Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ser bra ut! Du vet hvordan karosseriene våres ser ut etter en stund likevel
    Åpna du kun de hullene som ska åpnes på FloTek-karosseriet eller åpnet du flere?

    Jepp husker nå, tror jeg leste at de brukte D8-dempere. Blir interessant å se hvordan de oppfører seg med bilen, tror det skal bli en markant forskjell med riktig olje i forhold til standard dempere.

    Tekno R/C SCT410 har jeg sikla på selv, får se om man går for en slik etter 2013 sesongen, man må vel ha noen nye prosjekter til neste vinter og hehe..

    For øyeblikket venter jeg på dekk og karosseriet fra ProLine som ligger i rest.
    Men jeg har litt igjen på MP9'en, småting som lodding av kabler som kom fra AMain i går. Deretter blir det TF5'en som skal karboniseres og får noen nye hopups. Motor er på vei fra HK så da er jeg på en roll

    Ka med dokk andre? Har dere noe å rapportere?!?
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #32
      Har ikke laget hull i karosseri enda. Kommer til å starte litt konservativt. Har også sett litt på on-road bilen og jobbet litt med støtdempere og fjæring. Fant ut at oppsettet ikke var helt bra, og at her er det mye som må testes før man har ett bra oppsett. Ser frem til å kjøre onroad nå da jeg har litt mer insikt i justeringsmuligheter.

      Comment


      • #33
        ble knall det karosseriet ditt!!

        har begynt å pusle såvidt med buggy i jula. formen har vært dårlig i hele jula så det har ikke skjedd så mye.

        tenkte slenge opp en pusletråd hvert øyeblikk


        har tenkt litt på dempere til min slash å egentlig, men jeg får se om jeg kommer over noen som kan passe, de som sitter der er vel ikke mer en ok egentlig. ellers har jeg fått mye av konverteringsdelene til min også men jeg mangler badekaret og radioboks.
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #34
          Her er tråder på rctech.net om dempere til Slash:

          rcshortcourse.com:

          Mulig jeg går for samme oppsett på konas Slash, må jo prøves
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #35
            Sammenligning av Tekno sine front hubs.
            Betydelig mer gods å ta av der, får tro at plasten er god. Muligens koke disse først iallefall.

            Kilde: Tekno DriveShaft - Traxxas Slash 4x4 & 1/10 Rally @ URC

            Click image for larger version

Name:	Tekno Driveshaft comparison #1.jpg
Views:	1
Size:	34.1 KB
ID:	779790

            Click image for larger version

Name:	Tekno Driveshaft comparison #2.jpg
Views:	1
Size:	40.0 KB
ID:	779791

            EDIT:
            Og nye originale akslinger, Traxxas Steel Splined Constant-Velocity Driveshafts Slash 4x4 #6852R, #6851R
            Der er dyre syns jeg.. Og jeg har mer tro på dogbones der man ikke har noe teleskop-funksjon som kan 'binde' opp noe. (Iallefall original av plast) Det er jo mer eller mindre eliminert med dogbones ala Tekno sine.

            Kilde: NEW! Traxxas Steel Splined Constant-Velocity Driveshafts Slash 4x4 @ URC

            Click image for larger version

Name:	Traxxas Steel Splined Constant-Velocity Driveshafts Slash 4x4 #1.jpg
Views:	1
Size:	77.4 KB
ID:	779792

            Click image for larger version

Name:	Traxxas Steel Splined Constant-Velocity Driveshafts Slash 4x4 #2.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	779793
            Last edited by Bakstad; 1 January 2013, 01:41.
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #36
              Originally posted by efra55 View Post
              Dette er ett "Must" tror jeg. I tillegg til LCG chassis, så kommer jeg til å oppgradere til Vorza 97mm dempere og Tekno drivaksler for 2013 sesongen. Og Proline FloTek karosseri da som jeg har lakkert i nye Team Farger!
              Har du kjøpt demperne enda?
              De har de utrolig billig hos Dollar Hobbyz:
              HPI Vorza Flux HP * BIG BORE FRONT SHOCKS COMPLETE SET * Gray Spring #67296, $34.19 per sett.

              I motsetning til A main Hobbies som har Hot Bodies demperne til:
              Hot Bodies 97mm Big Bore Shock Set (2) [HBS67296], $58.99 per sett.

              Dette skal være de samme demperne slik jeg har forstått det, pluss man slipper den lilla fjør-mutteren hehe..
              Disse kommer med grå fjører, så man må bestille hvite ekstra om man skal følge oppskriften til punkt og prikke.

              $24.80 spart per sett
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #37
                Originally posted by hugin_q3 View Post
                Har du kjøpt demperne enda?
                De har de utrolig billig hos Dollar Hobbyz:
                HPI Vorza Flux HP * BIG BORE FRONT SHOCKS COMPLETE SET * Gray Spring #67296, $34.19 per sett.

                I motsetning til A main Hobbies som har Hot Bodies demperne til:
                Hot Bodies 97mm Big Bore Shock Set (2) [HBS67296], $58.99 per sett.

