Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rankingliste 2014

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rankingliste 2014

    For å kunne holde rankinglisten oppdatert gjennom 2014 sesongen er det viktig at alle arrangører hjelper meg med å sende meg resultater fra løpene så fort de er gjennomført. Jeg har en egen e-post adresse for dette. Den er resultat@radiostyrt.no . Liste blir manuelt redigert etter de lister som klubbene sender meg etter hvert løp. Det er derfor viktig at dere tar kontakt med meg på PM, hvis dere oppdager feil i listen. Slik at vi får rettet feilen raskt.

    For de av dere som legger ut resultatene på MyRCM så kan dere bare gi meg beskjed når de resultatene kan brukes, så slipper dere å sende meg vedleggene på mail.

    Minner om at det er Grenleder i NMF som skal godkjenne de endelige resultatene i Norgescupen og NM.
    Attached Files
    Last edited by vkroksta; 21 January 2015, 18:15. Reason: Ansvaret for listen er overført til Thomas Holmesland

  • #2
    Ser bra ut,send en melding til en av moderatorene sånn at dem kan legge den på toppen av siden, så slipper vi og scrolle igjennom så mange sider før vi finner denne siden, dette vil bli den offisielle ranking tråden, i tillegg vil dette dokumentet bli gjort tilgjengelig på forbundssidene
    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
    -Leder www.I
    HRC.no
    ]

    Comment


    • #3
      Har klistret tråden.

      Men i 1:8 fuel buggy så er lista satt opp feil. Denne er riktig: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...-OR-Buggy-Fuel

      Det skal være de ti siste kjørte løp som danner grunnlag for total ranking, NM inkludert. Men om denne regelen er forandret til i år aner jeg ikke noe om.
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Originally posted by extra View Post
        Har klistret tråden.

        Men i 1:8 fuel buggy så er lista satt opp feil. Denne er riktig: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...-OR-Buggy-Fuel

        Det skal være de ti siste kjørte løp som danner grunnlag for total ranking, NM inkludert. Men om denne regelen er forandret til i år aner jeg ikke noe om.
        Det er denne regelen som gjelder, men det er mulig at resultatene for de løpene som er avikklet før de 5 løpene som ligger i lista ikke var tilgjengelig når vegard lagde denne rankingen, jeg snakker da om løpene for sesongen 2010
        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
        -Leder www.I
        HRC.no
        ]

        Comment


        • #5
          Da har jeg lagt til "NMF" i toppmenyen
          Det er rett og slett et "dokumentbehandlingssystem".

          Håpet er at alle finner den infoen de måtte trenge der, så sant
          NMF-folket er interessert i å bruke den.

          Har i utgangspunktet lagt inn 4 kategorier:
          Invitasjoner, Resultater, Rankinglister og Terminliste.

          NMF kan selv bestemme hvem som har tilgang til hva, hvilke kategorier osv. osv. osv...
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Fint at noen tar jobben med å holde rankinglisten ajour. Min erfaring er at arrangører ikke klarer å bruke listen riktig når den er sortert på NC poeng og ikke rankingpoeng. Så om den kunne publiseres med sortering på rankingpoengene så hadde det hvert fint.
            Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rolf View Post
              Fint at noen tar jobben med å holde rankinglisten ajour. Min erfaring er at arrangører ikke klarer å bruke listen riktig når den er sortert på NC poeng og ikke rankingpoeng. Så om den kunne publiseres med sortering på rankingpoengene så hadde det hvert fint.
              den sorterer etter både NC og ranking totalt, NC ligger i kolonne helt til Høyre
              -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
              -Leder www.I
              HRC.no
              ]

              Comment


              • #8
                Det som var poenget mitt er at når en arrangør henter denne Excel fila så er ikke rekkefølgen sortert på ranking, poengene er der og kan lett sorteres på ranking, men Excel kunnskapene er ofte ikke tilstrekkelig til å endre sorteringskolonne.
                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rolf View Post
                  Det som var poenget mitt er at når en arrangør henter denne Excel fila så er ikke rekkefølgen sortert på ranking, poengene er der og kan lett sorteres på ranking, men Excel kunnskapene er ofte ikke tilstrekkelig til å endre sorteringskolonne.
                  Ok skjønner, den funksjonen som du snakker om heter autofilter og finnes under verktøylinja i excel, det er bare og slå den på der, og vips så kan du sortere etter stigende eller synkende rekkefølge
                  -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                  -Leder www.I
                  HRC.no
                  ]

                  Comment


                  • #10
                    Men da det hedder en ranking liste, må denne være sortert efter ranking point. Og ikke efter årets resultater. Da ville denne liste hedde en resultat liste. Noet som den ikke gør.
                    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by speikey View Post
                      Men da det hedder en ranking liste, må denne være sortert efter ranking point. Og ikke efter årets resultater. Da ville denne liste hedde en resultat liste. Noet som den ikke gør.
                      Hundre og ti prosent korrekt........
                      TEAM ELEFUN

                      Comment


                      • #12
                        Ser at listene for Mod er helt feil allerede,Kjell Gunnar som ikke kjørte har fått 63 poeng i helgas løp,mens jeg som ble nummer 4 ikke har fått noen poeng

                        Roger Berntsen
                        Roger Berntsen 1969 Mod
                        Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                        Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                        Comment


                        • #13
                          Resultatliste

                          1.Adrian Berntsen Yokomo Orca
                          2.Petter Berntsen Team Xray T3`12 SpeedPassion
                          3.Roger Berntsen Xray T3`12 Team Orion
                          4.Kjell Gunnar Guttormsen Tamiya 417 SpeedPassion
                          5.Christer Antonsen HotBodies TCX
                          6.Ole Henrik Nordal Schumacher SpeedPassion
                          7.Jon Åge Olsen HotBodies TCX
                          8.Jacek Lipiec Xray T3`12 LRP
                          9.Hans B Revhaug Xray T3`11 LRP


                          sånn ser resultatlista fra NC 1 Valdres ut,det var bare 9 deltakere,dette er lista for Modified.
                          Ser det har blandet seg inn et ?? på 6 plass
                          Roger Berntsen 1969 Mod
                          Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                          Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by RogerB View Post
                            Ser at listene for Mod er helt feil allerede,Kjell Gunnar som ikke kjørte har fått 63 poeng i helgas løp,mens jeg som ble nummer 4 ikke har fått noen poeng

                            Roger Berntsen
                            Resultatene må sendes inn av arrangørklubben til rankingansvarlig, er det feil på den så vil Vegard rette dette opp,kan være dersom er feil her
                            -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                            -Leder www.I
                            HRC.no
                            ]

                            Comment


                            • #15
                              NM-resultater skal vel beregnes med i rankingen. Kan ikke se at poeng for NM Elektro inne 2010-2011 er regnet inn..... Disse løpene er jo innenfor de 10 siste.
                              Trygve Bull Freng/58
                              www.lmbk.no
                              XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X