Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    E-revo 1/16 jeg hadde måtte jeg bytte ut 15 differ på 3mnd.... veldig svak drivlinje og ikke så altfor solid ellers heller etter min mening, jeg kjørte på 3s og 14v nimh, men ødela differ selv med 7,2v og center diff... merkelig jeg er den eneste i Norge som sleit med dette? (alle andre har bare positive ting og si om den... og ja, jeg har bytta alle kulelager og bulkheads mange ganger :/ ) Denne bestilte jeg da før noen andre i Norge hadde den, og det angrer jeg på.. :/

    Savage XS derimot, ser ut til å bli bashing machine og speed monster deluxe, med relativt bra kjøreegenskaper også Men for all del, virker som et fåtall har problemer med mini e-revo, og en morsom bil, DET er det veit ikke hvem du burde gå for av savage flux og e-revo BL, men til bashing rett ut av eska er Savage bedre. men som nevnt er den jo en veltepetter

    Last edited by SAVAGEry; 9 August 2011, 00:50.
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #92
      er vel høyde, tyngdepunkt og bakkeklaring samt suspension-systemet som gjør E-revo mer stabil enn Savage Flux, men om du senker savagen litt, og setter på axle extensions så er det faktisk ikke så ille .
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #93
        Hvis jeg hiver inn et slikt: http://www.hpiracing.com/products/en/102404/ , et slikt: http://www.hpiracing.com/products/en/a720/ og et slikt: http://www.hpiracing.com/products/en/102538/ sett, så skal (og bør) det gjøre den en god del mer stabil. Å bruke penger på å få den mer stabil er kanskje lurere enn å kjøpe Mini-Revo ja.. Og nå har jeg forøvrig (utrolig nok) bestemt meg for at jeg skal ha Savage Flux HP
        Og det med at sway-bar knekker tviler jeg på at jeg kommer til å slite med, kommer til å drive med veldig softcore bashing, hahah ;D
        Bestiller i morgen, tok visst sin tid å lage PayPal-konto..
        Last edited by Alfi27; 9 August 2011, 01:33.
        Kyosho DBX VE

        Comment


        • #94
          et sett med http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=86249 er vel heller ikke dumt om du vil ha den mest mulig stabil, spesielt med XL-chassi

          Blir nok ikke feil det!
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #95
            Jepp, skal slenge med et slikt sett og da. Men dette kommer ikke til å gå ut over bashe-mulighetene (eller hastigheten)? (så lenge jeg bare hiver på alt jeg har linket til og dette aksling-settet, og ikke senker den noe)
            Og forresten.. Er det noe "farlig" med å lade et batteri på 3800 mAh når laderen bare klarer å gi 3300 mAh?
            Last edited by Alfi27; 9 August 2011, 14:27.
            Kyosho DBX VE

            Comment


            • #96
              Så vidt jeg har skjønt så tar det bare lengre tid å lade. Andre veien er vel mer risky. Men det kommer veldig an på kvaliteten på batteriet. Ser veldig mange plasser at det blir anbefalt å lade 1:1 uansett for å være sikker og å ta best vare på batteriet.

              Denne tråden har virkelig vekket min interesse for E-Revo og Savage Flux
              Koser meg veldig med Rustleren men bakkeklaringen irriterer meg titt og ofte. Hvor stor forskjell er det på bakkeklaringen på en Revo og Savage? Regner med begge er vesentlig høyere enn en Rustler.

              Comment


              • #97
                Det er bra, da slipper jeg å kjøpe ny lader ^^
                Kjøper to av HPI Plazma 11,1v 3800 mAh, så jeg slipper å kjøpe ny lader (laderen min kan kun gi 3300 mAh når den skal lade 3-cellers batteri). Jeg har også 2 sett med 2-cellers Lipo som jeg kan bruke i Savage'n, så får mye kjøretid
                Ang bakkeklaringen, så ser det ikke ut til å være så sinnsykt stor forskjell, hvis du ser her: http://www.hpiracing.com/showimage.p...geFlux_015.jpg og her: http://www.rcmodelpro.com/files/TXEV-110-5.jpg
                Kyosho DBX VE

                Comment


                • #98
                  Litt vanskelig å se men er nok ikke allverden nei. Begge kan vel justeres både opp og ned da så. Er kanskje ikke så lurt å justere Savagen høyere for da får den vel bare enda mer lyst til å tippe over

                  På sidene til Traxxas så står det at Revo har 98mm bakkeklaring men finner ikke noen info om Savage hos HPI.

