Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min Truck, En Kyosho"QRC Wild" Dodge ram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min Truck, En Kyosho"QRC Wild" Dodge ram

    NÅ har jeg endelig kjøpt meg en truck
    Må si meg fornøyd iog med at den bare kostet 800kr,
    Den ble kjøpt i 2002/2003 Og kjørt med 16% blanding sa forrige eier, MEn skjønte ikke helt hva han mente med dette.
    16% Olje eller 16%Nitro?
    Hva slags fuel anbefaler dere for jeg har ikke peiling, MEn Hobbyman i drammen ("som alle elsker") anbefalte 25%Nitro og 12% olje blandings fuel.

    Litt sånn om kjøring generelt:
    Til vasking av bilen hva anbefaler dere å gjøre?
    Smøremiddel rundt om
    Diff grease, Heavy/Soft osv..?
    Har og et problem, Den Detter ut av gir F.eks når jeg kjører bortover og nærmer meg Maks rev(rpm) Så Slepper jeg gassen for å snu.
    Hører jeg plutseligt at den ikke er i gir lengre, Men når jeg da gir gass igjen Smeller den i gir sånn skikkelig.
    Og det virker som om at den mangler Revers gir hjulet, HVor kan jeg få bestilt ny QRC girkasse?

    EDIT:Motor oppgraderinger, Kan jeg sette inn hvilken som helst .18Motor eller større uten så mye modifikasjoner? eller må jeg Bytte ut alt av girkasse drivverk osv..?

    (Ps. Kan godt upploade i imageshack slik at dere får mindre bilder.)
    Her er noen bilder av den:








    Har et lite prosjekt på gang og, Lyskastere i rollbar`n som sitter på chassiset:
    Det sitter 8stk 12Volts dioder i den.





    Nye bilder av lyskasteren
    Thomas Nilsen
    22år fra Kongsberg

  • #2
    Noen nye bilder av lyskasterne
    Thomas Nilsen
    22år fra Kongsberg

    Comment


    • #3
      Hvilken motor er det i den ?

      Edit:
      Med 16% blanding har han nok ment 16% nitro, noe som høres normalt ut(er vel ikke store motoren du har i den).
      Mvh Arild Guttormsen -84
      2 båter, 1 båtskrog, 3 biler, 1 fly.
      Miniracing!

      Comment


      • #4
        Originally posted by ozelot
        Hvilken motor er det i den ?

        Edit:
        Med 16% blanding har han nok ment 16% nitro, noe som høres normalt ut(er vel ikke store motoren du har i den).
        Det står en "bitteliten" Gs11x Kyosho original motor med Masse vræl i den.

        Burde jeg heller Gå tilbake og kjøpe 16% fuel, en 25% fuel`en jeg kjøpte på Hobbyman
        Thomas Nilsen
        22år fra Kongsberg

        Comment


        • #5
          Tror jeg ville valgt 16%.
          Mvh Arild Guttormsen -84
          2 båter, 1 båtskrog, 3 biler, 1 fly.
          Miniracing!

          Comment


          • #6
            Hvis det er mulig så bør du sette inn en .15 eller .21 motor i den. vil bli en helt annen opplevelse
            Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
            Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
            Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

            Comment


            • #7
              kansje du skulle ha forminska bildene , så vi kunne se den??

              er morsom liten sak de qrc bila.. bare synd motora er så svake og dårlie orginalt..
              Roy Hansen -86 , slemmestad
              "the Hummer fanatic"
              Hummer @ offroad.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sindre
                Hvis det er mulig så bør du sette inn en .15 eller .21 motor i den. vil bli en helt annen opplevelse
                Ja har planer om å kjøpe en .15motor til den
                .21 ville vel blitt for mye for Bilens drivverk.

                Originally posted by 4-stroker
                kansje du skulle ha forminska bildene , så vi kunne se den??

                er morsom liten sak de qrc bila.. bare synd motora er så svake og dårlie orginalt..
                Forminsket bildene for dem :P
                har ikke noe imot bilen jeg, For har 0 erfaring med bensin biler så like greit å starte her.


