Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner med pågangsmot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner med pågangsmot

    Hei.
    Fikk plutselig et innfall her om dagen hvor jeg fikk lyst til å lage en RC båt. Jeg har lenge hatt lyst til å bygge modellbåter, og fikk mer lyst da jeg oppdaget at man kunne montere motorer og radiostyring på de. Jeg er derimot veldig usikker på hvordan jeg kan komme i gang med nettopp dette. Jeg har sett på noen sider som selger modellsett, men er veldig blank på hva som er brukbart og ikke. Jeg har også mange hull i kunnskapene mine angående priser, forutsetninger for å kunne klare å bygge en RC båt og generelt hvordan jeg bør gå frem.

    Hovedproblemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg kan skaffe et billig, men brukbart modellsett. Hovedønsket mitt er å bygge en typisk norsk fiskeskøyte eller sjark, gjerne med en bensin eller dieselmotor. Elektrisk motor er selvfølgelig et alternativ, dersom bensin er mye dyrere eller vanskeligere å få til. Dette er ting jeg trenger informasjon om for å kunne ta kloke avgjørelser. Lav pris er derimot et stikkord, da jeg av ulike årsaker ikke er villig til å bruke mangfoldige tusen. Hovedårsaken er selvfølgelig om jeg skulle finne ut at det overhode ikke er noe for meg, eller faren for at jeg når et point of no return, og jeg ikke er i stand til å dra det i land.

    Jeg hadde derfor satt veldig stor pris på om noen kunne gi meg noen tips og vink på veien

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X