Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Mini-ZFanatic View Post
    Jeg leste at Mini-Z ikke skal kjøres ute. Men gjelder det også for Overland bilene?
    Mini-z bilene liker ikke vann og støv.
    MEN, jeg har kjørt både MR01, overland og monster ute.
    Jeg vil ikke anbefale å kjøre i for mye støv, men en tur på asfalt, hard jord ol. kan jo være litt gøy da.
    Vær forsiktig med kjøring på gress da bilen går tungt og kan overbelaste(les brenne) elektronikken.
    sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

    Comment


    • #47
      Hei.
      Jeg har nettop skaffa meg en Mini Z awd, den ble rimelig kjapt oppgradert til xspeed motor da orginal motoren ble kjedelig omtrent med en gang.
      Har lest en del plasser att folk kjører varm xspeeden og lurer derfor på om jeg bør skaffe meg alu motorholder med kjøling?

      Jeg har kulediff bak og er veldig fornøyd med bilen slik den er nå, skal dog bytte VELDIG snart til det blå å grå chassiet ettersom d gjennomsiktige er for sprøtt.

      Noen tips til hvordan jeg kan få denne bilen mere holdbar uten å bruke en formue på dette?

      Har regna litt på og bytte ut alt med sterkere deler og det nermer seg fort 2000 kroner..hehe.Litt stint ettersom dette er en hobby jeg pr dags dato er rimelig ny i og har liten tid til å fikle med.
      Martin B. Sylthe.
      Mini Z AWD
      Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

      Comment


      • #48
        Kulelager rundt om er et must. Ruller mye bedre etter det. Ellers har jeg hørt at mange knekker de originale drivakslene. Har byttet mine til alu. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig byttet ut det meste med alu!
        Jarle Aukland
        1976 Mod.

        Comment


        • #49
          Hvor mye penger vil du si du har brukt på bilen?
          Martin B. Sylthe.
          Mini Z AWD
          Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

          Comment


          • #50
            Har ikke peiling! Vil egentlig ikke vite hvor mye den har kostet.
            Jarle Aukland
            1976 Mod.

            Comment


            • #51
              Aner meg egentlig att jeg har valgt en noe dyr hobby.Hehe.

              Pr dags dato står bilen med orginalt awd oppsett bortsett fra Xspeed motor og kulediff bak.

              Øverst på handlelista står nytt chassi.Har i dag det grå delvis igjennomsiktige orginale awd chassiet og veit att dette er alt for sprøtt så skal bytte til det grå og blå chassiet.
              Martin B. Sylthe.
              Mini Z AWD
              Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

              Comment


              • #52
                Er det speiselt vanskelig og bytte i fra det gjennomsiktige chassiet til det grå/blå på mini-z awd?
                Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                Kjørestil: Breeei

                Comment


                • #53
                  Egentlig ikke. Det som er litt puttel arbeid er når du skal ha over hovedkortet med styreservoen
                  Jarle Aukland
                  1976 Mod.

                  Comment


                  • #54
                    Akkurat ja, jeg får bare ta å prøve å bytte det da.
                    Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                    Kjørestil: Breeei

                    Comment


                    • #55
                      Da var det grå blå chassiet i hus...Skal sove noen timer nå så blir det og stå opp og skifte alt av deler over på d nye chassi.

                      Har også planer om å bytte til Skyline deksel på den ettersom jeg må fikse litt på Audi TT dekselet.

                      Gruer meg litt til bytte av chassi men d går nok mye greiere enn jeg frykter.hehe.
                      Martin B. Sylthe.
                      Mini Z AWD
                      Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

                      Comment


                      • #56
                        Lurer på en ting anngående chassi bytte på mini-z awd, må det loddes på ledninger på f.eks servo, hovedkort eller lignende eller er det bare å flytte over deler slik som det sitter?
                        Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                        Kjørestil: Breeei

                        Comment


                        • #57
                          Du trenger ikke lodde noe ved bytte av chassis.
                          Men det er litt pirk.

                          Hvis du ikke har byttet til kulelager, er dette en perfekt anledning til å montere kulelager.
                          Den største jobben med kulelagerene er å montere de på senterakslingen, som du likevel demonterer ved bytte av shassis.
                          sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                          Comment


                          • #58
                            Skifte av chassi gikk greit så nå er den ferdig med det beste chassiet.
                            Skal skifte chassi på en bil til om ikke så lenge så får nok litt trening i dette..hehe.

                            Eneste jeg ikke skifta denne gangen var festene til servoen ettersom di var helt ok.

                            Legger ut bilder av bilen på vis din mini z ganske snart jeg.
                            Er jo ikke gjort så mye med den men.
                            Martin B. Sylthe.
                            Mini Z AWD
                            Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

                            Comment


                            • #59
                              Da går jeg til innkjøp av chassi og kulelagere så snart jeg kan, skulle det dukke opp noen problemer med montering så slenger jeg ut noen spørsmål her.
                              Skal få lagt ut noen bilder jeg også på "Vis din mini-z" så fort jeg klarer å beherske bilde opplastning på rc-forum
                              Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                              Kjørestil: Breeei

                              Comment


                              • #60
                                Ett godt tips er og følge nøye med på hva du tar fra hvor.Lag deg gjerne en liste hvor du skriver stikk ord om hvor skruer skal være og slikt.Lett og bytte de litt om.
                                Last edited by DjDarkDragon; 14 April 2008, 20:03. Reason: Skrivefeil.
                                Martin B. Sylthe.
                                Mini Z AWD
                                Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X