Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lille samling av vintage-biler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min lille samling av vintage-biler.

    Et forsøk på å vekke norges minst aktive forum.

    Min lille samling. Jeg er kun interessert i å samle modellene jeg hadde da jeg var barn. Alle er kjørbare med enten lipo, eller ni-mh der lipo ikke får plass. Radio er Flysky 2.4GHz.

    Marui Big Bear - 1984. Ikonisk bil da det er første storhjulsbilen, og modellen som startet hele monster truck-greia. Jeg hadde sånn i 198x. Min første skikkelige bil. Dette er ikke den jeg hadde, men en brukt jeg fant på Ebay som jeg strippet for en grusom lakkjobb og lakket på nytt. Den har original motor og servo, og en gammel Novak Cyclone ESC. Jeg tror jeg skal bytte ut ESC fordi den ikke har revers. Den mangler veltebøyle og lyskastere, men jeg håper de dukker opp på Ebay.
    Click image for larger version

Name:	bigbear03.jpg
Views:	1
Size:	56.2 KB
ID:	790843

    Schumacher Procat - 1989. Dette er min bil. Jeg har lakket nye karosserier til den. Det første bildet er box art med originale dekk og felger mens det andre er kjøremodus med moderne dekk og felger. Børsteløs motor.
    Click image for larger version

Name:	Procat04.jpg
Views:	1
Size:	52.2 KB
ID:	790844Click image for larger version

Name:	Procat05.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	790845

    Kyosho Ultima Pro - 1989. Denne er også samme bilen jeg hadde. Den har repro karosseri og repro bakdekk. Ellers er alt originaldeler. Som Proca har denne displayhjul i første bildet og kjørehjul i høyre. Børsteløs motor.
    Click image for larger version

Name:	Ultimapro02.jpg
Views:	1
Size:	52.4 KB
ID:	790846Click image for larger version

Name:	Ultimapro03.jpg
Views:	1
Size:	52.9 KB
ID:	790847


    Jeg hadde også en Kyosho Raider Pro,som jeg får i posten på tirsdag, og en Playtron The Lynx, som er supersjelden. Jeg håper en Lynx dukker opp på Ebay snart.

  • #2
    Raider Pro er her. 1989-modell, tror jeg. Nye bakfelger er på vei.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Da har jeg fått den siste bilen jeg skal ha. Playtron The Lynx. Andre bilen jeg hadde. 80-tallsradioen og annen elektronikk fungerer, men fartsregulatoren var dårlig. Den blir så varm at den ryker når jeg kjører. Den mangler drivakslinger fremme, men jeg har bestilt noen HPI-akslinger som jeg tror skal passe. Karosseriet er ganske stygt, men det finnes repro. Problemet er bare at det ikke finnes dekaler.

      Raider Pro har fått riktige bakfelger, så nå ser den endelig ut som den skal.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Husker BigBear fra katalogen.... sikle sikle... men aldri råd til....

        Ang. dekaler så går det jo an å få det reprodusert.
        Du kan jo få tak i en eller annen inder til å lage filene, så får du noen i Norge til å produsere.
        for å holde kosten nede mener jeg. De fleste i bransjen i Norge har ikke tid til sånt (uten at det koster..)
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Jeg klarte å ta av dekalene uten å ødelegge de, så jeg tror kanskje jeg skal scanne de, fikse litt på de og skrive de ut på dekalark. Håper jeg får det til. Ellers kan jeg sende filen til noen som driver med repro.

          Jeg fikk noen akslinger til fremhjulene på Lynxen i dag. HPI Nitro 3-akslinger på 6x52 mm. Burde kanskje vært 50 mm lange, men de funker fint.

          Jeg fikk også en ny veltebøyle til Big Bear. Nå mangler bare lyskastere så er den 100%.
          Last edited by tahustvedt; 4 December 2014, 17:04.

          Comment


          • #6
            Oppdatering. Har fått tak i de siste delene til Big Bear, og har tegnet og printet nye dekaler til Lynx-en.
            Attached Files

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X