Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info/før/ettersnakk 5 NM Runde Rc Drifting. RC-Land 21.10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info/før/ettersnakk 5 NM Runde Rc Drifting. RC-Land 21.10

    I sammarbeid med:
    www.drammenrcklubb.com
    www.rcland.no


    Arrangeres 5 Runde RC Drifting.


    Høstmørket og kulda trenger seg på så nå trekker vi inn i varmen på RC Land for 5 NM runde. Dette blir er heftig RC helg med alt fra debutanter til noen av Europas beste konkurranse driftere fra vårt eget hjemland.
    Det blir sidelengs kjøring og masse fete biler hele denne helgen på RC land.
    Kampen om toppen av pallen blir nok en gang en triller etter en dramatisk slutt på 4 Runde på Geiteryggen, som gjorde omrokkeringer på topp 3 i sammendraget.
    Fri entre for publikum.
    RC LAND ordner kiosk hele helgen. Vafler ,pølse, brus Etc
    HUSK Å TA MED KONTANTER. Det er ikke mulighet for å ta ut på banen.
    Rcbuttikken er åpen hele helgen

    Minner om at dette er uoffisielle NM runder.

    Oppmøteadresse:
    Smalvollveien 63b
    0667 Oslo


    Parkering rundt bygget til rcland, men ikke på birksport sine plasser lørdag.

    Program Lørdag.
    Offisiell trening + Singeldrift kvalik
    Trening/Setup kl 10.00 til 14.30. Alle bord ryddes for biler og verktøy. Kun tillatt med lading og reparasjoner for de som trenger det etter kl 14.30
    Treningsavgift kr 50,-

    Førermøte kl 14.45
    Start singeldrift kl 15.00
    Håper flest mulige benytter seg av muligheten for kvalik på Lørdag siden det er veldig mange påmeldt.
    Stenger kl 18.00

    Registrerte Førere Singeldrift Lørdag:

    Program søndag.

    Åpner kl 09.00 Morgentrening.
    Insjekk kl 10.30
    Førermøte kl 11.00 for de som ikke kvalet Lørdag.
    Singeldrift for de som ikke kvalet lørdag.
    Karroserikonkuranse
    Førermøte twindrift
    Twindrift
    Premieutdeling

    Registrerte førere Singeldrift Søndag.



    Førermøte kl 11.00
    Bil skal da stå klar med merkede HPi T-Drift og fulladet batteri.
    Start singeldrift umiddelbart etter førermøte for de som ikke kvallet Lørdag.
    Karrosserikonkuranse under oppsett av twindrift.
    Twindrift starter umiddelbart etter karrosserikonkuranse. Ha batteri klart.
    Premieutdeling.


    Påmelding åpnet.!! 4 Ledige plasser
    Ikke nøl med å melde deg på.

    PGA STOR INTERESSE BLIR DE SOM MELDER SEG PÅ SOM IKKE MØTER OPP TIL LØPET BELASTET DOBBEL STARTKONTIGENT NESTE RUNDE, HVIS DE IKKE SENDER AVMELDINGS MAIL SENEST 48TIMER FØRE START.



    Fyll ut følgende og send på mail til:
    info@drammenrcklubb.com
    Obs obs dette er viktig siden vi arrangerer flere løp i samme tidsperiode. Merk mailen med:
    Påmelding 5 Runde NM 21.10.12
    Navn:
    Adresse:
    post.nr sted.
    Telefon:
    E.Post:
    Alder:
    Biltype:
    Radiofrekvens: 1,2,3 eller 2.4ghz
    Evt Team:
    Evt Klubb:
    Startkontigent kr 250,- betales ved innsjekk for de som er påmeldt på Mail.
    Påmelding på Løpsdagen ved oppmøte kr 300,-

    Lø 01 Petter Midtskogen DRB Drift Works DRC
    Lø 02 Erik Risvik VDF GS PERFORMANCE DRC
    Lø 03 Ole Fuglerud X-Ray T3 DWorks DRC
    Lø 04 Nicolai Warrenfors VDF Team DRAGON DRC
    Lø 05 Arne Inge Hagen VDF Shaky Drifters DRC

    Lø 06 Aron Kaspersen VDF Team DRAGON DRC/tofte
    Lø 07 Jan Erik Elshaug TC-FD DriftLAB DRC
    Lø 08 Dennis Teigen VDF DRC
    Lø 09 Kjetil Teigen VDF DRC
    Lø 10 Ole Kristian Blix TC-FD Maniac Drift Team Tofte RC Klubb
    Lø 11 Lasse Sørensen Enroute Dworks DRC
    Lø 12 Kristian Henden VDF Plan D DRC
    Lø 13 Jarle Østby Lundby TC-FD Maniac Drift Team Tofte RC Klubb
    Lø 14 Tobias Røed Larsen VDF Team Dragon DRC
    Lø 15 Roar Gabrielsen VDF Shaky Drifter. Stavanger Rc drift

    Lø 16 Ole Kaspersen VDF Team Maniac Drift Team DRC/tofte
    Lø 17 Bjarte Leikvoll VDF2 Shaky Drifters SRC
    Lø 18 Kjetil Eidsand VDF Hadeland Rc klubb
    Lø 19

