Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher CAT XLS Masami edition re-release

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schumacher CAT XLS Masami edition re-release

    Fikk min nye Schumacher forrige uke. Kjempegøy å bygge den. Det er reproduksjon av bilen Masami Hirosaka vant VM med i 1987. Den har små forskjeller fra produksjonsversjonen av CAT XLS som kom i 1988 eller 1989, blandt annet mangler Masami-versjonen énveislager i fremakslingene og noe små spacere som justerer geometrien til hjulopphengene litt. Produksjonsversjonen hadde også kromfargede felger og bredere felg og dekk fremme enn Masami edition, og de får man kjøpt nå som ekstrautstyr. Jeg foretrekker svarte, og de smale fremhjulene kjører fint på banen min.

    Byggesettet hadde en feil del så jeg måtte bruke en reservedel jeg hadde liggende fra gamle dager. Ellers kjempegøy byggesett. Differensialen til denne sitter i mellomakslingen, og ikke i bakakslingen, så det er litt snålt opplegg, og diff-bevegelsen i bakhjulene er ganske treg. Selv med redusert dreiemoment av å ligge tidligere i girkassa så slipper den litt under brå belastninger, men dtror det var vanlig på den tida med litt glipp i kulediffen. Jeg har ikke kjøpt det oppgraderte drivverket som kan leveres som alternativ i dag. Siden det finnes reservedeler så kjører jeg like gjerne standard remoppsett.

    Bilen oppfører seg meget bra. Dekka som følger med passer tilfeldigvis banen min perfekt. Jeg måtte være litt forsiktig med gassen da jeg ikke hadde strammet kulediffene nok her.


    Jeg håper neste repro fra Schumacher blir Top Cat. I forbindelse med CAT XLS har de også begynt å produsere reservedeler, og mange går overens med feks Procat som jeg har fra før. De produserer også gammeldagse dekk med moderne gummiblanding i 2.0" størrelse.
    Last edited by tahustvedt; 29 August 2017, 00:59.

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X