Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RoySor
    replied
    Originally posted by RuneRG View Post
    Lampa skal blinke ved dårlige batterier, men dette funker dårlig. På banen vår opplever vi ofte problemer med radioene lenge før den varsler om dårlige batterier.
    Bilene begynner da ofte å kutte på full gass. For å hjelpe noe så kan du sette på en tykk tape e.l. bak gasshendelen for å forhindre maks utslag. Dette hindrer deg ikke i å gi full gass, det har du lenge før hendelen er i bunn, men gjør at du kan kjøre lenger på batteriene i radioen.
    Kjøp gode batterier. Vi har hatt en del merkelig oppførsel på bilene når vi har kjørt på Ikea og first Price battereir. Duracell er bankers, det samme ser det også ut til at Biltema batteriene er.

    Ellers er det bare å justere gass og sving slik du ønsker.
    Takk for svar.
    Var på kjøring i dag og 2.4 FM sytemet levde virkelig opp til forventningene. Det var ingen forstyrrelser, noe vi har mye problemer med på de vanlige senderene.
    Men det var en ting som irriterte og det var at den var treg å få til å rygge. Vi var 2 som hadde 2.4 ghz i dag og han hadde akkurat samme problem.
    Noen som har hatt erfaring med det?

    Leave a comment:


  • RuneRG
    replied
    Originally posted by RoySor View Post
    Har kjøpt brukt mini-z 2.4 ghz og lurer på div. ang. fjernkontroll.
    F.eks er det noe som indikerer dårlige batterier i senderen?
    Ellers er det vel kun trimming av gass og sving?
    Lampa skal blinke ved dårlige batterier, men dette funker dårlig. På banen vår opplever vi ofte problemer med radioene lenge før den varsler om dårlige batterier.
    Bilene begynner da ofte å kutte på full gass. For å hjelpe noe så kan du sette på en tykk tape e.l. bak gasshendelen for å forhindre maks utslag. Dette hindrer deg ikke i å gi full gass, det har du lenge før hendelen er i bunn, men gjør at du kan kjøre lenger på batteriene i radioen.
    Kjøp gode batterier. Vi har hatt en del merkelig oppførsel på bilene når vi har kjørt på Ikea og first Price battereir. Duracell er bankers, det samme ser det også ut til at Biltema batteriene er.

    Ellers er det bare å justere gass og sving slik du ønsker.

    Leave a comment:


  • RoySor
    replied
    Bruksanvisning til 2.4 fjernkontroll

    Har kjøpt brukt mini-z 2.4 ghz og lurer på div. ang. fjernkontroll.
    F.eks er det noe som indikerer dårlige batterier i senderen?
    Ellers er det vel kun trimming av gass og sving?

    Leave a comment:


  • bingo
    replied
    hvor kjøper dere blått/grått chassis til mini-z awd? finner det ikke noe sted! er jeg blind?

    edit: fikk tak i idag, nå er det bare å få skiftet det som står igjen, blir spennende å se om denne bilen kommer på banen igjen! he he
    Last edited by bingo; 12 October 2009, 14:34.

    Leave a comment:


  • Thomas-no
    replied
    Karosseriene finnes også til to forskjellige bredder.
    Noen er smale, og andre er brede. Alle med brede bakhjul og 94-98mm hjulavstand passer på både MR015 og MR02 med passende motorfeste.
    De karosseriene som leveres med samme bredde på dekkene fram og bak passer kun MR015 / AWD.
    Den nye MR03 (kommer snart) skal kunne tilpasses alle karosserier.

    Leave a comment:


  • Skakksiden
    replied
    Originally posted by RuneRG View Post
    Så lenge du bruker motorfeste som passer med 90, 94 eller 98mm akselavstand så passer gamle karosserier på 2,4 bilene.
    (Det er karosseriene som bestemmer akselavstanden du skal bruke)


    LM motorfestet funker kun på karosserier med 102mm akselavstand.

    Ellers er det ingen endringer.

    Supert og tusen takk for svar.

