Da har NMSBF avholdt årsmøte hvor vi på slutten hadde en lang og god diskusjon rundt emnet elektro racing. Jeg noterer meg at mange er imot/har lite til overs for elektro. Likevel er alle klubbene enige om at det er en gren vi bør ta en hensyn til og vi bør gi den mulighet til å blomstre.
I praksis betyr dette at jeg har fått lovnader fra alle organiserende klubber om at de iallefall ikke skal motarbeide oss som ønsker å tømme noen ampere rundt bøyene.
Måten vi nå drar dette igang på vil være at vi kjører FE som en slags promoklasse i 2010, det vil si at vi har 5 race på å finne ut om FE har livets rett under NMSBF. I løpet av denne sesongen må vi som har interessen danne en gruppe som kan ta dette videre. Det er på det rene at vi ikke kan intergrere flere klasser i samme race helg som FSR klassene kjøres.
Dersom oppmøte etter 2 - 3 race er begredelig vil jeg allerede da vurdere og trekke hele FE`n bort slik at vi ikke skal belemre FSR klassene med unødig bruk av tid.
For å få litt intens racing skal vi nå i starten kjøre på en liten firkantbane som blir lagt ut inni vår vanlige ovalbane. Iallefall første race kommer til å bli kjørt uten runde telling, vi må få litt varme i trøyene og se hvordan dette drar i vei. Vi vil ha normal klokkestart.
I utgangspunktet er det ment å kjøre med båter i størrelseorden 65 - 80 cm og maks 4S lipo. Men alle som har en elektrobåt og har lyst til å være med er velkommen samme hva slags båt de har. Det viktigste er at dere stiller opp og finner ut om dette kan være noe å fortsette med.
Jeg henstiller til alle om å spre dette budskap slik at vi når så mange som mulig.
Promoen vil foregå på søndag hvor vi prøver å få kjørt 4 heat a 4 - 5 minutter. Dere bør ha minimum 2 kjøre pakker da 2 og 2 løp vil bli kjørt fortløpende
Det vil ikke bli avkrevd noen startkontigent, men det må løses engangslisens (150 kr) i NMSBF. Dersom man vil være med flere enn 2 ganger lønner det seg med full lisens. (300 kr)
Terminlister blir lagt ut på www.nmsbf.org der vil det også komme mer informasjon.
I tillegg kan alle som er interessert kontakte meg på mail jmarkset@fokus-as.no dersom dere har spørsmål rundt dette.
Jeg håper så mange som mulig vil benytte seg av denne muligheten til dra igang et spennende raceformat!

Section Widget
vBulletin Melding