Announcement

Collapse
No announcement yet.

manta ray 58087

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • manta ray 58087

    Hei.

    Usikker på om dette er rette plass, men prøver:

    Fikk en tamiya manta ray i 10års alderen. Hadde mye gøy med den, men har "glemt" den av di siste 15 åra. Fant den frem igjen nå, og interessen blei vekke umiddelbart. Sto originalt msc i den som til stadighet gikk i stykker pga varmgang. Denne mangler forøvrig på bilen, så bilen er ikkje kjørbar. Har nå bestilt ny esc, metall kulelager, aluminium drivaksel og etc for å få den opp å gå. Men lurer på om noen her veit kva spec motoren har på denne som original? Veit det er børstet med 21 tenner på tannhjul. Forøvrig noen forslag til kva motor som passer bilen godt?

  • #2
    Hei. Motor skal ha vært Mabuchi RS-540, tror de var 27-turns. Selv hadde jeg forgjengeren Thundershot med samme motor. Husker det gikk styggfort Det endte da også med at girkassa bak tok kvelden. Girkassene på Manta Ray er delvis en videreutvikling, men ville ikke brydd meg med å putte for mye power i gamle Tamiya biler. En SportTuned-motor skulle passe fint. Den er litt raskere (23T) men fortsatt snill.
    Monster Truck Craze!

    Comment


    • #3
      Ok. Har tenkt litt på 23t motor, men avventer å ser når Eg får bilen opp å gå. Er bilen verdt å bruke litt penger på eller er det godt nok med det billigste?

      Comment


      • #4
        Markedsverdien er nok ikke veldig høy. Affeksjonsverdien derimot... Konklusjon: Tja
        Last edited by xirton; 19 March 2015, 22:36.
        Monster Truck Craze!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Donglus View Post
          Ok. Har tenkt litt på 23t motor, men avventer å ser når Eg får bilen opp å gå. Er bilen verdt å bruke litt penger på eller er det godt nok med det billigste?
          det kommer ann på. tamiya er jo med unntak av de rene konkuranse bilene demses, kose kjøre biler.
          med mindre du liker "old school", er servo og sender + mottaker ikke så dumt og oppgradere.
          msc har jo sitt eget spesielle og unike drag over seg og er jo og anbefale just for the fun of it, men hvis det allerede sitter en esc der kan du nok holde deg til den.

          reservedeler er nok også annbefale att du prøver og skaffe, og særlig alt som har med girkassa hvis du skal sette i noe som er sterkere enn orginalt. og hvis du ikke allerede har kulelager i den så er det på tide nå =P
          dekk har en tendens til og bli slitt ut fort, og går du på en front crash utenfor bumperen, er det alltids noe som garantert knekker.
          Last edited by NatteFrost; 20 March 2015, 13:14.
          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X