                Dette skal være de samme demperne slik jeg har forstått det, pluss man slipper den lilla fjør-mutteren hehe..
                Disse kommer med grå fjører, så man må bestille hvite ekstra om man skal følge oppskriften til punkt og prikke.

                $24.80 spart per sett
                Ja, har alle 4 nå etter litt om og men på ebay. ca USD60 for alle 4.

                Comment


                • #38
                  Traxxas 7422 er på tur nå, kanskje de kommer til helga! Da blir det Slash LCG snart...
                  Mangler fortsatt receiver box, den er fortsatt backorder.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by efra55 View Post
                    Ja, har alle 4 nå etter litt om og men på ebay. ca USD60 for alle 4.
                    60 dollar for 4 stk er ikke ille i det hele tatt
                    Har du anskaffet Kyosho Big Bore Shock End til støtdemperne bak?
                    Eller har du noen liggende?

                    Originally posted by efra55 View Post
                    Traxxas 7422 er på tur nå, kanskje de kommer til helga! Da blir det Slash LCG snart...
                    Mangler fortsatt receiver box, den er fortsatt backorder.
                    Det hadde vært flott!
                    Har montert sammen bakstussen nå og skal gå i gang med fronten.
                    (kjøpte Rally-deler til fruens sin Slash på eBay)

                    Ser også at at 1/10 Rally-deler begynner å komme ut i butikkene nå også.
                    Skal sjekke i kveld om 3-parts servosaver i aluminium fra Slash vil passe på rally-versjonen.
                    Mistenker att den gjør det og da blir det aluminium hele vegen der. (ST Racing Concepts)
                    Last edited by Bakstad; 9 January 2013, 06:16.
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by hugin_q3 View Post
                      60 dollar for 4 stk er ikke ille i det hele tatt
                      Har du anskaffet Kyosho Big Bore Shock End til støtdemperne bak?
                      Eller har du noen liggende?



                      Det hadde vært flott!
                      Har montert sammen bakstussen nå og skal gå i gang med fronten.
                      (kjøpte Rally-deler til fruens sin Slash på eBay)

                      Ser også at at 1/10 Rally-deler begynner å komme ut i butikkene nå også.
                      Skal sjekke i kveld om 3-parts servosaver i aluminium fra Slash vil passe på rally-versjonen.
                      Mistenker att den gjør det og da blir det aluminium hele vegen der. (ST Racing Concepts)
                      Jeg har brukt Kyosho sine "shock ends", og det ser ut til å passe ganske bra. Jeg var litt bekymret for lengden, men det er ok ut selv om alle dempere er litt lenger. Har du montert Tekno aksler enda? Jeg ser at hub for bakaksel har 2 hull der den monteres på A-arm. Hvilket hull har du brukt?

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by efra55 View Post
                        Jeg har brukt Kyosho sine "shock ends", og det ser ut til å passe ganske bra. Jeg var litt bekymret for lengden, men det er ok ut selv om alle dempere er litt lenger. Har du montert Tekno aksler enda? Jeg ser at hub for bakaksel har 2 hull der den monteres på A-arm. Hvilket hull har du brukt?
                        Bra, da funker oppskriften så langt da

                        Jeg har brukt nederste hull fordi det er den jeg har brukt før. Jeg monterte 0.5 graders hubben forresten.
                        Har gjort ferdig bakstuss med Tekno-akslingene og det er helt klart gledelig å se hvor bra alt passer sammen.
                        Skal anskaffe RPM-armer også, og håper på at Vorza Flux demperne fra Dollar Hobbyz kommer senest neste uke.
                        Så for meg demperolje med en vekt rundt 30 til 35 wt, hva har du brukt?

                        Noen som har erfaring med ProLine sine body mounts?
                        De har en annen innfesting av karosseriet, men vet ikke om dette er noe bedre enn med tradisjonelle klips..
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #42
                          Jeg har brukt 35 olje på min rundt hele. Har ikke testet mye frem og tilbake men jeg gikk ned fra 50 mener jeg å det ble bedre med tynnere. Generelt bedre feste. Gjorde det på alle mine biler utpå høsten med godt resultat
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by autod View Post
                            Jeg har brukt 35 olje på min rundt hele. Har ikke testet mye frem og tilbake men jeg gikk ned fra 50 mener jeg å det ble bedre med tynnere. Generelt bedre feste. Gjorde det på alle mine biler utpå høsten med godt resultat
                            Bra, høres riktig ut på den banen vi kjører på.
                            Da legger meg der jeg og
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #44
                              Iallefall lurt å begynne med tynn olje å heller øke om det bånner for lett
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment


                              • #45
                                Jeg har kjørt med 60-70! Med med Vorza dempere blir det 25-30 til å begynne med.

                                Se hva som lå i postkassa i dag!
                                Click image for larger version

Name:	KHRallyMount.JPG
Views:	1
Size:	39.3 KB
ID:	779851

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X