Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Det skal jeg prøve, takker for tips!
    Knakk forresten den bakre støtfangeren i dag da jeg tok av karroseriet... men det gjør ikke noe spesielt sida jeg skal bytte det snart.
    Så også at du (DJ DarkDragon) har bytta til Xspeed motoren, bruker den merkbart mye mer strøm og er det en grei innvstering kontra den orginal motoren?
    Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
    Kjørestil: Breeei

    Comment


    • #62
      På mine 900 batteri har jeg kjøring på full gass i 15 min minst med xspeed motor...Og du kjører jo skjeldent på full gass hele tiden.

      Så du får leka deg ganske lenge alikevell ja.

      Det jeg merka mest forskjell på var:
      Orginal motoren min godtok billig batterier (FirstPrice) uten problemer og lot meg glatt kjøre i 15 min på de.
      Xspeed motoren tappa disse batt på utrolig kort tid.

      Det er utrolig stor forskjell på farta fra orginal til xspeed og med 900 batteri er den utrolig morsom og kjøre.

      Jeg anbefaler sterkt Xspeed motor, men det kan jo lønne seg og venne seg til bilen først..men har du hatt den en uke eller noe slikt og kjørt så å si hver dag så ikke nøl med og bytte.
      Martin B. Sylthe.
      Mini Z AWD
      Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

      Comment


      • #63
        Da er Xspeed motor notert på innkjøpslista, begynner å bli faretruende lang og med en litt drøy sluttsum
        Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
        Kjørestil: Breeei

        Comment


        • #64
          Hehe..Kjenner meg igjen der.
          Martin B. Sylthe.
          Mini Z AWD
          Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

          Comment


          • #65
            bateri til mini z MR-02

            hvordan bateri burde jeg kjøpe til min mini z? noen pakker me baterier og lader? event pris og hvor kjøper jeg de?

            skal ikke ha noen dritt batterier.

            Comment


            • #66
              Hmm... er ikke helt sikker på hvilke batterier du burde kjøpe, jeg kjører med Varta Rechargeable Power Acu 900mAh 1,2volt. De funker bra i min mini-z AWD, bilen er kvikk og fin og de holder lenge, kjøpte de på Clas Ohlson for ca150kr.
              Men jeg lurer på noe, har sett på alufelger og da kom jeg over noen som var skikkelig fine men de er til mr-01/mr-02... Vil de passe på en awd? Tenkte og bestille 4stk i 8.5mm men vil vite om de passer først
              Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
              Kjørestil: Breeei

              Comment


              • #67
                De vil ikke passe, dessverre. mr-02 og 015 har utrolig mange tøffe felger men har en helt annen måte å festes på.
                Jarle Aukland
                1976 Mod.

                Comment


                • #68
                  Søren også, fant noen skikkelige kule alu felger i BBS look (svarte). Hadde passa yperlig til Skylinen min . Er det noen andre som selger alu felger her til lands da (som passer til awd)?
                  Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                  Kjørestil: Breeei

                  Comment


                  • #69
                    Da har jeg bestilt meg et Porsche 911 GT3 karroseri som passser til awd og mr-015(?), men passer de felga som følger med da på min awd?
                    Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                    Kjørestil: Breeei

                    Comment


                    • #70
                      De passer nok ikke de heller. Dessverre
                      Her ser du hvorfor. Begge har innpress 0. Legg og merke til hullet til akslingen.

                      Last edited by fenderbaum; 28 April 2008, 19:46.
                      Jarle Aukland
                      1976 Mod.

                      Comment


                      • #71
                        Skjønner, men på det karroseriet jeg har bestilt da, de festene går rett i sporet på chassi eller?
                        Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                        Kjørestil: Breeei

                        Comment


                        • #72
                          Porsche GT3 skallet kom vel egentlig til MR-01 og skal passe awd'en uten problemer.
                          Jarle Aukland
                          1976 Mod.

                          Comment


                          • #73
                            Ja i dag har jeg fått Porsche 911 GT3 karroseriet i hus, men det viser seg at hjulavstanden ikke er riktig i fra slik det var på Skylinen. Det jeg lurer på er hvordan man kan gjøre hjulavstanden kortere? Virker som om hjula passer fint inn i hjulbuen forran, men at hjula bak er lengere bakover enn hjulbuen(0,25 til 0.35mm for lang).
                            Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                            Kjørestil: Breeei

                            Comment


                            • #74
                              Du kan veldig enkelt korte den inn slik at den passer GT3 skallet. I settet var det og tannhjul slik at du kan velge enten 90 mm lengde eller 94 mm lengde. Trenger bare å løsne 4 skruer så trekker du av hele bakhjulsopphenget. Bytt tannhjulet og sett på igjen opphenget på de inderste skruehullene.
                              Min er satt opp til 90 mm akselavstand
                              Jarle Aukland
                              1976 Mod.

                              Comment


                              • #75
                                Jo da har jeg fått det til, la ikke merke til de 2 skrue hula som gjør at man kan flytte fram bakre del av chassi
                                Takk for svar
                                Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                                Kjørestil: Breeei

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X