    Sø 00 Tony Tangen VDF DriftLAB DRC
    Sø 00 Dag Erik Kristoffersen DIB Greendrift BRCK
    Sø 00 Stian Bakke Kolstad X-Ray T3 Greendrift GMBK
    Sø 00 Syver Haglund TC-FD Greendrift BRCK
    Sø 00 Rune Nielsen X-ray T3 Shaky Drifters DRC
    Sø 00 Kjetil Andersen Enroute Team Dragon DRC
    Sø 00 Anders Kopperud Enroute Driftekopaniet DRC
    Sø 00 Tinh Le VDF Team Dragon DRC
    Sø 00 An Le VDF Team Dragon DRC
    Sø 00 Kjetil Larsen VDF DRC
    Sø 00 Kim André Bjørklund DRB GreenDrift SMCK
    Sø 00 Leif-R Eriksen TC-FD Team Dragon DRC
    Sø 00 Michael Nilsen DRB Crazy Drift DRC
    Sø 00 Tobias Nygren TC-FD Crazy Drift DRC
    Sø 00 Henrik Hovde VDF Team Dragon DRC
    Sø 00 Pål Kristoffersen Enroute Dworks DRC
    Sø 00 Trym Svennungsen Sprint 2
    36 Ledig
    37 Ledig
    38 Ledig
    39 Ledig
    40 Ledig










    Last edited by Ford BDA; 19 October 2012, 21:57.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Kjøreregler RC Drifting 2012

    1 Singeldrift:
    Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
    Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
    Det skal kjøres totalt 4 runs p.r. utøver. Hvorav en test runde, og 3 poengtellende runder.
    Start skal skje på følgende måte:
    Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler.
    Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.

    Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.

    Føreren kjører så sin test run. Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
    Fører kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 1.2.3 som dømmes med poeng.
    Den høyeste score av 3 run`s er blir tellende resultat.
    Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende.
    (hvis fortsatt lik score mellom førere tas 1 ekstra run for de førerne det gjelder. Beste fører får høyeste ranking.)

    Poengene beregnes utfra følgende kriterier. Fart /Vinkel/risiko/stil og flyt.
    Idealspor opplyses på førermøte.

    En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70 poeng.
    Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefales at man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slik at man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
    Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at det holdes ett høyt tempo kombinert med dette.

    Man kan yttligere opptjene følgende 30 poeng for.
    inntil 5p for høye vinkler.
    Inntil 5p for høy fart
    inntil 5p for risiko(nære apex eller ytterkanter)

    Det er også markert poengsankere på banen. (klippingpoints)
    Man oppnår 5p p.r. klipping Point. Det er maksimalt 3 tellende klipping Points på en bane.

    Poengtrekk.
    Uryddig Drifting.
    Ujamt tempo.
    Stadige korrigeringer.
    Utenfor idealspor.
    Fishtailing/wobbling
    Nesten stopp.
    Store poengtrekk.:
    Snurring. Over 180 grader.
    Full stopp.
    Rygging.
    Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad)
    Krasj. (subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)

    Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen. Da man kan få inntil 20p for tidvis bra drifting. 1-5p for kjøring. 15p for klipping Points. Ved mange snurrer crash får man 0 poeng. Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.

    Twindrift.
    Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
    Det skal kjøres 2 heat.
    Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på. Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
    Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner å lede.

    Kjøre/start prosedyre.
    Det skal kjøres totalt 3 runs. Hvorav en test runde, Høyest ranking starter først i testrun, og i første heat , så bytter rollene i andre heat. Her kjøres det ikke testrun.
    Start skal skje på følgende måte:
    Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etter start. Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
    Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.
    Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.


    Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
    Førerene kjører så sin testrun. Førerene skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.

    Førere kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med poengtellende runde 1 , og etter målgang umiddelbart gjør seg klare til runde nr 2 med rollebytte mellom lede og følgebil.
    Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat. Blir det omkjøring, men da uten testrun.
    Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner.


    Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.

    Lederbil sin oppgave.
    Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften.
    Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil.
    Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Ttildeles minimum 1 poeng til til lederbil.

    Følgebil sin oppgave.
    Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
    Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.

    Forbikjøring.
    Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, eller gjør alvorlige feil kan følgebil kjøre forbi.
    Eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
    Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
    Brudd på dette fører til poengtrekk.

    Ved en stor feil fra en av førere kan dommeren velge og umiddelbart stoppe runden. Og motstanderen vinner runden.
    Eks:
    Snurring. Over 180 grader.
    Full stopp.
    Rygging.
    Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
    Hard Krasj med stor vinkelendring.

    Krasj med mindre endring av vinkel,kurve,retning , eller 2 hjul på utsiden av curbe trekker ned til 1poeng .
    (subbing av vegg eller motstanders bil lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)




    Biltekniske regler 2012.

