Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    HK 6000 mah nano tec er max av det du får plass til
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #47
      Vis gjerne linker til de som har kunukket i to; hadde vert morsomt å lese
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #48
        Supert! Av ren nysgjerrighet, har du knukket bilen din i to? Har du evt oppgradert chassi-platen?
        Kyosho DBX VE

        Comment


        • #49
          Eg har knukket en plate men det var etter et svev på 15 meters lengde og 11 høydemeter.. å vis meg gjerne den bilen som overlever det uten en skade....
          Kan frekke et bilde av den knekte platen i mrgn, men chassis platen er org siden de er grisebillig, og det tar 25 minutt å flytte over deler om noe skal gå til helvete
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #50
            Hmmm.... Faen, da forsvant hovedargumentet for å ikke ta Revo'en.... Har du vært nødt til å oppgradere noe (jeg mener naturligvis ikke ting som ble ødelagt i evt krasj osv) ved litt hard kjøring (backflips og sånt)?
            Kyosho DBX VE

            Comment


            • #51
              Jeg kan anbefale veltepetteren (Savage Flux!) men jeg har kun hatt den, og bare prøvd e-revo enkelte ganger, men aldri eid noen...
              Den mest solide bilen jeg har hatt til tross for vekta

              Jeg har kjørt e-revo, og den er lettere å kontrollere og velter ikke så mye, og er en fin bil som også funker bra til bashing.
              Du var opptatt av holdbarheten av chassiet ser jeg, på min savage flux har jeg bøyd det, men det fungerer fortsatt like bra. Skulle du mot formodning knekke det eller bøye det så det går ut over kjøreegenskaper, kan du kjøpe et slik http://www.tcscrawlers.com/On-Sale-1...k-p-17756.html som er dobbelt så tykt som det originale, så ødelegger du aldri noen. og så koster det jo i tillegg mindre en originalen ^^

              Jeg angrer ikke på at jeg gikk for Savage flux i stedet for revo, men som sagt har jeg aldri eid noen revo og så herjer jeg mest, så kjøreegenskaper er jeg ikke fullt så opptatt av...

              Uansett hvem du går for så blir det ikke feil, da begge er knall biler! (men ikke gå for E-maxx, den er "worst of both worlds" ^^ )
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #52
                Jeg har jo en kaputt Mad Force, og den hadde meget gode kjøreegenskaper (da den fungerte) syntes jeg.. Har Savage helt totalt elendige, ubrukelige kjøreegenskaper, eller er det brukbart? Jeg ser ærlig talt ikke vitsen med å kjøre i 100 hvis du mister grepet og flyr i vei bare ved et lite utslag på rattet...
                Mad Forcen min oppfattet jeg egentlig aldri som en utpreget veltepetter. Jeg kan prøve å sette opp en liste for hva jeg mener er pluss og minus på begge bilene, så kan dere tilføye/ta vekk punkt.

                Savage:
                +Uslåelig framkomlighet
                +Kongen av herjing
                +Ser ut som en "tradisjonell" monstertruck

                -Veltepetter
                -Forholdsvis dårlige kjøreegenskaper


                E-Revo:
                +Supre kjøreegenskaper
                +Ser bedre ut enn Savage (subjektiv påstand, dog)
                +Kongen av racing
                +Veier mindre enn Savage

                -Dårligere framkomlighet enn Savage
                -Dårligere holdbarhet (etter det jeg har lest)
                -Tåler ikke like høye hopp som Savage
                Kyosho DBX VE

                Comment


                • #53
                  Har faktisk en Mad Foce selv i boden å der står den godt for all del en frytelig morsom bil, men er ennå mere veltepetter er fluxxen for min del hvertfall


                  Men alt i alt er din oppsummering av begge biler ganske så riktig etter min mening hvertfall.

                  Men nå er vel innkjøpsprisen på en fluxx en god del høyere enn en på revon...
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #54
                    Nja, etter det jeg ser skal Elefun ha 6490,- for Flux, og 6695,- for Revo'n.. Så det er temmelig likt. Hos Tower Hobbies var det nesten 100$ forskjell (der Revo var dyrest).
                    Kyosho DBX VE

                    Comment


                    • #55
                      Vet ikke hvorvidt Revo er kongen av racing, da en Truggy er desidert best på det området...

                      Er vel få Offroad biler du kan styre noe særlig med i 100km/t ^^

                      Fluxen har ikke SÅ dårlige kjøre egenskaper, er bare at E-revo har mye bedre tyngdepunkt, demping og ligger nærmere bakken enn fluxen
                      Ellers stemmer det nokså bra, ja.

                      men abboner på nyhetsbrev på tower om du ikke har gjort det... får vel 150-170$ avslag ved 600$ kjøp elns
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment


                      • #56
                        150 på kjøp over 600 og 175 over 700 ja
                        Men min personlige mening, siden eg har hatt både Savage fluxx og Revo, er at Revon er en bedre bil!
                        My 2 cents
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #57
                          Jeg syns at Revo ser ut som en truggy med biiiittelitt høyere bakkeklaring, og egentlig helt på grensen til å kunne kalles monstertruck.. Du har forsåvidt rett i at det er få off-road biler du klarer å styre i 100 km/t, heheh
                          Du sier at du har en Mad Force i boden, John.. Og du har eid en Flux før, ikke sant? Hvordan vil du sammenligne kjøreegenskapene på de to?
                          Jeg meldte meg på nyhetsbrevet, ja..
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • #58
                            Vel Madforcn er enda verre veltepetter enn fluxxen, tyngde punktet på begge bilene er nok ganske likt, men MadForcen har breiere hjulstilling med mindre vekt over dekka å velter derfor lettere over så uansett hva du velger slipper du bedre fra det enn å BL konvertere MFen du har i dag
                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                            Comment


                            • #59
                              Å ja Revon har noe lavere bakkeklaring enn Fluxxa, men det er ikke snakk om mere enn en cm eller max 1,5 å det spiller ikke allverdens rolle når en er ute å kjører, med begge bilene kommer man seg over det en vil komme seg over
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment


                              • #60
                                Litt kul video av Savage Flux. Ser ut som er artig bil.


                                Har fått mer og mer lyst på denne selv. Men også E-Revo. Hadde man bare hatt penger til begge

                                Har kun en Rustler nå og har merket at det er ikke helt bilen til det jeg vil holde på med. For lav bakkeklaring og har lyst på 4WD.
                                Spørs om jeg får gjøre om Rustleren til en ren farts maskin og skaffe meg en Savage eller Revo

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X