deler)

    mvh oddi
    Last edited by Heimelaga; 7 May 2012, 12:48. Reason: prøve å endre trådtittel:)

  • #2
    Da har jeg fiksa alt sammen! Måtte kutte litt ekstra i karosseriet for at det skulle legge seg bra, og så fungerte det fint med en lighter på de klistremerkene som var stive rundt hjørner. Måtte være ganske forsiktig da, men resultatet ble veldig fint!

    mvh oddi

    Comment


    • #3
      Hårfønar kan også brukast med stort hell på sånne kronglete klistremerker Meget kul bil forresten!
      Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
      FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

      Comment


      • #4
        Originally posted by Heimelaga View Post
        Hårfønar kan også brukast med stort hell på sånne kronglete klistremerker Meget kul bil forresten!
        Ja, var det som egentlig var planen, men lighteren lå visst nærmest. Er ganske teit sånn. Bestemmer meg for å gjøre aaalt skikkelig nøye og fint, men på slutten blir jeg for utålmodig og tar snarveier.. Tror nok hårføner hadde vært hakket bedre ja..

        mvh oddi

        Comment


        • #5
          Der har du et nyttårsforsett, å bli dårligare til å ta snarveiar
          Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
          FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

          Comment


          • #6
            Originally posted by Heimelaga View Post
            Der har du et nyttårsforsett, å bli dårligare til å ta snarveiar
            Javisst Blir nok et karosseri til etterhvert, som kan bli en skikkelig shelf queen. Legger ved 2 bilder som viser ekstra kutt og hvor rett det ble (Ser jo også at spoileren er en smule skeiv, får se om jeg gjør noe med det senere)



            Hvorfor er tamiya vintage så mye mer poppis enn kyosho forresten? Sjekk turbo optima miden vs nesten en hvilken som helst annen tamiya bil fra samme år.. kyosho er jo rocket science i forhold En teori er vel at tamiya var billigere, og appellerte mer til barn/unge, og solgte i hundretusener mens kyosho ofte var mer konkurransepreget og solgte mye mindre. Dette gjelder vel ihvertfall de attraktive modellene, kjøpt av et eldre publikum, som nå driter i rc....
            Tamiya-folket var kanskje yngre da de kjøpte bil, og syns det er mer moro med noe de hadde da de var yngre? Er jo dette som var tilfellet for min del også, men jeg spinket og sparte til en kyosho, jeg burde jo egentlig vært i tamiya-kjøpegruppen..
            Kjør debatt.. eller gi meg en link til et sted der denne debatten har rullet og gått en stund

            mvh oddi

            Comment


            • #7
              Trur den teorien din kan halda ein god del med vatn Orginale Tamiya vintage-bilar ser ut til å halda et høgare prisnivå no til dags, mens Kyosho ikkje ser ut til å halda et lavare nivå kanskje pga at ikkje så mange hadde det merket som yngre, og derav ikkje så nostalgisk verdi no til dags?
              Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
              FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

              Comment


              • #8
                Lenge siden siste update, men idag ble bilen faktisk testet med bl-oppsett og 2 cell lipo! alt kjøpt fra hobbyking, og må si det gir valuta for pengene Bilen fungerte finfint også, jeg har kun byttet 2 tannhjul i giringa, hop-up-part fra 3.parts leverandør som solgte disse tannhjulene separat fordi de var kjent for å være svake. Gud jeg elsker ebay Bilen gikk veldig bra, men snurrer jo veldig lett. Originaldekkene som sto på har omtrent ikke pigger igjen, og jeg fikk ikke kjørt meg ferdig fordi en umbrako-skrue løsnet slik at bilen ble midlertidig gnager Skal nok bruke resten av batteriet imorra eller torsdag Skal også prøve å få tatt litt film. Dette var moro! Kjøreegenskapene til den lille rotta kan da ikke være mye dårligere enn dagens konkurransebiler, selv om tyngdepunkt, byggematerialer etc. er totalt forskjellig

                mvh oddi

                Comment


                • #9
                  Dette høyres morro ut ja! Har litt trua på Hobbyking, ser ut som det er masse for pengane å få der.
                  Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                  FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                  Comment


                  • #10
                    Da har det jammen dukket opp en film av herligheten også Kun fort og gæli filmet med en iphone, men nå er det ihvertfall en film


                    mvh oddi

                    Comment


                    • #11
                      bah, noen moderatorer som kan endre tittelen på tråden? til f.eks. det samme som overskriften? føler at "problemer med karosseri er ganske misvisende nå, og det er litt teit å lage ny tråd..

                      mvh oddi

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X