Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger info om min scarab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger info om min scarab

    heisann alle.

    har lenge hatt dilla på rc båt å bil å hatt både bil å båt en lang tid men begge tingene har ligget på hylla en stund. men i år har jammen basillen kommet å bitt meg igjen.

    båten ser jo dessverre ikke ut så den skal få en opppussing i vinter men
    kunne godt tenke meg noe mer krutt ut av båten, behøver ikke være ekstremt men hadde vert morro se hva som evt ka gjøres med den.
    kan pgså bare kjøpe en ny båt å ha denne orginal for den er en classicer i mine øyne.

    båten er en dumas wellcraft scarab 45 tror jeg den heter.
    sitter en 22cc motor i den så den høres ut som en motorsag.
    båten er jo laget i glassfiber så den er ganske tung.

    hva kan jeg gjøre...

    mvh

    riise
    Attached Files

  • #2
    Zenoah 260 PUM er motoren du bør ha. Med en god tunedpipe (f.eks Jeroentune, ArrowShark, Prestwich, Nilsen, B.H. Hanson, Cooper QuietPipe, m.fl.) får du mer enn nok fart i denne skuta. Øyvind "Orbit Norsk" i Moss har alle bitene du trenger. www.orbitnorsk.no (den lille butikken er mer interesant enn websiden hans!).
    Følg med på "Byggeprosjekter" (http://forum.radiostyrt.no/vb/forumdisplay.php?f=154) utover høsten, så skal du få mange bra tips.
    I`m BACK!

    Comment


    • #3
      Jeg har selv en Dumas Scarab KV 38. Samme skroget, men litt nyere versjon.
      Denne har en Zenoah 260 pum, med BH.Hanson pipe, hardware fra Orbit Norsk.
      Dette gir mer enn nok fart på denne, hvis du ikke har planer om å vinne NM..

      Synes også at dette er noen flotte båter, selv om de nå er en smule avleggs med tanke på fartsegenskaper.

      Anbefaler en skikkelig restaurering av denne båten, og en Zenoah maskin, så har du "kjempe skute".
      Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

      På sjø og land.
      Skala båter og klatrebiler....

      Comment


      • #4
        Hiv inn en modda 260 så blir d fart i skuta.
        ville nok hatt to ror på denne.
        prøv en Rc-racing pipe de er knall bra og billige.Bruker selv den pipa på min modda 260 i sprint catta har 18550 i rpm med en Ps 7016/2 prop.
        Martin Holst (1967)
        www.mhrcboats.piczo.com
        Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

        Comment


        • #5
          Ja, enig ang. to ror. Har selv dette.
          Ligger noen bilder av båten min her http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=38237
          Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

          På sjø og land.
          Skala båter og klatrebiler....

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vidar-Alexander View Post
            Ja, enig ang. to ror. Har selv dette.
            Ligger noen bilder av båten min her http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=38237
            Rorene dine kan du fint kappe av 2-3 cm du får mye mere fart og skuta kommer mere ut av vannet.
            Martin Holst (1967)
            www.mhrcboats.piczo.com
            Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

            Comment


            • #7
              Click image for larger version

Name:	DSC00178.jpg
Views:	2
Size:	101.1 KB
ID:	771968Click image for larger version

Name:	DSC00149.jpg
Views:	2
Size:	54.0 KB
ID:	771967Click image for larger version

Name:	DSC00142.jpg
Views:	2
Size:	51.8 KB
ID:	771966lenge siden jeg har oppdatert denne tråden, men her er noen bilder av hvordan prosjekte endte.... motor blir denne vinteren.Click image for larger version

Name:	DSC00143.jpg
Views:	2
Size:	54.5 KB
ID:	771965

              Comment


              • #8
                Du får ta deg en tur over til storsjøn i odalen så kan vi kjøre sammen.Har hentebåt også.
                sigpicØivind Reppen
                http://ombk.org

                Comment


                • #9
                  hei

                  hei, takk for det...
                  altid hyggelig bli kjent med nye mennesker som har samme hobby!
                  er jo ikke så langt til odalen da.

                  Comment


                  • #10
                    Heisann alle

                    nå er det lenge siden jeg har vært inne på denne siden.
                    Fant nylig frem den gamle båten min og fikk tørket litt støv av den, bygd nye ror og måtte komme opp med en patent
                    rundt eksos manufallen. Jeg har ikke hatt mulighet og skifte motor på denne pga andre prioriteringer " ikke lett med 3 små barn i hus "

                    men fant en løsning på det og syns den presterte bra til hyggekjøring... Er ikke noe race båt men hva jeg ville kaldt ny begyner båt.
                    Lurte veldig på om noen kjørte i nærheten av Øvre Romerike?

                    Litt bilder her
                    Attached Files

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X