Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vintage RC 1/10 2wd elektro buggy - for morro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vintage RC 1/10 2wd elektro buggy - for morro

    Har hatt lyst på elektro buggy en liten stund.
    Har tenkt å bruke den som en kjøreil og vil derfor ha re-release og ikke noe orginalt.
    Men jeg kan egentlig ikke fordra mange av de nye moderne bilene, så jeg er ganske sikker på at det må bli en slik "gammel" sak.
    Har sett etter Team Associated RC10, men den finner jeg ikke på markedet.
    Har jo litt erfaring og glede av Tamiya og således er Wild One en av de som vurderes, under står lista mi ihvertfall.


    1/10 Electric Powered R/C 2WD Racing Buggy SCORPION No.30613

    1/10 Electric R/C 2WD Racing Buggy Tomahawk No.30615


    1/10 2WD RC Wild One Off-Roader Item# 58525


    Bruksområdet blir først og fremst grusbane og sandtak. Hvis dette fungerer sånn nogenlunde så vil den nok bli tatt med til Hvervenbukta en sjelden gang.
    Kanskje man til og med kunne vært med i Vintage løp??

    Har en plan om å skaffe 21.5T sensorbasert børsteløst på rundt 1700kv. Det utelukker meg kanskje for Vintage løp, men ting skal være greit i forholde til resten av utstyret jeg har også. Samt at jeg kan ha børstemotor og ESC ligende i reserve.

    Så til utfordringene...for dem er det noen av.

    Wild One er jo en av de bilene som det kanskje må gjøres mest på for å få den i form og for å holde den hel.
    Med en diff som ikke er verdens beste og hvor drivakslene hopper ut. Chassiet knekker, "bakakslene" bøyer seg og litt annet jeg har lest om, men ikke erfart selv.
    Det følger heller ikke med kulelager til hele bilen, men den ser utrolig kul ut.

    Når det gjelder Scorpion og Tomahawk, så er det to sider av samme bil. Men disse er forbedret i forhold til orginalen. Men her er det også en del som kanskje "må" gjøres. Spesielt med tanke på dempere forran og bak.
    Tomahawk er jo helt åpen i forhold til badekarret til Scorpion. Aner ikke om det egentlig er en fordel for meg som kanskje kommer til å kjøre minst på kunstgressbane, men heller kjøre på grusbane og i sandtak.


    Prisene er ganske så forskjellige og jeg synes Scorpion er den som tiltaler meg mest akkurat nå. Men er det noen her inne som har erfaring med disse bilene og kanskje også har et sammenligningsgrunnlag de kan fortelle om?
    Litt om hvordan de er å ha service på og deletilgang?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Hva slags FDR kjøres det med på hvervenbukta i 2wd?
    Hvilke dekk kjøres det med?
    Hva slags oppsett av motor og esc kjøres det med i hvilke 2wd klasser?
    Last edited by NoBrainer; 23 July 2015, 12:07.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Ja ja.
      Blei en Kyosho Beetle på meg, bestilte på elefun da de hadde grei pris i forhold til den dyre dollaren for tiden.
      Har også handlet meg en masse bling, så litt morro blir det vel.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Nice. Blir nok fet den bobla.
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          Fikk bilen i dag, skulle hatt den på fredag i forrige uke, men posten klarer visstnok ikke å levere post....

          Men fyttikatta å manualen til Kyosho var bra. Noe av det enkleste jeg har fulgt så langt.
          Bilen er satt sammen på ca 2 timer, så kommer lakk i tillegg.
          Jeg har ikke gjort en nøyaktig jobb enda, for jeg mangler alle delene jeg skal ha på den.
          Tar sikkert 2.5t hvis man skal være nøye. Brukt kun det som fulgte med av verktøy i settet. Siden jeg driver å pusser opp noen rom i leiligheten.