    Bil/Chassis: 1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
    M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
    Buggy/ crawler Tillates ikke.
    Biler med motor foran fremre girkasse tillates.
    Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
    Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
    Dvs CS (Counter steer tillates)
    Høyde og vekt blir fritt i 2012. Men minimum 5 mm klaring på chassis platen anbefales. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)

    Karosseri:
    Karosseriet skal være gjenkjennelige fra gatebiler og motorsport som er passende til motorshow/sport og drifting.
    Gatebil lignende pickups tillates.
    Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
    Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
    Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

    Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm inkl utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
    Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
    Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
    Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
    (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
    Karosseriet skal være lakkert.
    Vinduer tillates lakkert sort eller bruk av sort/grå ruteteip som følger med enkelte karosserier, men ikke i andre farger da det vi gi et urealistisk inntrykk. (det anbefales at de holdes klare, eller sotes med smoke spray)
    Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
    Det er ingen øvre grense på antall lys.

    Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll. Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.

    Dekk/Felg:
    KUN Merkede Hpi T-drift med 26 millimeter bredde. ( valgfritt blanke eller mønster)

    Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.

    Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
    Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.

    Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.( Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon)

    Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
    Eks touring dishweels tillates ikke.
    Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.

    Motor fritt 2012

    Alle som skal kjøre internasjonalt i 2012 må ha BRCA godkjente motorer maks 10,5 t Børsteløs sensor.
    Radioutstyr:
    Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
    Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.

    Batteri:
    2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
    Lipo batterier skal være hardcase.
    Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
    Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.


    Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.

    Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
    Last edited by Ford BDA; 15 October 2012, 00:58.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Resultater NM 2012






      SKREVET AV TORBJØRN MOE | 21. FEBRUAR 2012
      Rank Navn Runde 1 Runde 2 Runde 3 Runde 4 Runde 5 Runde 6 Sammenlagt
      1 Petter Midskogen 8 20 20 18 66
      2 Erik Risvik 18 18 10 20 66
      3 Ole J. Fuglerud 20 11 18 10 59
      4 Kjetil Larsen 16 16 2 12 46
      5 Kim Andre Bjørklund 9 14 11 11 45
      6 Martin Fjeld 7 12 12 0 31
      7 Tinh Huu Le 4 8 16 0 28
      8 An Truong Le 0 9 0 16 25
      9 Stian Bakke Kolstad 10 2 3 9 24
      10 Bjørn Arild Retteråsen 3 6 0 14 23
      11 Pål Kristoffersen 0 10 9 0 19
      12 Dag Erik Kristoffersen 0 1 14 3 18
      13 Kjetil Teigen 0 5 6 4 15
      14 Ivar Windju 14 0 0 0 14
      15 Tony Tangen 0 3 5 6 14
      16 Brede Stenbakken 12 0 0 0 12
      17 Fredrik Lio 11 0 0 0 11
      18 Bjarte Leikvoll 0 0 4 7 11
      19 Michael C M Nilsen 2 0 0 8 10
      20 Ole Kaspersen 0 0 8 0 8
      21 Tobias Nygren 0 7 0 0 7
      22 Aron Kaspersen 0 0 7 0 7
      23 Hans Hartvikøy 6 0 0 0 6
      24 David Nilsen 5 0 0 0 5
      25 Torbjørn Moe 0 0 0 5 5
      26 Georg Johansen 0 4 0 0 4
      27 Simen Karlsson 0 0 0 2 2
      28 Thomas Bendiktsen 1 0 0 0 1
      29 Syver Hagelund 0 0 1 0 1
      30 Jan Skøien 0 0 0 1 1
      Last edited by Ford BDA; 17 September 2012, 22:51.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4


        pga stor interesse blir de som melder seg på som ikke møter opp til løpet belastet dobbel startkontigent neste runde, hvis de ikke sender avmeldings mail senest 48timer føre start.

        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Sammenlagt liste frem til 5 runde oppdatert i 3 innlegg
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment


          • #6
            Fullbooket. Oppdatert info 1 post
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment


            • #7
              Vi åpner for singeldrift Lørdag grunnet stor pågang. Les HELE første innlegg.

              Singeldrift Lørdag.






              Minner også om denne:
              pga stor interesse blir de som melder seg på som ikke møter opp til løpet belastet dobbel startkontigent neste runde, hvis de ikke sender avmeldings mail senest 48timer føre start.
              Last edited by Ford BDA; 21 October 2012, 00:03.
              Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
              www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
              Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

              Comment


              • #8
                Jøss 1260 lesninger av tråden
                Ett takk, og ikke en eneste kommentar. Dette må jo være den desidert kjedeligste tråden på radiostyrt.no

                Får håpe folk synes den er så god at den ikke trenger kommentarer da


                Jeg gleder meg i allefall til å ligge breit på RC land til helgen
                Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                Comment


                • #9
                  er nok det at den er så god ,setter i hvertfall stor pris på all info her

                  Comment


                  • #10
                    Tusen takk for en super helg folkens. Gratulerer Petter Midtskogen med 1 plass.
                    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                    Comment


                    • #11
                      noen som har bilder / film fra helga?

                      Comment


                      • #12
                        Det lurer jeg også på
                        Har sett det er lakt ut noen på facebooksiden til Drammen RC klubb.
                        men det hadde vært fint med noen flere.
                        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X