Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny El. Touringklasse/Stock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by M-Chassis veteran 50+ View Post
    Står det i reglene at man MÅ være nybegynner ?
    Hva er en nybegynner ?

    Har aldri kjørt denne klassen , er jeg da en nybegynner og er kvalifisert for start ?
    Har tenkt litt på dette , da jeg som gammel mann ikke vil / har noe og gjøre i Mod.

    Er jo ikke helt på jordet det John tar opp heller , mange luringer rundt om , og noen har kanskje en sønn / nybegynner /kamerat som man bygger / setter opp bil for...............
    Du velger selv hvilken klasse du vil kjøre i, det er ingen regel som sier at du må være eller skal være nybegynner.
    jeg vil si at en nybegynner er en som ønsker og starte med sporten, og som da naturlig trenger en klasse og starte i slik at en ikke blir skremt av å begynne, for så deretter og kanskje ta steget opp i en mod klasse
    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
    -Leder www.I
    HRC.no
    ]

    Comment


    • Hvilken lisens trenger man for å kjøre denne klassen?
      TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
      Sanwa MT4

      Comment


      • Originally posted by klevjer View Post
        Hvilken lisens trenger man for å kjøre denne klassen?
        Fun og oppover
        Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

        Comment


        • Kan ikke annet enn å le når jeg leser denne tråden, vi er en gjeng raringer hele haugen...

          Etter å ha kjørt modellbil, lekebil, radiostyrt bil eller hva vi nå ønsker å kalle det siden 1982 - ja, jeg meldt meg inn i OMK i 1982 og måtte søke myndigehtene om å få lov å ha radiosender, fikk eget lisenskort med tildelt frekvens, siden den gang har dette aldri vært annet enn en hobby. En hobby jeg deler med likesinnede, og ved å lese denne tråden ser jeg hvorfor jeg har hatt det som hobby, fortsatt har det som hobby - og vil fortsette å ha det som hobby.

          Det engasjerer noe voldsomt!!

          INgen av oss meg bekjent tjener penger på dette, ingen av oss har annet enn utgifter i varierende grad, ok - noen er mer sponset enn andre, men ingen er heltids fabrikkfører ?? Korriger meg om jeg tar feil...

          Altså er det fortsatt en hobby, men det betyr ikke at konkurranseinstinktet ikke slår inn når man er i en eller annen finale.

          Jada, det er moro å vinne, hente ned den størtse bøtta, få flest poeng i Norges Cuppen, rankes høyset og bli omtalt som den som kan å kjøre sporet...

          Men det er ikke de 5 beste som gjør dette morsomt, det er oss skrotnissene nedover på lista, vi som prøver å bli bedre, vi som har mer ambisjoner enn sunt er, vi som hver føkkings gang det er løp lurer oss selv til å tro at "denne helgen, da skal jeg ha full klaff"

          Folkens, la denne Touring Stock klassen bli en inngangsport for de som har lyst til å prøve, la den bli M-chassis for svaksynte ( bila er større ) og la de som vil få lov å prøve seg. Nybegynner er vel et rimelig åpent begrep - har man kjørt M-chassis i 3 år men aldri kjørt touring, da er man vel rookie i klassen?

          Det der vil gå seg til, vinner man 5 løp på rappen med masse runders margin, vel da rykker man vel opp.

          Kan ikke tenke meg at vi har noen i miljøet som jukser bevisst - vi er ikke mange nok til å skremme nysgjerrige folk fra å få lov til å prøve seg, og det er ikke de gode som trenger støtte og oppbacking, det er de ferske som vil inn...
          Last edited by Redback; 19 April 2012, 08:32. Reason: Skrivefeil
          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

          Comment


          • Helt enig med deg Finn. Flertallet som driver med denne hobbyen gjør det fordi det er moro, og ikke fordi de har et mål om å bli best i verden. Flertallet på forumet her kjører vel ikke løp i regi av forbundet, sikkert fordi det virker for seriøst, komplisert og lite moro, og det hjelper ikke på når man ser hvordan enkelte oppfører seg, både på forumet, kjøreplattform og andre plasser. Å stå og hyle og skrike til andre på plattforma øker ikke akkurat motivasjonen til å starte med eller til videre konkurransekjøring for nybegynnere, ei heller det å lange ut mot hverandre på et forum. De som kjenner deg veit kanskje ikke at det er vondt ment, men det veit ikke han stakkaren som mottar kraftsalva eller tilskuerne. Greit nok å bli irritert og oppgitt, men det går an å holde det for seg selv, og heller ta det opp med vedkommende siden. De som kjører er også medlem i en klubb, så da er også dette noe man kan ta opp og trene på der.