                Extra Fant denne Kyosho GS15R ENG (SP Cylinder)
                Så blir nokk at jeg kjøper den om en stund.
                Thomas Nilsen
                22år fra Kongsberg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by prixmyo
                  Ja har planer om å kjøpe en .15motor til den
                  .21 ville vel blitt for mye for Bilens drivverk.
                  njaaa er ikke så sikker jeg. det må du titte på selv, er vel QRC kassa du bør bekymre deg mest om. tror dog bones,differ osv takler en .21 motor fint. men diffene er alltid en svakhet. men Kyosho har bra differ som tåler juling så det tror jeg ikke er noe problem. men QRC kassa, kun plastik drev?
                  Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
                  Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
                  Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sindre
                    Originally posted by prixmyo
                    Ja har planer om å kjøpe en .15motor til den
                    .21 ville vel blitt for mye for Bilens drivverk.
                    njaaa er ikke så sikker jeg. det må du titte på selv, er vel QRC kassa du bør bekymre deg mest om. tror dog bones,differ osv takler en .21 motor fint. men diffene er alltid en svakhet. men Kyosho har bra differ som tåler juling så det tror jeg ikke er noe problem. men QRC kassa, kun plastik drev?
                    yess, Masse Fancy fabrikk sparendes plastik drev i kassa, Men den er laget for at en kan SLamme den i revers og slamme den forward igjen.
                    Smertefri operasjon sies det, :P Men trur det vil fly noen drev her og der hvis jeg slammer den i revers og rett Fram igjen med .21 motor
                    Thomas Nilsen
                    22år fra Kongsberg

                    Comment


                    • #11
                      Du vet att hvis du er virkelig flink med tekniske ting så finner du tilsvarende stål/alu drev til alle dreva. men jeg mener og att kyosho har et slikt kit. hvorav da alt blir i stål. da kan du trøkke i en .21 motor. men en .15 motor holder vel. hva veier greia`?
                      Sindre Dahl.1989 modell.Bor på Lunner Futaba 3PK
                      Savage X SS Hpi Savage 4.6SS - Baja 5B
                      Revo 2.5 Team Losi LST2 2 FG MT'er - FG Marder Thunder Tiger MTA4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Sindre
                        Du vet att hvis du er virkelig flink med tekniske ting så finner du tilsvarende stål/alu drev til alle dreva. men jeg mener og att kyosho har et slikt kit. hvorav da alt blir i stål. da kan du trøkke i en .21 motor. men en .15 motor holder vel. hva veier greia`?
                        HAr ikke så stor teknisk kunnskap om Rc biler i det hele tatt, Så prøver meg først med .15 motoren siden det ar en .11 motor tidligere.
                        Bilen veier rundt en 2-3Kg

                        Originally posted by Dansdata.com
                        Thomas Nilsen
                        22år fra Kongsberg

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har samme bilen bare boble versjonen.
                          Morsom bil som desverre er en smule motorsvak.

                          15. motor er jo option til disse fra Kyosho, og det uten å skifte noen drev e.l.
                          21. kan nok også gå, men da må man nok skifte drev.

                          Jeg har satt inn en Force 15 i min, ble straks mye kulere...
                          Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                          På sjø og land.
                          Skala båter og klatrebiler....

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Vidar-Alexander
                            Jeg har samme bilen bare boble versjonen.
                            Morsom bil som desverre er en smule motorsvak.

                            15. motor er jo option til disse fra Kyosho, og det uten å skifte noen drev e.l.
                            21. kan nok også gå, men da må man nok skifte drev.

                            Jeg har satt inn en Force 15 i min, ble straks mye kulere...
                            hehe SKal nokk hjelpe med ny motor ja, Har allerede en Deal gåendes med Fabiz her på forumet

                            Og med en .21 Motor blir det for mye for drivverk,QRC kassen,Diffen osv..
                            Fant jeg ut etter mange timers forum lesning rundt om i verden
                            Thomas Nilsen
                            22år fra Kongsberg

                            Comment


                            • #15
                              Satt i en gx-15 motor i en for et halvt år siden måtte frese vekk litt på chassiet, men det var unnagjort på en halv time.Men jeg fikk erfare at bare etter en times kjøring begynnte tannhjulene i girkassa å hoppe som en jojjo. Ut og inn av gir, det som skjedde var at selv den motoren tygger tannhjul og disse små stålpinnenne som må ta imot denne sleiden som gjør at bilen går i gear.Må si det rett ut at orginalt er ikke denne bilen egnet for å ha større motor enn 11 motoren i. Da må en del andre ting gjøres også.
                              Losi Dessert Truck 6400kv BL system.
                              Tamiya tt-01 Porsche GT3.
                              Tamiya M04-L Bobble BL system.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X