Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Skal sjekke i morgen.. Tror den skal være temmelig blå
    Kyosho DBX VE

    Comment


    • #17
      Jepp, den var blå. Ingen misfarging så vidt jeg kunne se.
      Kyosho DBX VE

      Comment


      • #18
        Kjøp deg et nytt setup til motoren til 345,- og kjør som pokker
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #19
          har 4 i mad force familien. Det letteste er å fjerne av motordeler og gear slikt at du har en ren plate..
          så har du 2val
          nr1* lage nymotor plate vertikalt. og bruke det minste tannhjulet direkte på motorn videre til t-casen under.
          nr2* lage nymotor plate vertikalt. motor på sidene og en aksling i midten. feste gear på motor videre til aksling. ytterst på akslingen fester det minste tanhjulet. her kan du justere antall tenner

          motor jeg kan anbfale 550x2 kjøres helt ok på 2s lipo
          eller gå for monster Monster Mamba eller Novak Maxx
          Børsteløs er et must

          jeg selger mitt ene nå med Novak motor +litt mer

          Comment


          • #20
            Billigste og beste elektronikk for pengene får man på www.hobbyking.com ! motor og esc til en madforce blir vel 120a esc og 2200kv motor !

            Comment


            • #21
              Denne her: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=16266 så jo utrolig fet ut. Er den noe å satse på?Og jeg spør kanskje dumt nå men følte ikke jeg fikk klart nok svar: er dette et prosjekt jeg bør prøve meg på selv?
              Kyosho DBX VE

              Comment


              • #22
                Kjøp denne comboen, samme som mamba monster bare et annet merke til en femtedel av prisen ! http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...%3A81%3A5.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...s%5FMotor.html

                Comment


                • #23
                  Da blir det to sånne: http://www.kyosho.no/Modell_Detaljer...b&BildLopNr=01 og en sånn: http://www.kyosho.no/Modell_Detaljer...2&BildLopNr=01 pluss motor og fartsregulator, jeg vet ikke hvilke motorer utenom Vortex 8 (som var grusomt dyr med fartsregulatoren som hører til..) som passer til det festet. Disse delene er originaldeler til Mad Force Kruiser VE, så jeg vil tro at det skal passe (selv om jeg har "gamle" Mad Force).
                  Passer motorfestet til Mamba Monster? Hvis det ikke gjør det, og jeg ikke får tak i motorfeste som passer Mamba Monster, er det mulig jeg revurderer hele prosjektet.. Da blir det jo 3500,- i original Orion-motor, og da kan jeg like godt kjøpe en DMT VE (selv om det ikke er samme motor..)
                  Last edited by Alfi27; 24 July 2011, 19:11.
                  Kyosho DBX VE

                  Comment


                  • #24
                    Har hatt en dbx ve sjøl. For å unngå at hjula låser seg kan du kjøpe Truggy dekk fra AKA ;D skal være noen sånne i de fleste rc butikker, bare et tips.
                    Har en Mini-Z med 2.4Ghz og en HPI Savage FLUX Den er rå... Det var alt

                    Comment


                    • #25
                      Jeg kjøpte buggy-dekk fra Aka for noen uker siden, og de fungerer strålende. Klarte å slite ut 4 Gridiron-dekk da jeg kjørte noen runder på en on-road bane, men har nå kjøpt Ibeam, som fungerer 10 ganger bedre på grus.
                      Ang dette prosjektet, tror jeg at jeg blåser i det hele og kjøper meg heller en elektrisk monster-truck (Savage Flux HP eller E-Revo Brushless).
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • #26
                        Gjør deg sjøl en tjeneste å gå for en Revo, abboner på nyhetsbrev hos Towerhobbies så du får rabatt kodene, da får du en ferdi på posten for rundt 4000 med moms og alt
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #27
                          Hmm... Så du vil ikke anbefale Savage Flux? Har hørt om at E-Revo kan knekke i to hvis du hopper for høyt... Men når sant skal sies, så driver ikke jeg så mye med hopping, hahah. DBX'en min er ikke SÅ mye lavere enn Revo'n, og den er samme skala (dog 20 cm mindre).
                          Det at Savage bruker Deans, er også en stor fordel, siden jeg allerede har 3 (skal snart kjøpe et fjerde) batterier med slik plugg. Tror heller ikke at laderen min har TRX-kontakt.
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • #28
                            Eg er i den heldige situasjon at eg har hatt en Flux å kan derfor sammenligne Fluxxen var artig den, men har et altfor høyt tyngdepunkt som gjør at den velter utrolig lett, å litt for ivrig med pekefingeren så legger den seg på rygg direkte..

                            Ang dette med hopping så vil jo egentlig alt bli ødelagt om en tar hardt nok i, men skulle nå det skje så vil nok platene i fluxxen bøye seg, og plata i revon knekke ja. Men Alu deler til fluxxen er myye dyrere enn en chassis plate til en revo, som er i seig-plast

                            Revon har mye lavere tyngdepunkt og er mye bedre å kjøre, både hopp og i høy fart går smooth
                            Noen sier at org drivlinjen er svak på den, men med fornuftig kjøring, å at man ikke hele tiden skal prøve seg på Backflips på 6s så holder den i massevis. I tillegg eg Revo delene ganske så billige

                            Om det er noe mere du lurer på er det bare å skrike ut
                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                            Comment


                            • #29
                              Ja, jeg vurderer Revo nettopp på grunn av kjøreegenskapene. Jeg tror jeg er mer racer enn basher, for å si det sånn, heheh. Men litt hopping og råkjøring er jo alltid gøy. Vil det funke med en overgang fra Deans til TRX? Da jeg brukte Nimh-batterier i DBX'en, brukte jeg en overgang fra Tamiya til Deans, og den overgangen smeltet fast i det dyreste (og kraftigste) Nimh-batteriet jeg hadde... Da jeg kjøpte Lipo, ble ikke kontakten varm en gang..
                              Kyosho DBX VE

                              Comment


                              • #30
                                Det skal funke fett det, men pass på at det ikke er "billig-kopier" av deans, for de kommer til smelte, for den er stømsulten
                                Tamiya plugger tåler nesten ikke at du ser på de før de smelter. Eg for min del bruker EC5 på mine, funker som rakken det

                                Og som du sier, det er en mellomting mellom en Racer og en Basher, den liker seg godt i det lokale sandtaket her hvertfall, har fått seg noen alvorlig luftige svev, men har vært heldig med landingene hver gang
                                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X