            Nå som det endelig har kommet en sårt tiltrengt rekrutterinsklasse, hvorfor starte med å lage problemer? Dersom det dukker opp noen som kjører ring rundt de andre og som heller burde kjøre i Modified, så får man heller ta det opp med de(n) aktuelle. Å nekte de som har holdt en radio i hånda før for å stille blir for dumt. Hvor mange tror man egentlig man skal klare å rekruttere på en sesong, når man ser på rekrutteringsnivået i dag? Noen kjører for å ha det moro, og kanskje en dag vil de gå opp til Modified om de føler seg modne eller ønsker større utfordringer. La derfor de kjøre i Stock i stedet for å jage de bort.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • Håper virkelig at ingen mener at å ta opp ett spm er ett problem, og siden de som mener at det IKKE jukses i RC vel les tråden i fuel buggy...... selv de som sier at det ikke jukses har opplevd ting...... ka jo nevne dette Ett stort løp i Danmark i januar som hadde enhetsdekk..... vel der fikk vi egenedekk utdelt ved bordet og måtte lime de selv.... og de satt bedre enn de so de andre fikk utdelt ved tekninsk..... mvh hvoedsponsoren av dekk til det løpet, under amme løp satt han so vant med en liten flaske max 100ml på bordet avgangen..... og den av ikke direkte luktfri...... det er slike ting VI MÅ være i forkant av og kunne luke ut, for tro meg dette kommer til å skje før eller siden og å tro at det ikke kommer til å skjer er naivt, men som Ole Bro sa det ble tatt opp på MSK og at man var klar over problemet? noen løsning på det?

              Videre siden dette er en EFRA klasse er dette da en egnet rekruteringsklasse? var en som sa RTR kit rett ut av esken, Micromonsters (som var) hadde en cup med noe lingnende som funket mener jeg å huske.... da slipper jo de å bruke sykt mye penger på komme igang, Mener også å huske at Helge vant ett SS løp men en hpi sprint eller var på pallen.....

              Vel nå blir jeg vel halshugd igjen..... gjør som AM .... over and out..... signing out.....

              Comment


              • Jeg er enig med mange her, både Finn, Jonas, Ole og Lara.
                kombinasjonen her kan bli et problem, men om man tenker nybegynner, bør det ikke være et tema.
                Tror Lara peker på problemer som gjelder alle klasser. Fuel track, OR og el. touring.
                Men om det jukses eller ikke i en ikke forbundsklasse for nybegynnere vet jeg ikke om er et stort problem som behøver å blåses opp noe mer nå.
                Det er som sagt skremmende for en nybegynner å stikke nesa innom dette forumet, uansett hva diskusjonene går ut på.
                Folk er engasjert, noe som både er bra og kan være dårlig.

                Uansett, det Lara skriver om av juksing i det store utland stemmer. Hara med parfymesmøring, svensker som spraya dekkene på do med cleaner, batterier med feil krympeplast (jheg hadde disse og fant ut dette da jeg overladet de og krympeplasten utenpå smeltet. Fått av sponsoren min uten å vite at jeg jukset.....), ulovlige programmer i regulater etc.

                @ Lara: Jeg ble nr. 3 i SS med en orginal HPI Sprint......

                Grunnen til at man valgte EFRA sine regler, er for å ha et TEKNISK reglement som allerede er lagd, godt nok for Europa og godt nok for rekrutter.
                Klassen er ikke opprettet for meg,Adrian,Lare eller Trygve(MAO). Men for de som henger på gjerdet og aldri tør å bli med på løp, fordi de tror de er i veien og ikke vil drite seg ut.

                Signing out,
                Helge
                Helge Johannessen
                1975 modell
                Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                Comment


                • Originally posted by TOP-Driver View Post
                  Håper virkelig at ingen mener at å ta opp ett spm er ett problem, og siden de som mener at det IKKE jukses i RC vel les tråden i fuel buggy...... selv de som sier at det ikke jukses har opplevd ting...... ka jo nevne dette Ett stort løp i Danmark i januar som hadde enhetsdekk..... vel der fikk vi egenedekk utdelt ved bordet og måtte lime de selv.... og de satt bedre enn de so de andre fikk utdelt ved tekninsk..... mvh hvoedsponsoren av dekk til det løpet, under amme løp satt han so vant med en liten flaske max 100ml på bordet avgangen..... og den av ikke direkte luktfri...... det er slike ting VI MÅ være i forkant av og kunne luke ut, for tro meg dette kommer til å skje før eller siden og å tro at det ikke kommer til å skjer er naivt, men som Ole Bro sa det ble tatt opp på MSK og at man var klar over problemet? noen løsning på det?

