Announcement

Collapse
No announcement yet.

Felles regelverk for M-chassis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Okey, merk at ved å forby andre merker som f.eks. Blitz så dreper man fort noe av levebrødet til deres lokale RC-sjappe! Ha det i bakhodet mtp. regelverk.

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #47
      Originally posted by Thomaseh View Post
      Okey, merk at ved å forby andre merker som f.eks. Blitz så dreper man fort noe av levebrødet til deres lokale RC-sjappe! Ha det i bakhodet mtp. regelverk.
      Ja, ser den, og det er fortsatt til vurdering om man skal slippe opp begrensningene på karosserier. Samtidig er det ikke mange i Norge som selger karosserier til m-chassis, og de som gjøre det har ofte også Tamiya.
      Capt. Slow
      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
      Team GoSlow

      Comment


      • #48
        Men det er reglene i første post man snakker om ikke sant?
        Ikke noen andre regler?
        Så at de var sist oppdatert 13. januar, så jeg antar at de er oppdatert også.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #49
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Men det er reglene i første post man snakker om ikke sant?
          Ikke noen andre regler?
          Så at de var sist oppdatert 13. januar, så jeg antar at de er oppdatert også.
          Ja, de skal være oppdaterte. Diskusjonen har gått litt både her og på Trynebokji, men det er her jeg har valgt å legge ut forslaget og oppdatere etterhvert. Dette er jo liksom litt mer "hjemme" enn Trynebokji sånn rc-messig
          Capt. Slow
          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
          Team GoSlow

          Comment


          • #50
            Ifølge denne listen er det ingen forhandlere i Norge som har agentur på Tamiya: http://www.tamiya.com/europe/euro.htm
            Jeg vet dog at det forhandles om dette as we speak, men dere vet da at man skaper monopol på en klasse?

            Originally posted by Gjøvikmann View Post
            Ja, ser den, og det er fortsatt til vurdering om man skal slippe opp begrensningene på karosserier. Samtidig er det ikke mange i Norge som selger karosserier til m-chassis, og de som gjøre det har ofte også Tamiya.

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #51
              Originally posted by Thomaseh View Post
              Ifølge denne listen er det ingen forhandlere i Norge som har agentur på Tamiya: http://www.tamiya.com/europe/euro.htm
              Jeg vet dog at det forhandles om dette as we speak, men dere vet da at man skaper monopol på en klasse?
              Ja, det vet jeg, samtidig vet jeg også at det allerede er monopol på chassiset som brukes.
              Men som sagt, så er ikke forslaget "klubba" gjennom ennå, og karosserier er noe av det som fortsatt vurderes.
              Capt. Slow
              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
              Team GoSlow

              Comment


              • #52
                Originally posted by Gjøvikmann View Post
                Ja, de skal være oppdaterte. Diskusjonen har gått litt både her og på Trynebokji, men det er her jeg har valgt å legge ut forslaget og oppdatere etterhvert. Dette er jo liksom litt mer "hjemme" enn Trynebokji sånn rc-messig
                Ja det var det jeg tenkte på.
                Knall.
                Last edited by NoBrainer; 15 January 2013, 14:15. Reason: Fjernet det som Anders allerede hadde kommentert
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #53
                  Hei Thomas

                  M-chassis er KUN Tamiya .
                  Chassis og motorer er allerede bundet opp mot Tamiya , så best om karosserier er det ogsåš.
                  Da får man alt på ett sted . De som selger Tamiya har jo radio / batterier og ladere også .
                  + 40 med M-Chassis
                  Roy Bråten

                  Comment


                  • #54
                    Åja, så man har ikke lov til å bruke 3Racing hopups?

                    Håper du ser sammenligningen min

                    Originally posted by Roy Bråten View Post
                    Hei Thomas

                    M-chassis er KUN Tamiya .
                    Chassis og motorer er allerede bundet opp mot Tamiya , så best om karosserier er det ogsåš.
                    Da får man alt på ett sted . De som selger Tamiya har jo radio / batterier og ladere også .