          Ser skikkelig vintage ut. Gleder meg til flere deler kommer.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Click image for larger version

Name:	2015-07-28 21.41.28.jpg
Views:	1
Size:	46.1 KB
ID:	783752 Click image for larger version

Name:	2015-07-28 21.42.07.jpg
Views:	1
Size:	51.7 KB
ID:	783753
            Click image for larger version

Name:	2015-07-28 21.42.20.jpg
Views:	1
Size:	49.9 KB
ID:	783754 Click image for larger version

Name:	2015-07-28 21.42.41.jpg
Views:	1
Size:	44.1 KB
ID:	783755

            Morro å bygge litt igjen.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Kult bygg Lasse, kjennes det ut som om den tåler å bli brukt litt ?
              Er det mye oppgraderinger som må til sånn bortsett fra elektronikk ?
              Kommer den ferdig kulelagret f.eks ?
              http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

              Comment


              • #8
                Nå kan jeg jo ingenting om buggy men det virker solid.
                Kyosho har faktisk endret re-releasen en del i forhold til orginalen.
                Det er aluminium som kan bøye seg og plast som kan sprekke som det er på alt annet, men det virker solid.
                Alt passet veldig bra sammen. Ikke noe tull eller utfordringer.
                Alt av kulelagre følger med.
                Dekkene er ferdig limt på felg og hvis du vil ha noe som fungerer på kunstgress så må man sikkert leite litt rundt. For denne har jo ikke 12mm hex akkurat....
                Girkassa holder nok det meste av motorer, men ikke resten av bilen.
                Demperen virker ganske bra, men kan nok ikke sammenlignes med dagens big bore, som det forøvrig ikke er plass til ser det ut som.

                Det følger ikke med en eneste del til en av de to andre bilene. Så hvis man vil bygge om til Scorpion eller Tomahawk, så må man skaffe delene som er forskjellig.
                Men på den andre siden, så gjør det bygging utrolig enkel.

                Jeg skal teste denne med 17.5T sensorbasert børsteløst. Jeg har jo noen Tamiya Torque Tuned motorer, hvis det blir for mye for meg.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Styrelinkene tok borti karosseriet, så jeg måtte klippe litt. Orker ikke slikt bråk hver gang jeg skal svinge.

                  Click image for larger version

Name:	2015-07-29 15.47.32.jpg
Views:	1
Size:	36.3 KB
ID:	783756

                  Så har jeg slipt til "kufangeren" til bobla og satt på begge som følger med. Da jeg ville ha litt beskyttelse av fronten samt litt tøffere utseende.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    fikk noen av delene i dag, så da blei det lengre dempertårn forran

                    Click image for larger version

Name:	2015-07-29 19.54.05.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	783757

                    Så blei det lengre dempertårn bak og alu motorbur.

                    Click image for larger version

Name:	2015-07-29 19.37.07.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	783758

                    Fikk noe mer også, men mangler deler for å få satt det på. Prøver heller å lakkere litt.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Føler meg skikkelig ferdig med lakkering....

                      Click image for larger version

Name:	2015-07-30 00.16.16.jpg
Views:	1
Size:	48.1 KB
ID:	783759

                      Det får være som det er. Kanskje noen klistremerker skjuler alle feilene.
                      Synes den blei knalltøff.

                      Nå mangler det eventuelt en vinge (har vingen men ikke feste), 17.5T motor, CVD'r og ikke minst, det justerbare motorfeste.
                      Så da skal bilen få hvile litt før det skjer noe mer.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Hvor har du tenkt å lufte denne? Noen sandtak rund Skedsmo?
                        Har alltid hatt lyst til en RC10 men vanskelig å få tak i. WildOne står også høyt på lista.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #13
                          Rc10 ser knall ut. Men re-release kostet en del mer en denne.
                          Wild One er kul, men litt skjør etter det jeg har skjønt .

                          Prøver denne å ser.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Motorfeste mottatt og satt i.
                            Har plukket litt elektronikk fra noen biler og skal begynne å lodde litt.
                            Mye småplukk, siden det høye dempertårnet egentlig er feildesignet, så jeg måtte file litt for å få det til å passe.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Tøft!
                              Putte inn no el i wild-oneen min kanskje?
                              Er jo ikke noe glad i bøggier egentlig men denne her får det til å rykke i retro-foten.
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X