Announcement

Collapse
No announcement yet.

Terminliste 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, de jeg har snakket med visste ikke noe om at det hadde vært noe kontakt med forbundet.

    Angående helligdager, så er det i mai bare den 17. som er i en helg, de to andre på torsdager. I juni har man pinsen riktig nok, men her er det jo satt opp løp i to andre klasser samt B-EM. Sankthans er ikke helligdag og ble heller ikke tatt hensyn til i år.

    Syns egentlig terminlista i år var fint satt opp jeg. Da unngikk man fellesferien og siste innendørsløpet/første utendørsløpet gikk på et passende tidspunkt, selv om onroadklassene fint kunne startet opp tidligere i mai. Hos oss var ikke banen tørket opp og klar til prepping før godt uti mai, og til neste år går da første runde i april og vi skal arrangere i starten av mai. Med andre ord blir det ingen trening til det første og kanskje også andre løpet, og ikke er det sikkert om vi klarer å ha en bane å tilby som har den kvaliteten vi ønsker heller, dersom vi ikke får en mild vår med lite snø. Og når folk kanskje ikke har mulighet til å få testa bilen før det første løpet er det ikke sikkert de gidder å dra på løp heller. Sånn så det ut hos oss i år, to helger før det første løpet er satt opp til neste år. Ikke mye som sender løpsinteressen til himmels der, til tross for at Stusdal har fullt fokus på utesesongen...
    Click image for larger version

Name:	WP_20130412_001.jpg
Views:	1
Size:	48.5 KB
ID:	782304
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #17
      Nå er det vel noen år siden statskirken ble avskaffet, så da klarer jeg ikke helt å se at pinsen skal være noe mer hellig enn enhver annen religions helligdager - hva med alle andre religioners helligdager eller er det nå i praksis fritt frem?
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #18
        Jeg liker hvor diskusjonen trer frem
        Det vil på MSK 2014 (som allerede ligger i terminlisten) bli holdt valg! Her er det fritt frem å melde seg altså!

        Mars er siste "innendørs" måned. Våren starter i April, sånn har det vært i mange herrans år.
        Pinse er på en Torsdag, og lager da en innelukket dag = mange drar på ferie, stimulerer det å legge løp der da? Nope.
        Fellesferien er satt opp av skolesystemet og dermed ikke "hellig" på samme måte, men vi har prøvd å gjøre slik at løp ikke blir arrangert da.

        Første innendørsløpet i 2014/2015 sesongen vil ikke være før i November pga. VM, EFRA AGM og MSK.

        Men som det blir sagt, så kan man ikke tilfredstille alle, men vi har prøvd å gjøre vårt beste for å ta vare på miljøet som er nå, samt for at det skal være mulig for klubber å øke intern rekruttering.
        Så det blir ikke kjørt NorgesCup i pinsen? Kult, da kan klubbene arrangere klubbløp! Benytt mulighetene når det er åpne helger da vel!

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #19
          Våren begynner i mars lærte jeg på skolen... Og som du ser på bildet, så er nok april fremdeles en måned for å kjøre innendørs for en god del. Hvis mange drar på ferie i pinsen, hva gjør de da i fellesferien? Nå er det jo tettest med løp i og rundt fellesferien. Det er også vanskelig for en klubb der få drar lasset å arrangere løp om halvparten av disse er på ferie. Jeg syns også det er lettere å arrangere klubbløp(serier) hvis det er litt lengre mellom hvert løp. Kjører man f.eks. statusløp fem av åtte helger har man som regel nok å gjøre de tre andre til at man drar i gang noe klubbløp. Og da blir det lang tid mellom hver gang det blir løpsrekruttering.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #20
            Hvis noen ønsker og bytte datoer på løp, så kan det gjøres ved å sende inn søknad til seksjonen innen 15 januar, instruks på dette ligger på www.nmf.no under terminliste under radiostyrt
            -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
            -Leder www.I
            HRC.no
            ]

            Comment


            • #21
              Originally posted by Thomaseh View Post

              Mars er siste "innendørs" måned. Våren starter i April, sånn har det vært i mange herrans år.
              Den må du lenger inn i skogen med, NM i spydeberg INNEsesong 16-17.04.2011

              Men hvis flertallet synes det er "for seint" med inneløp i april, så bøyer jeg meg i støvet og tar til takke med de løpene jeg får kjørt.
              Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
              www.minicar-racing.no

              Comment


              • #22
                Gå litt lenger inn i skogen. Mars er siste "innendørs" måned. Hva som har blitt gjort tidligere kan ikke jeg svare for Jokkiz

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #23
                  Originally posted by thaking View Post
                  Hvis noen ønsker og bytte datoer på løp, så kan det gjøres ved å sende inn søknad til seksjonen innen 15 januar, instruks på dette ligger på www.nmf.no under terminliste under radiostyrt
                  Håper dette kun gjelder arrangørklubbene , for alle og ikke minst forbundets del .
                  + 40 med M-Chassis
                  Roy Bråten

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Roy Bråten View Post
                    Håper dette kun gjelder arrangørklubbene , for alle og ikke minst forbundets del .
                    ser at jeg skulle ha skrevet "noen av arrangørklubbene ønsker og......" men jeg håper og tror at de fleste skjønner det
                    Men takk Roy du har et godt poeng, vi har vært heldige hittil, det har kun kommet inn en søknad
                    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                    -Leder www.I
                    HRC.no
                    ]

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X