Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joysway Silverline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joysway Silverline

    Heisann har noen spørsmål om en Joysway Silverline V bunn på 1,3 meter.
    Motoren er en Leopard 5692 4 polers 1000kv børsteløs motor. Legger ved en link her


    Det følgte med 2 sett batterier 2 4 cellers batterier på 6000mah og 2 5 cellers på 4500 mah.
    Båten gikk som en drøm på 4 celler, men interessen ble jo litt stor for og prøve de to 5 cellers batteriene
    altså 10 cellers oppsett. For jeg hadde nemlig lest at regulator og motor skulle tåle inntil 12 cellers oppsett (Regulatoren er en original Joysway
    120AH High Voltage speedcontroller NO BEC).Mer tenkte ikke jeg over det annet en at jeg prøvde et par turer, og det gikk jo naturligvis styggfort, men satt igjen med intrykk av at turtallet var en del høgre en farten på båten skulle tilsi, da skal det nevnes at originapropellen fortsatt er på.
    Men det som skjedde etterhvert var at motoren nykket i det jeg skulle gi gass, akkurat som om den småhakket. Da etter litt om og men og feilsøking fant jeg ut at speedcontroller sang på sitt siste vers, da jeg tilfeldigvis skulle koble den til i kjelleren for en test gnistret det opp fra ene transistoren og den døde momentant (konklusjon for liten propell? For høyt turtall?. Så da sitter jeg igjen med den følelsen av at skulle jeg skaffet en ny propell allerede på 10 cellers oppsett eller er det bare på 12 oppsett man får bruk for ny propell?. Nå har jeg i mellomtiden skaffet til veie en
    ny Marinregulator type Sea King 130ah HV, har fått koblet til og alt fungerer som bare det når jeg prøver gassen. Jeg har kommet frem til at jeg ikke tørr og bruke den igjen før jeg har fått skaffet til veie ny propell. Problemet nå er bare det at jeg finner rett og slett ikke ut hvilket propelloppsett som blir brukt på 12 cellers på disse båtene, det står nemlig nederst i anonsen på linken ovenfor at propellen bør forandres ved større batterioppsett. Så da trenger jeg litt hjelp, er det noen her som har et godt tips til propell? Eventuelt andre gode tips. Tas i mot med åpne armer mvh Odd Ivar.

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X