    Da må jeg sjekke litt og finne meg et par stilige karosseri og riktige motorfester.

    Leave a comment:


  • RuneRG
    replied
    Så lenge du bruker motorfeste som passer med 90, 94 eller 98mm akselavstand så passer gamle karosserier på 2,4 bilene.
    (Det er karosseriene som bestemmer akselavstanden du skal bruke)


    LM motorfestet funker kun på karosserier med 102mm akselavstand.

    Ellers er det ingen endringer.
    Last edited by RuneRG; 2 October 2009, 16:02.

    Leave a comment:


  • Skakksiden
    replied
    Er det ingen av dere her inne som vet noe om dette


    Originally posted by Skakksiden View Post
    Som tittelen sier så lurer jeg på om touring/bane bil karosserier fra de eldre modellene passer på 2,4 GHz bilene i touring klassen?

    Eventuellt hvilke?

    M.v.h.
    Frank

    Leave a comment:


  • Skakksiden
    replied
    Passer mr-02 karosseriene på mini-z 2,4 GHz?

    Som tittelen sier så lurer jeg på om touring/bane bil karosserier fra de eldre modellene passer på 2,4 GHz bilene i touring klassen?

    Eventuellt hvilke?

    M.v.h.
    Frank

    Leave a comment:


  • tim56
    replied
    mr02 vs. F1

    går de like fort? slik jeg har sett så har de like motorer. er det verdt å bytte ut awd-en med en kyosho F1?

    Leave a comment:


  • RuneRG
    replied
    Originally posted by LorD-: View Post
    nå oppdaget jeg at servoen ikke nådde inn til tannhjulene
    men det er ikke mulig å få den til å gjøre det heller
    jeg prøvde å sette den i sporet på det drevet den skulle i, men da ble drevet ødelagt det med at styringa ikke retter seg opp igjen er noe jeg fikk like etter at jeg kjøpte bilen
    Drevsett finner du blandt annet her: http://miniracing.no/shop/product_in...bbb19eb89c2b79

    Så lenge alle ledningene er loddet, motoren er i inngrep, potmeter i inngrep, samt drevene hele så bør den rette seg opp riktig. Drevsettene passer overens fra MR01 også hvis du skulle ha en slik liggende.

    Leave a comment:


  • LorD-:
    replied
    nå oppdaget jeg at servoen ikke nådde inn til tannhjulene
    men det er ikke mulig å få den til å gjøre det heller
    jeg prøvde å sette den i sporet på det drevet den skulle i, men da ble drevet ødelagt det med at styringa ikke retter seg opp igjen er noe jeg fikk like etter at jeg kjøpte bilen

    Leave a comment:


  • RuneRG
    replied
    Høres ut som potmeteret er gåent hvis du har skjelving etc.

    Problemet du nå har med at hjulene ikke sentrerer seg osv, vil jeg tro er at potmeteret ikke er i inngrep med drevet i servoen. Plukk det fra hverandre igjen og prøv på nytt.

    Det kan jo være en brent FET på kortet også, men da er det som regel ingen bevegelse i servoen i det hele tatt. Er det en brent FET så lukter du dette.

    Potmeter, konverteringssett til ASF2,4 etc finner du hos butikken det er linket til over her.
    Mvh
    Rune

    Leave a comment:


  • LorD-:
    replied
    lurer på hva som skjer med bilen

    jeg åpnet opp bilen idag for å se på om jeg kunne se noen feil når bilen vart slått på. og da fant jeg ut at styremotoren snurret konstant uansett hvordan jeg stilte den, da jeg fikk fikset det så har jeg merket at jeg ikke får styremotoren til å holde seg iro, jeg hører tydelig at den prøver å rotere.
    så sakte men sikkert svinger bilen til en side ( helt random hvordan side ) og hjulene returnerer ikke automatisk til å peke forover.
    jeg måtte i fjor få loddet må ei ledning til styremotoren på kontrollbordet.
    lurer på om det er mer en potometret

    Leave a comment:


  • LorD-:
    replied
    okei, takk

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X