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Thomaseh View Post
                      Ifølge denne listen er det ingen forhandlere i Norge som har agentur på Tamiya: http://www.tamiya.com/europe/euro.htm
                      Jeg vet dog at det forhandles om dette as we speak, men dere vet da at man skaper monopol på en klasse?
                      Amatør ass..... _--------> modelsport.no :P

                      Comment


                      • #56
                        Her er regelverket som gjelder for helga 6-7 april på Gjøvik:

                        Hovedreglement:

                        1. Chassis skal være av merket Tamiya og framhjulstrekk av modellene M-03 eller M-05
                        2. Chassis skal være helt og uten modifikasjoner (hopups er lov)
                        3. Karosseri er fritt, men skal være laget og markedsført som karosseri for M-chassis
                        4. Det skal ikke være hull andre steder på karosseriet enn til karosseripinner og eventuelt for antenne
                        5. Dekk: Fritt valg av merke og hardhet, men maks diameter er 60mm
                        6. Batteri: Maksimalt 7,4V
                        7. Motor: Tamiya 54358 RS-540 Torque-Tuned Anbefales
                          [*=2] Tamiya 540 "Sølvkanne", følger med bilen
                        8. Motorstyring/Esc: Kun lovlig med ESC som er laget og markedsført for kun børstemotor
                        9. Dreving: Maks piniong: 20 tenner og orginal utveksling (High speed drevsett er ikke lov)
                        10. Differensial: Fritt valg, men ikke lov å endre utveksling
                        11. Hopups er lov, så fremt disse er laget og markedsført for M-chassis
                        12. Det skal ikke stikke ut deler fra chassis / karosseri som kan være til skade for andre biler
                        13. Brudd på reglene for chassis/karosseri er at heat kjørt med ulovlig redskap blir slettet, og fører får startnekt inntil bilen igjen er godkjent.
                        14. Lading av batterier skal skje med Lipo-bag og ikke over 1C
                        15. Deltakerne plikter å stille som banemannskap på baneplass nummerert likt som startnummer på bil i påfølgende heat. Unnlatelse av dette medfører at beste heattid strykes.



                        Lokale regler:

                        1. Klister på dekk er lovlig
                        2. Motor: Tamiya 54358 RS-540 Torque-Tuned er kjøpt inn. Disse vil bli merket og delt ut på løpsdagen, deltakere trenger derfor ikke å stille med egne motorer (Regel nr 7 og 8 blir derfor ikke gjeldende)
                        3. Tillegg til regel 10: Alle ESC skal ha orginale kontakter på ledninger til motor, lodding av handout-motorer er ikke lov.
                        Capt. Slow
                        Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                        Team GoSlow

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Gjøvikmann View Post
                          )
                          1. Tillegg til regel 10: Alle ESC skal ha orginale kontakter på ledninger til motor, lodding av handout-motorer er ikke lov.
                          Hei! Bare et raskt spørsmål til dette; Menes det her at ESC må ha hunnkontakter som passer med motorens originale?
                          Ettersom de fleste lodder kablene direkte på motor, har ikke jeg disse lenger, men kan selvfølgelig lodde på noen hunnkontakter igjen. Er det da ok, eller regnes dette som uoriginalt, og jeg må ut og handle ny regulator hvor disse sitter på? Det virker jo ikke helt logisk, så jeg regner med at dette punktet er satt fordi dere ikke ønsker at motorkablene skal bli loddet av og på hele tiden, og at så lenge regulator kun kobles til med hunn/hannplugg så er det ok...?

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by mor10retro View Post
                            Hei! Bare et raskt spørsmål til dette; Menes det her at ESC må ha hunnkontakter som passer med motorens originale?
                            Ettersom de fleste lodder kablene direkte på motor, har ikke jeg disse lenger, men kan selvfølgelig lodde på noen hunnkontakter igjen. Er det da ok, eller regnes dette som uoriginalt, og jeg må ut og handle ny regulator hvor disse sitter på? Det virker jo ikke helt logisk, så jeg regner med at dette punktet er satt fordi dere ikke ønsker at motorkablene skal bli loddet av og på hele tiden, og at så lenge regulator kun kobles til med hunn/hannplugg så er det ok...?
                            Hei.

                            Har du etpar hunnkontakter som passer på motorens orginale som du kan sette på, så holder det i lange baner.

                            Jeg jobber også med å finne en lettvint løsning for de som ikke har de kontaktene lengre.


                            Mvh
                            Anders
                            Last edited by Gjøvikmann; 2 April 2013, 09:37. Reason: Naken dame på skjermen
                            Capt. Slow
                            Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                            Team GoSlow

                            Comment


                            • #59
                              Jeg har tatt en avgjørelse her ene og alene, jeg forandrer teksten i ettermiddag, den blir da som følger:
                              Lokal regel 3. Tillegg til regel 9: ESC skal være utstyrt med kontakter(hunn) som passer til orginale Tamiya-kontakter som sitter på ledninger fra motor. (Med forbehold om at jeg husker riktig om hann/hunn-kontakt)
                              Capt. Slow
                              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                              Team GoSlow

                              Comment


                              • #60
                                ser det er anbefalt torque tuned motor, er det noe merkbar forskjell mellom den og lightly tuned motoren fra tamiya?
                                IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                                Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X