                  Vanskelig å gjøre seg opp noen mening om hvilken jeg har mest lyst på. En dag er det Savage som gjelder og neste dag Revo
                  Ble det til at du bestillte Savage Alf?

                  Comment


                  • #99
                    Skal akkurat til å bestille nå ja, og det blir Savage og et hav av ekstradeler (som koster nesten like mye som selve bilen) for å gjøre den mer stabil
                    Jævlig dyrt, men håper det blir verdt det. Den er ikke på lager, men bestiller express-levering, siden jeg er en sånn type som helst skal ha tingene før de er bestilt, heheh.
                    Forresten, vet dere om de der "estimated delivery" greiene til Towerhobbies er til å stole på? Altså, hvis de sier at den skal komme på lager i slutten av august, så kommer den faktisk på lager da.
                    Kyosho DBX VE

                    Comment


                    • Hehe. Jeg er akkurat likens når det gjelder bestilling på nett. Hater å gå og vente på pakken Velger stort sett express så sant det ikke er alt for stor prisforskjell.

                      Lykke til med kjøpet og kom med en liten review når du har fått den så kanskje det hjelper meg med å bestemme meg

                      Når det gjelder det med estimert lagerstatus så vet jeg ikke. Har sett at det kan være så som så på enkelte norske nettbutikker men.
                      De har den på lager hos Amain da: http://www.amainhobbies.com/product_...RTR-w-24-Radio
                      De har rabattordninger der også men tror ikke de er like gode som Tower. Hos Amain får du 25$ avslag på bestillinger mellom 250-750$ og 75$ avslag over 750.

                      Comment


                      • Originally posted by Alfi27 View Post
                        Skal akkurat til å bestille nå ja, og det blir Savage og et hav av ekstradeler (som koster nesten like mye som selve bilen) for å gjøre den mer stabil
                        Jævlig dyrt, men håper det blir verdt det. Den er ikke på lager, men bestiller express-levering, siden jeg er en sånn type som helst skal ha tingene før de er bestilt, heheh.
                        Forresten, vet dere om de der "estimated delivery" greiene til Towerhobbies er til å stole på? Altså, hvis de sier at den skal komme på lager i slutten av august, så kommer den faktisk på lager da.

                        De stemmer som regel ganske bra

                        Ska'kke bestille batterier og samtidig slenge med en lader (20$ elns) fra hobbyking?
                        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                        Comment


                        • Faen altså, Paypal har enda ikke sendt koden jeg må ha for å bekrefte bankkortet...
                          Må vente til i morgen eller senere i dag for å bestille da..
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • Om ikke annet er det iaf mye billigere frakt på amain

                            hva da? bekrefte bankkortet? er du ikke registrert hos paypal fra før da?
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • Nop, er ikke registrert fra før..
                              Er ekspress-leveringa også mye billigere? Og er det en pålitelig sjappe?
                              Kyosho DBX VE

                              Comment


                              • Jeg bestillte med express fra Amain for noen måneder siden og fikk det 5 dager senere. Skal ikke klage på det

                                Sjekket express levering for kun Savage bilen og det ble 108$ tror jeg. Vet ikke hva Tower tar.

                                Edit: Jeg hadde ikke Paypal oppe og gå når jeg bestillte derfra. Hadde nettopp fått nytt bank kort. Hadde hørt veldig mye bra om Amain og regnet med det var et sikkert sted å handle fra så jeg brukte bare vanlig Visa kort betaling.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X