Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helt novice, trenger litt hjelp med å kjøpe gammel Tamiya

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helt novice, trenger litt hjelp med å kjøpe gammel Tamiya

    Hei!
    Er helt ny her og håper dere kan hjelpe meg med et par spørsmål.

    Satt og surfa litt her om dagen da jeg kom over noen gamle Tamiya RC biler. Det var rett og slett magisk å se alle de gamle modellene igjen. Grasshopper, The Fox, The Hornet, King Cab, Lunch Box og selvfølgelig den vi sikla mest på var jo Egress. Det var tider det, men siden jeg bare var en liten drittunge så fikk jeg jo aldri penger tli å kjøpe noen av disse bilene

    Men idag er situasjonen en litt annen, og jeg vil ha meg en Hornet. Har ganske lyst på Lunch Box og Fox også, men tror jeg går for Hornet.

    På ebay er det flere som selger gamle modeller, brukte såvel som nye.

    Det jeg lurer på er hvordan radioutstyr jeg trenger. Hadde håpet på å få kjøpt noe brukt, tips?

    Jeg må nok også ha et batteri og en lader? Hvor får jeg tak i dette billg?

    Jeg er ikke ute etter å bli noen hard core RC entusiast, dette er kun for nostalgi og morro. Derfor er jeg på et lavt budsjett.

    Så nå venter jeg på tips. Som sagt er jeg helt novice så jeg vet ingenting om dette, er det derfor noe jeg ikke har tenkt på/bør tenke på så si det her!
    Johan Aleksander Boltstad -85

  • #2
    det er gode gamle modeler det der har selv lunc box.
    hornet ja kan kjøpes komplet her fra med alt tror jeg:

    de har også bare bil:

    det du trenger utnom vist du kjøper bare bil er:
    Radio: 2-Channel with 1 steering servo
    Radio Batteries: ( AA size
    Battery: 6-cell stick pack w/standard connector (7-cell won't fit)
    Charger: AC/DC timed or peak for 6-cell battery
    Paint: Required for the body (Black paint to duplicate box art)
    Misc. Items: Building and track equipment

    det er fleir i deta landet som hvil ha hornet her er litt info som står andre plasser på disse sidene:
    sigpicGLENN THERKILDSEN SEN 75 MOD
    2stk luncbox 1stk midnight pumpkin 1stk hbx monster 1stk big bear 1stk double dare 1stk blitzer beetle

    Comment


    • #3
      Siden du har blitt "gjenfødt" og vil oppleve gleder med Hornet og Lunchbox. Er det jo glade nyheter for deg at disse ble relansert nettopp da.
      Det enkleste for deg, er å dra til nærmeste hobbybutikk som selger Tamiya, og bestille en der, om de ikke har den i hylla. Vet at Hobbyshop i Trondheim har Hornet i sin prisliste til 1100 kroner ca. Lunchboxen ligger vel rundt der den og. Du trenger jo radioutstyr og batteri i tillegg da. Men det bør vel kunne skaffes for en 1500-2000
      Har en helt strøken Midnight Pumpkin med Technigold motor stående. Den trenger en hyllekamerat, så det blir vel en Lunchbox der tenker jeg
      Stian Skogstad TRCBK
      Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

      Comment


      • #4
        Er King Cab også relansert eller var det en av de modellene du sikla på når du var yngre?
        RC Drift Club Norway | LMBK

        Comment


        • #5
          Takk for svar!

          Er det slik at jeg kan få tak i sånt radio utsyr brukt et sted? Eller er det spesielle standarder?


          Originally posted by Hurrle
          Er King Cab også relansert eller var det en av de modellene du sikla på når du var yngre?
          Så vidt jeg vet er ikke King Cab relansert, desverre. Jeg sikla masse på den da jeg var liten. Hadde såååå lyst!
          Johan Aleksander Boltstad -85

          Comment


          • #6
            du kan jo se på selges her på sidene etter sender, motager, og styre servo.
            hvist ikke så får du nytt fra ca550kr og opp over.
            sigpicGLENN THERKILDSEN SEN 75 MOD
            2stk luncbox 1stk midnight pumpkin 1stk hbx monster 1stk big bear 1stk double dare 1stk blitzer beetle

            Comment


            • #7
              gamle biler

              hei..se på nettsiden til nortrading.no...di har mye tamiya produkter
              bjørn røst
              73 mod

              Comment


              • #8
                Heisann.
                Fant også en Hornet på nettet og ble bitt av basillen... Hadde Hornet når jeg var liten, så måtte bare kjøpe en ny. Kjøpte på Micromonsters i Oslo. Billig ble det ikke. Kjøpte bilen, radiostyring, batteri og lader... Gleder meg som en unge til å bygge.


                -----------------------
                Bjørn 73-modell
                -----------------------------------------------
                Bjørn Broen - 73

                Comment


                • #9
                  Hva med denne? :wink:



                  20.000 Svensker er vel litt mye, eller?
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sabben
                    Hva med denne? :wink:



                    20.000 Svensker er vel litt mye, eller?
                    Drukki maling han der... :P

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • #11
                      Ja du kan jo se hva en Mountaineer gikk for på Ebay

                      Mountaineer er en nyere modell av bruiseren og den her var tilogmed bygget.
                      Tror ikke den ubygde Bruiseren går for 20 lapper, men dukker det opp en samler med penger, er det ikke langt unna.

                      Se for eksempel på prisen på denne ubygde Tamiya

                      19 bud og en sluttpris på 15 lapper. Å samle gamle Tamiyabiler kan være dyrere enn å kjøre RC på toppnivå
                      Stian Skogstad TRCBK
                      Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                      Comment


                      • #12
                        Gamle Tamiya biler har høy pris enkelt å greit.
                        får man tak i en slik gammel bil bør man ikke kjøre med den men restaurere den og sette den på hylla. eventuelt la den være som den er hvis den er ubygd.
                        gamle Tamiya modeller kan være en gullgruve for de som har slike stående.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • #13
                          Håper det blir sånn med de bilene som finnes nå om 20 år! :wink: :P
                          Jeg har en gammel Kyosho sm er 11 år gammel. Den er vel så å si strøken. Kanskje den kan bli verdifull en vakker dag...
                          Team Smallsize

                          Comment


                          • #14
                            Jees, denne tråden skeli jo litt ut...

                            Anyway, har kjøpt en Hornet fra Tower Hobbies med Radio sender/mottaker og servo, samt et batteri. Lader må jeg kjøpe i Norge siden USA har 110V. Gleder meg
                            Johan Aleksander Boltstad -85

                            Comment


                            • #15
                              Oops, sorry!

                              Jeg var på smallsize her om dan og de hadde noe som hett mini hornet eller no....?? Den så litt tøff ut
                              Team Smallsize

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X