Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min gamle Schumacher Procat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min gamle Schumacher Procat

    Jeg holder på med å gjøre min gamle Procat kjøreklar og så original som mulig. Har lipo, ESC og motor fra Hobbyking, og mottaker fra R2 (samme som de fra Hobbyking, egentlig). Jeg har laget nytt demperfeste i overkant av glassfiber fordi den gamle var feil type, tror den kom fra en Cougar, og plasserte demperene for lavt. Batteristøttene er også laget i glassfiber. Bilen er tydelig feilbalansert, og synker lavere på venstre side enn høyre. Det er ikke rom for å flytte batteriet lengre mot høyre, men jeg kunne laget et nytt chassis for saddle-pakker. Jeg trenger ny støtfanger fremme, da denne er fra en CAT, og er enorm. Den ene bærearmen fremme er knekt, så den bytter jeg ut med ny del som er på vei. Jeg får kanskje tak i en ny vinge/demperholder bak for å erstatte glassfiberdelen. Jeg har JC Racing-felger for 2,2" dekk som jeg kan kjøre på, og vil bruke de originale til hyllepynt. Nye dekk er på vei. Jeg har et nytt karosseri og nytt underbrett, men spoileren er gammel og feil type, tror det er Cougar, men det er ikke krise. De eksentriske diffhusene jeg hadde var for Bosscat, og passet ikke, så jeg lagde nye av aluminium.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 29 December 2011, 17:08.

  • #2
    Usikker på hvordan jeg skal lakke den. Mulig det blir en blå/hvit/orange kombo a-la min sc10 4x4. Det er liksom mne farger, og jeg har lakken. Originalskjema er også aktuelt, men det er egentlig ganske stygt.
    Last edited by tahustvedt; 29 December 2011, 17:33.

    Comment


    • #3
      nice bil!
      cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
      hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

      Comment


      • #4
        Nylakkert karosseri. Det ble ikke så bra som jeg hadde håpet. For mørk orange, og for lys blå kanskje. Mulig jeg kjøper et nytt karosseri fra TBG og lakkerer box art.
        Attached Files

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X