Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er dine meninger ang Globy.no ? Både web og butikk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    hehe,du ska no jammen ta bra i en savage før den dette sund..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #47
      Originally posted by jigs View Post
      Om det er meg du mener så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg spurte personen jeg pratet med om daglig leder var på jobb men det var han ikke.

      Så om jeg pratet med daglig leder og han ikke turte og si at han faktisk var daglig leder så skjønner jeg ingenting

      Og sjøl om personen i bedriften som har med reklamasjon og gjøre er på ferie, må daglig leder eller noen andre i bedriften kunne ta en avgjørelse og yte litt service.

      Uansett så har ikke personen som har med reklamasjon og gjøre ikke vært på ferie i 7 uker...

      Saken er jo så såre enkel og løse...
      Ja, det var nok daglig leder du snakket med... kun han som svarer og er sånn i den butikken... de fleste vet jo at det er daglig leder sin feil for dårlig rykte... spess om man har vert i butikken og truffet på han, vil selv si at resten av betjeningen (de voksne og faste) er greie, men daglig leder (som i bunn og grunn skal være "grunnmuren" for butikken) kan man dessverre ikke si noe bra om.

      Etter min mening burde fyren pakke sammen sakene og komme seg ut av butikken og la noen skikkelige ta seg av butikken... han kjører den i dass med den kundebehandlingen han driver på med...

      Og skal dere først ha kontakt med butikken, spør etter Finn... desverre er han på ferie nå, men kommer tilbake om ca 2 uker...
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #48
        Da sendte jeg en ny mail til globy da dem ikke gidder å svare meg på mail lenger.

        Nå har det passert 7 uker siden jeg sendte motoren min i retur til dere etter at den sluttet og fungere. Om jeg ikke får en ny motor i retur innen 28/8-12 ser jeg ingen annen mulighet en og sende saken videre til forbrukerombudet. Jeg har kontaktet dere mange ganger både på telefon og mail uten og få noe informasjon angående min garanti sak.. Sist jeg pratet med dere i telefonen sa personen jeg pratet med at dere hadde tilsvarende motor på lager men på mail skriver dere til meg at dere har bestilt motor å at den er på vei.... Det må være mer en 1 person i bedriften som kan sende meg en ny motor uten at jeg må vente i 2 uker i tillegg til de over 7 ukene jeg allerede har ventet på at garanti ansvarlig skal komme tilbake på jobb... Jeg ringte og sendte mail der jeg lurte på om dere kunne sende meg tilbake motorfestet som var på motoren da jeg glømte å ta av dette før jeg sendte den til dere. Det skulle dere fikse men det har nå gått en uke og jeg har ikke fått hørt noe om det er sendt eller ikke...? Jeg har kontaktet forbrukerombudet om fikk beskjed fra dem om at en vanlig garanti sak har vanlig behandlingstid opp til 2 uker, Maks 4-5uker om dere måtte skaffe deler fra utlandet. Så om dere ikke ordner opp i denne saken må jeg blande inn forbrukerombudet. Noe jeg forøvrig ser unødvendig da denne saken er meget lett å kjapp og ordne opp i.... Gi meg gjerne et svar på denne mailen om dere kommer til og ordne opp i saken eller om jeg må sende den videre. Ps ikke gløm og send meg motorfestet i retur.

        Den ble skrevet bedre men skjemaet på globy.no komprimerte den til en vegg av tekst ^^

        Krysse fingrene for at dem i det minste svarer!

        Comment


        • #49
          Å måtte vente i 7 uker kan aksepteres. Å ikke ha god kontakt med en butikk kan aksepteres. Men å oppleve begge deler på likt er helt uakseptabelt. Jeg hadde vært klar til å dra inn ombudet tvert så fort du skrev:

          Jeg sa da at vanlig reklamasjons tid er 1-2 uker og spurte hvorfor jeg ikke hadde hørt noe fra dem på 7 uker?..

          Da ble personen på telefonen tydelig irritert å sa jeg fikk ringe en annen dag... Jeg spurte da om og få prate med daglig leder men fikk bare et kjapt NEI til svar...
          Uansett om de nå velger å rydde opp eller ikke, det er for provoserende. Du har dine rettigheter og de SKAL imøtekommes.