                  Videre siden dette er en EFRA klasse er dette da en egnet rekruteringsklasse? var en som sa RTR kit rett ut av esken, Micromonsters (som var) hadde en cup med noe lingnende som funket mener jeg å huske.... da slipper jo de å bruke sykt mye penger på komme igang, Mener også å huske at Helge vant ett SS løp men en hpi sprint eller var på pallen.....

                  Vel nå blir jeg vel halshugd igjen..... gjør som AM .... over and out..... signing out.....
                  Dette er en supportklasse. Her kan man hverken vinne Norgescup eller bli Norgesmester. Jeg tror du bør starte med å lese det første innlegget her på nytt om hva klassen handler om. Hele poenget med klassen er jo å få med nye folk som ikke har så mye løpserfaring, så disse kan lære og ha det moro, og kanskje etter hvert bli såpass bitt av basillen at de tar steget opp i Modified (eller andre klasser). I det lille miljøet man har her i landet, og blant den "kameratgjengen" som drar på løp, tviler jeg på at man bør bekymre seg så mye for juks. Om det skulle skje en gang, får man heller ta det opp med vedkommende der og da, og ikke krisemaksimere et problem før det er der.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • Originally posted by Schnellfahrer View Post
                    Grunnen til at man valgte EFRA sine regler, er for å ha et TEKNISK reglement som allerede er lagd, godt nok for Europa og godt nok for rekrutter.
                    Klassen er ikke opprettet for meg,Adrian,Lare eller Trygve(MAO). Men for de som henger på gjerdet og aldri tør å bli med på løp, fordi de tror de er i veien og ikke vil drite seg ut.

                    Signing out,
                    Helge
                    Bedre kan det ikke sies... ikke bare rask Helge, veltalende også!!
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • Dette er status for tråden.... Visninger: 20,319.
                      Så interessen er tilstede, men det er så langt bare 2 stk påmeldt til løpet 13/5 i Skien. Hmmm....... må jo sitte mange på gjerdet her vel, sattser på det
                      Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                      Comment


                      • Det er langt ifra farlig å stille opp på løp! Alle er med for å ha det morsomt!

                        Originally posted by hanikol View Post
                        Dette er status for tråden.... Visninger: 20,319.
                        Så interessen er tilstede, men det er så langt bare 2 stk påmeldt til løpet 13/5 i Skien. Hmmm....... må jo sitte mange på gjerdet her vel, sattser på det

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • Kommer flere etterhvert =)
                          John Henning Østbye
                          Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                          Comment


                          • Da er det bare og melde seg på i skien vi er bare 3 stk til nå må jo klare å få noen til... kjipt om jeg må kjøre stock 13.5 i modified klassen "stockified" kjørte på sørli i dag og bilene gikk veldig jevnt kan bli morsom close racing dette her
                            Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                            BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                            Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                            -
                            Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                            Comment


                            • Jeg har planer om å melde meg på. Må bare få bilen klar..... Hvilke krav er det til karosseri? Må det være ett eget løpskaross?

                              Og stemmer det at en kan løse fun lisens på banen på løpsdagen? Ser på forbundets sider at en må påregne 14 dagers behandlingstid fra de får søknaden.... Og det er jo noe knapt med tid.
                              Last edited by klevjer; 2 May 2012, 00:13.
                              TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
                              Sanwa MT4

                              Comment


                              • Originally posted by klevjer View Post
                                Jeg har planer om å melde meg på. Må bare få bilen klar..... Hvilke krav er det til karosseri? Må det være ett eget løpskaross?

                                Og stemmer det at en kan løse fun lisens på banen på løpsdagen? Ser på forbundets sider at en må påregne 14 dagers behandlingstid fra de får søknaden.... Og det er jo noe knapt med tid.
                                Kaross må være Touring. ( 190mm bredde og 115mm høyde montert på bil)
                                Løs lisens og meld deg på, så lover jeg det det ordner seg.
                                Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X