Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gammel klassikker fra tamiya

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gammel klassikker fra tamiya

    Fikk tak i en sånn en for xxx spenn, nesten strøken med delebil og greier.

    Ettersom jeg har forstått er dette ganske sjelden vare. Skal kun brukes på hylla.

    Bringer ihvertfall tilbake gode minner fra 80 tallet
    Jørgen lauritsen74

  • #2
    for å si det sånn,du har gjort et varp.
    Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

    Comment


    • #3
      Regna nesten med det. Har egentlig ikke brukt for den, men dette var jo bare et "slå til tilbud" Komplett med org. radio og masse rart.

      Fyren kjøpte bilen i 1987 sa han, og har stått for det meste på loftet.

      Må jo være mulig å få bytta denne i et eller annet gammelt som jeg har mere sansen for.

      Ettersom jeg har skjønt så har disse en ganske høy pris ute på samler markedet..

      Drømmer om en blazing blazer eller den samme hiluxen da. Det er jo håpløst å få tak i.

      Samme fyren har en gammel clodbuster også. Det må jo være et godt utgangspunkt for en crawler kansje...hehe


      Venter bare spent på den nye tamiya hight lift f350 nå, dette er bare for å ha noe å gjøre i ventetiden
      Jørgen lauritsen74

      Comment


      • #4
        Solgte en Sand Scorcher med noen ekstra deler på Ebay for 3500 norske jeg.
        Den var i bra stand så du kan nok regne med noe i den dur. Skal du selge den, lønner det seg å selge på Ebay. Her i Norge er man for grådige.
        Ellers er de ganske enkle å få tak i hvis man ser på Ebay. Så jeg vil ikke akkurat karaktirisere de som sjedne.
        Prøv f.eks å skaff en Tamiya Opel Ascona i strøken stand....
        Så et body parts set til en slik for 300$ nå nettopp.
        Sand Scorcheren har en kultstatus som gjør prisen høy.
        Jeg hadde ca 40 vintage Tamiya for en par 3 år siden, men fant ut at det å kjøre løp var mere givende og faktisk billigere. Solgte unna hele samlinga og kjøpte inn løpsutstyr
        Stian Skogstad TRCBK
        Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

        Comment


        • #5
          står en sesten strøken ascona på loftet her mangler bare deler av body.. har begge fangerne men ikke selve body :?
          kennet Thorvaldsen 88 mod
          Tamiya TG10-MK.1

          Comment


          • #6
            Wow! Den var fin Grattulerer! Du må ikke finne på å bruke denna! Det er sant som det er sagt over her. Sand Scorchern (er ikke sikker på om det er helt riktig stavet) er en av de aller mest populære bilene der ute for Vintage folka. Men den er ikke spesielt sjelden. Den solgte i bøtter og spann! Uansett, ville ikke solgt den! Disse metal chassis bilene blir aldrig relansert så mitt beste tips er att den er MER vært om 10 år. Behold den på hylla, flott møbel! Jeg er sjalu
            Anders Auke, 1979. Svak for eldre elktrobiler. Litt lat, er med for morro skyld

            Comment


            • #7
              Det var en skikkelig fin Scorcher, gratulerer med den, og vær vennlig å plassere den trygt på hylla :wink: Det er jo en antikvitet! (selv om det enda finnes mange av dem)

              Stian, det body settet til Opel Acona'en er nå i Norge, jeg sier ikke mer...(bortsett fra at det kjentes...)


              sigpic

              Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

              Comment


              • #8
                kult en sånn ascona hadde jeg da jeg var liten
                Tor øyvind Andersen 74
                Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

                Comment


                • #9
                  Gungho: har du flere bilder av bilen?
                  larbut: hvor fikk du tak i nytt ancona body? har sett lenge på nettet men ikke funnet noen :?
                  kennet Thorvaldsen 88 mod
                  Tamiya TG10-MK.1

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mini_88
                    larbut: hvor fikk du tak i nytt ancona body? har sett lenge på nettet men ikke funnet noen :?
                    Først: Jeg er åpenbart ikke inne i dette forumet ofte nok...
                    Body settet til Asconaen fikk jeg på Ebay, tror det var selgeren "Tamiya RC" i Japan som hadde det.

                    Lars

                    sigpic

                    Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

                    Comment


                    • #11
                      larbut: har du fått lakkert og tilpasset kaross? bilder av bilen?
                      kennet Thorvaldsen 88 mod
                      Tamiya TG10-MK.1

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en Tamiya Super Shot. Kun bygget å prøvd 1 batteri-pakke i garasjen den gang.

                        Den er som ny, og har stått siden den gangen på hylla. Med Technigold motoren og ACOMS servoene som ble solgt sammen med stikke-radion husker dere kanskje Karrosseriet og vingen er dessverre borte

                        Vurderer å selge denne, eller bytte den imot min aller første bil, Holiday Buggy!

                        Hva syntes dere er en fornuftig pris?
                        Ronny Arnesen
                        Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                        Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                        Comment


                        • #13
                          Jeg tror att Super shott'n er den av shottene som er mest hvert, den eller Hot Shot 1. Det, det står og faller på er hovedsakleig karroseriet. Etter hva jeg veit har ingen laget repro body til denne ennå, men det kommer sikkert. Hvis den er proft bygget i box art så kan du tjene mye på den. Hvis du har NIB decalsats og ulakert/utrimmet karroseri så kanskje du får enda litt til, det kommer litt ann på hva kjøperen er ute etter. På en såpass gammel klasikker er boks, innerboks, nystrøken manual og orginal elektronikk en skikkelig bonus. Selv det gammle 1200 mah batteri er absolutt noe å legge ved. For eksempel tecnigold boksen er veldig ettertraktet. Å selge på Ebay kan nok vise seg å være smart, men du kan begynne med å legge ut bilder av den her. Jeg vill ikke gi deg noe prisanntydning her uten bilde. Ett sted mellom 500 kr og 3000 kr bygget, tipper jeg. Kanskje 400 tusen hvis den hadde hvert ny i eske?

                          Jeg er overhode ingen Hot Shot eller buggy ekspert. Jeg tror kanskje Lars, Magne eller Simen, veit dette bedre. Det er mange i Norge som veit noe om dette, takk og lov
                          Anders Auke, 1979. Svak for eldre elktrobiler. Litt lat, er med for morro skyld

                          Comment


                          • #14
                            Takker for godt svar

                            Ja, jeg skal ta ett bilde av den etterhvert, eller kanskje ta den med på jobben (MicroMonsters på Sinsen) sånn at man kan ta en titt der om man er innom en tur :P

                            Bilen er HELT orginal, kjørt i gå-fart en pakke eller to i garasjen. Den rød Bec pluggen er kappet av Karr/Ving & decaler er borte

                            NB! Hadde bytta imot Ascona'n, hadde nemlig den selv - så gode minner Men Holiday Buggy var min aller første, i 1980 var vel det
                            Ronny Arnesen
                            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                            Comment


                            • #15
                              Hei, kikket på ebay og fant denne bilen her


                              har nemlig en liggende i esken her hjemme. Ikke det peneste karosseriet, men bilen er komplett. Har også et golf 1er karosseri så vidt jeg husker. Orginal lader til batteri mm.... det er vel en 1/12 4*4 olje dempere og greier. kjøpt tidlig 80tall tror prisen på esken da var 2500,-

                              Noen her som vet hva det kan være verdt??
                              Kan få tatt noen bilder av doningen!
                              1:8 Buggy

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X