Announcement

Collapse
No announcement yet.

Østfold Modellbåtklubb`s HØSTTREFF 2010 lørdag 2. oktober!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Østfold Modellbåtklubb`s HØSTTREFF 2010 lørdag 2. oktober!!!

    Østfold Modellbåtklubb inviterer til HØSTTREFF / ÅPEN DAG, hvor alle er hjertlig velkommen!
    Hyggelig prat, litt markeds-stemning (jeg vet det kommer div. båter og utstyr for salg!!! Ta gjerne med deg båter og RC-utstyr for salg du også!), mye båtkjøring og mye moro.
    Hilde "BlackPearl" Ertnes baker sine verdenskjente skolebrød til alle mann, og jeg tar med grill og pølser samt mineralvann som fåes kjøpt for en billig penge.

    Noe organisert "race" blir det nok ikke, men vi kommer nok helt sikkert til å få se litt fighting rundt bøyene.

    Jeg håper mange, både nye og gamle kjente kommer denne lørdagen (2. oktober) fra 10 til 16, enten de har med båt eller bare synes det er moro med fart, spenning og rc-båt. Alle typer speedbåter, enten de er elektriske eller fuel/bensindrevet er velkommen!

    Det er et par ting som vi må ha litt orden på under dette Høsttreffet.
    - Sørg for at utstyret er i skikkelig stand. Sjekk at batterier er ladet og at du har 100% kontroll på utstyret før du begynner kjøringen. Uten at vi skal være noe slags skummelt "politi", forbeholder vi oss retten til å nekte kjøring hvis vi oppdager ting som vi mener ikke er bra. Det samme gjelder ukontrollert kjøring/farlig kjøring. Husk støygrensen vår på 82db. (Båter uten lyddemper kan dessverre ikke kjøres hos oss).
    - Hentebåt skal IKKE gå ut fra brygga når det er båter i fart på vannet. Dette pga sikkerheten. Vær vennlig å respekter dette. Jeg eller noen andre fra klubben skal forsøke å styre dette slik at det blir ca 10-12 minutters økter med uavbrutt kjøring før hentebåt evt. går ut.
    - Bruk frekvensklypene som henger på "dommertårnet"! Om din frekvens ikke er der, så bruker noen andre den i øyeblikket. Vent da til klypa er tilbake før du slår på din radio, slik at vi unngår unødige radio-kræsj. (De med 2,4GHz behøver ikke tenke på dette selvfølgelig). Sett tilbake klypa hvis du ikke kjører, og radio skal KUN være påslått på brygga. Båter på 10-20 kg i 100km/t uten kontroll kan gjøre voldsom skade!
    - Bruk helst co-pilot under kjøringen. Jeg vil ikke pålegge dette, men dere som kjører race vet hvor mye dette har å si med mange båter på vannet samtidig for å unngå kræsj. Evt. nye kjørere som ikke har kjørt hos oss tidligere kan bare spørre oss om hjelp til co-pilot, så ordner vi det. Det er mye mer morsomt, og du kjører mye raskere i sammen med andre når du har en "kartleser". Bør prøves!!!
    - Èn mann, èn båt på brygga. For å unngå å fylle brygga med båter som ikke skal brukes akkurat da, så vær vennlig å kun ha èn båt på brygga av gangen. Vi kan fort bli mange som ønsker å kjøre, så hold det ryddig på denne måten. Når du tar en pause, så ta med deg båten på land.
    - Og det aller viktigste; vi kjører KUN èn vei: Mot venstre, og vi følger banen!

    Ellers er det stort sett bare å bruke sunn fornuft, så går alt greit.


    Vel møtt til en fantastisk vakker høstdag ved Sæbyvannet hos Østfold Modellbåtklubb!
    Info om kjøreplassen og veibeskrivelse finner dere på www.ombk.org

    Lurer du på noe, så send meg gjerne en mail på hijertne@online.no

    Mvh Jon E. formann ØMBK
    I`m BACK!

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X