          Comment


          • #50
            Heisann, hvordan gikk det med saken din?

            Comment


            • #51
              Ikke mye bra om Globy her hehe..
              De gangene jeg har handlet der har det gått rimelig greit, jeg måtte ringe en gang ang. min Losi 5ive-T som ble bestilt på nett fra de, og det viste seg at de var tomme på lager i USA. Jeg ble oppringt når de hadde fått beskjed at den var på vei og den ble levert med kurer direkte på døra. Merk at jeg bestilte denne på backorder også. (De ringte å sa at de var tomme og lurte på om jeg likevel skulle ha denne)
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #52
                bestilte en traxxas stampede, batteri og ladder.
                tok bare 6 dager fra dem til troms... Kanon priser, ingen som kunne matche de.. heldigvis var alt ok i pakken. Men etter som jeg leser her blir jeg og rådføre meg med elefunn, og deler over 100kr bestiller jeg fra ebay.. uansett
                Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                Comment


                • #53
                  Jeg bestillte en Firestorm flux fra dem. Det gikk greit, tok bare litt tid. Men de har stort sett bra priser.
                  Eneste jeg reagerte på, er at de fraskriver seg all garanti, og måten de informerer om det på er ikke helt heldig den heller.
                  De vedlegger ett brev i orginalembalasjen, der det står at innholdet må kontrolleres og testes innen 10 dager. Gjøres ikke dette,
                  får man ikke noe på garanti/reklamasjon. Dette er jo bare tull, og det er bare å starte en sak med forbrukerrådet om noe sånt skulle skje.

                  -Thelle-
                  Tamiya entusiast!
                  TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                  Comment


                  • #54
                    laget en bestilling der i går på en del ting, bland annet en lader med strømforsyning, fikk tlf i dag fra de at de ikke hadde flere igjen, men de kunne sende meg bare laderen, hva skal man med lader uten strømforsyning??
                    Spurte om de ikke kunne gi meg et godt tilbud på en annen strømforsyning, men det kunne de ikke.
                    Dårlig behandling av kunder?? JA!! beklageligvis....
                    Står at det er på lager, men er ikke alikavel, og kan ikke levere tilsvarende. Til og med Elkjøp kan komme med tilbud på tilsvarende og det sier jo litt om Globy.....

                    Comment


                    • #55
                      blir forbanna når eg leser korleis kundane blir behandla. Grunnen til at eg søkte opp den her tråden er at eg bestilte litt smådeler på globy for eit par veker sidan, og fekk feil antal av det eg hadde bestilt. Sendte då mail til globy med en gang eg oppdaga det. som svar fekk eg at dei ikkje kunne sjå at det mangla noko i bestillinga mi. Dei kan jo ha misforstått, tenkte eg og sendte ein ny mail for å forklare bedre. då fekk eg ikkje svar.

                      Det handla om ein småting til 25kr, men likevel blir eg irritert når eg som kunde blir satt i ein situasjon der eg føler at det er eg som tar feil.

                      Med all den harde konkurransen frå utanlandske nettbutikkar der dei norske ikkje har sjans til å matche pris, så er det vel først og fremst service og leveringstid som er fordelen til norske nettbutikkar. Korleis i all verden kan Globy.no fortsatt holde det gåande då?

                      Tenk om dei berre kunne legge pittelitt innsats i å yte litt service, det skal så utrulig lite til å gjere ein kunde fornøgd. Det må jo vere triveligare å gå på jobb og når ein slepp å heile tida få sure tilbakemeldingar og purring på mail og telefon.

                      For eksempel han ovanfor som sendte inn motoren sin til Globy. Om dei hadde gjort som dei skulle og reparert eller sendt ny motor med ein gang, tenk all tida dei hadde spart på å svare på mail frå irriterte kundar. Tid er penger.
                      Kyosho Sandmaster St 2, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, Axial SCX10, Tamiya TL-01 og Baja 5b

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X