Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløs vannscooter - (Kyosho Wavechopper) m/ video

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløs vannscooter - (Kyosho Wavechopper) m/ video

    Da er den i live.. igjen!!
    Etter å ha samlet støv en lengre periode, var det igjen tid for å ta den ned og bygge litt.

    Jeg prøvde utallige børste oppsett og NimH batterierpå denne, før jeg ga opp. Det ble ikke nok fart, og den brant nesten opp siste gangen.
    Så nå ble det nytt børsteløst oppsett og komplett overhaling.
    Kjører en Turnigy 2881kv motor og en HK Birdie 100 amp regulator og føreløpig bare 3s lipo.

    Jeg har hele tiden hatt en ide om at den var god for noe mer enn bare 540 motor og 7,2v, og nå ENDELIG svarer den til forventningene...!!!

    Jeg har bygget den om med fast aksel, trimflaps og ny kjøling. Og etter en liten kollisjon her en prøvetur, så fant jeg ut av at den gamle abs-plasten var for dårlig. Så da fikk hele skroget et lag med glassfiber og gelcoat. (med pensel riktig nok, men den skal ikke se pen ut, den skal brukes)
    Og nå er den for første gang skikkelig tett.

    Fortsatt noen ting som skal utbedres, men etter en tur ut i snekka igår fikk den kjørt seg godt i grov sjø og hekkbølger.

    Kommer tilbake med litt oppdateringer og mere media, men måtte bare dele litt mens jeg var innom forumet.
    Denne har virkelig blitt en morsom sak å dra med seg ut. Tanken bak den var å ha noe som kunne kjøres litt fra stranda, og kunne håndtere litt surfebølger.. Legger ut en videolink og noen bilder fortløpende.. Enjoy
    Attached Files
    Last edited by tamiya_newbee; 5 October 2012, 07:46. Reason: nye bilder
    Kristoffer-1981
    ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X