Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thomas-no
    replied
    Originally posted by H.M.Kongen View Post
    Så da trenger jeg egentlig en slik : http://miniracing.no/shop/product_in...roducts_id=260

    og en slik: http://miniracing.no/shop/product_in...oducts_id=2317

    eller er det noe annet enn dette jeg trenger? De delene er til MM/RM
    Det motorfestet gir midtmontert motor, og kan brukes til 94mm(lang RM) og 98mm(MM) hjulavstand, men passer kun motorer med skruefester (eks. Atomic / PN-Racing).

    Til original/xspeed motor kan du bruke:

    eller


    Med motorfeste og differensialen kan bilen din brukes med RM( og MM karosserier.

    Obs
    - Den originale "demperen" som følger med LM passer ikke på RM/MM.
    (kan fint kjøre uten på glatt underlag, men det bør brukes demper på bane)

    Leave a comment:


  • H.M.Kongen
    replied
    Originally posted by Thomas-no View Post

    Hvis du vil bygge om til MM eller RM trenger du nytt motorfeste og differensial.

    Så da trenger jeg egentlig en slik : http://miniracing.no/shop/product_in...5cb79b22597671

    og en slik: http://miniracing.no/shop/product_in...5cb79b22597671

    eller er det noe annet enn dette jeg trenger? De delene er til MM/RM

    Leave a comment:


  • Thomas-no
    replied
    Det er ikke så mange LM karosserier som er på lager rundt om i butikkene.
    Mye av grunnen til dette er at LM karosseriene er så sprø i plasten, og går lett i stykker.
    Som tidligere nevnt er det mulig å bygge om til MM eller RM ved å bytte noen deler.
    LM bilen har originalt en hjulavstand på 102mm, men kan kortes ned til 98mm (som er MM).
    Pga. motorfestet og differensialen er LM bredere enn de fleste MM/RM, men ved bruk av bakfelger uten offset kan noen karosserier brukes (blant annet Enzo og Ford GT).

    Hvis du vil bygge om til MM eller RM trenger du nytt motorfeste og differensial.

    Leave a comment:


  • H.M.Kongen
    replied
    Originally posted by RoySor View Post
    Ja, det er en LM.

    Hmprmf.
    Da var det ikke like lett og finne karosseri som passa.

    Men takker og bukker for svar.

    Leave a comment:


  • RoySor
    replied
    Ja, det er en LM.

    Leave a comment:


  • H.M.Kongen
    replied
    Originally posted by RoySor View Post
    Jeg tror du har en LM. og da er det en del ombygning for å få karosseriene til RM og MM til å passe.
    Du må bygge om motorfeste til RM eller MM og skifte bakaksling fordi denne er lengre (hjulstilling bredere) på LM.


    Kan du se hva jeg har her?






    Leave a comment:


  • RoySor
    replied
    Originally posted by H.M.Kongen View Post
    Heisann!
    Jeg har ikke lest gjennom alle sidene her så det kan godt hende spørsmålet mitt er tatt opp før men jeg prøver alikevel:

    Jeg har en Mini-Z Mr02 2,4 ghz med Mazda 787B karosseri, er det mulig og få andre karosseri til denne bilen og hvor kjøper man det evnt?
    Jeg tror du har en LM. og da er det en del ombygning for å få karosseriene til RM og MM til å passe.
    Du må bygge om motorfeste til RM eller MM og skifte bakaksling fordi denne er lengre (hjulstilling bredere) på LM.

    Leave a comment:


  • Access
    replied
    Jada karroserier finnes i alle typer, sjekk balerud mini racing (stavet jeg det riktig?) og mr02.com

    - Access

    Leave a comment:


  • H.M.Kongen
    replied
    Heisann!
    Jeg har ikke lest gjennom alle sidene her så det kan godt hende spørsmålet mitt er tatt opp før men jeg prøver alikevel:

    Jeg har en Mini-Z Mr02 2,4 ghz med Mazda 787B karosseri, er det mulig og få andre karosseri til denne bilen og hvor kjøper man det evnt?

    Leave a comment:


  • RuneRG
    replied
    Originally posted by sverref View Post
    har ikke disse radioene EPA? slik att man bare kan justere end pointet til og være litt mindre til høyre og venstre osv
    Det har de, men problemet er at potmeteret fysisk går over rangen sin.
    Å justere EPA hjelper ikke i dette tilfellet. Ihvertfall ikke hvis man vil ha maks styreutslag til begge sider.

    Mvh
    Rune

    Leave a comment:


  • sverref
    replied
    har ikke disse radioene EPA? slik att man bare kan justere end pointet til og være litt mindre til høyre og venstre osv

    Leave a comment:


  • RoySor
    replied
    Takk for svar

    Jeg hadde jo selvfølgelig demontert hele bilen for å se på potmeteret.
    Satt sammen igjen bilen og grublet på hva jeg skulle bruke til å shimse med bak rattet.

    Det første jeg gjorde da problemet begynnte, før jeg demonterte bilen, var å sette i oppladbare batterier som var ladet opp for ca. en uke siden. Dette hjalp ikke.
    Tenkte at jeg måtte prøve nye tørrbatterier fra Ikea først, og problemet er nå vekk!

    Så det kan vel ikke understrekes nok: Har du et problem med at bilen oppfører seg rart: Prøv å skifte til gode tørrbatterier i senderen først selv om det ikke indikerer for dårlige batterier på senderen!!! )

    Leave a comment:


  • RuneRG
    replied
    Dette er radioproblemer.
    Vi har hatt 3 radioer på banen vår med disse problemene.
    Først bytter du batterier for å se om det kan hjelpe.
    Tips: Oppladbare batterier i KT18 gir masse problemer. Bruk gode tørrbatterier.

    Det som skjer er at når du gir fullt styreutslag, så overstiger du maksutslaget på potmeteret.
    En enkel fiks på dette er å fysisk begrense rattutslaget. Legg en liten spacer mellom rattstopperen på radioen, og den delen av rattet som kommer i kontakt med den fysiske stopperen.
    Du trenger bare skru av rattet for å gjøre dette.

    Du vil ikke miste styring pga dette, fordi du har maks styreutslag lenge før fullt utslag på rattet (justerbart på radioen).


    Det samme problemet skjer også med gasshendelen. Her er det enklere å fikse problemet.
    Her også. Bytt batterier.
    Hjelper ikke dette, så legger du et lag med tape der hvor gasshendelen fysisk stopper mot radioen. Bygg opp helt til den slutter å kutte.

    Det virker som Kyosho har hatt en batch med unøyaktig støp av plasten til radioene. Men som du ser er det enkelt og fikse opp.

    Leave a comment:


  • RoySor
    replied
    Problemer med styring

    Har lest en del her inne om problemer med sving. Mitt problem i dag er at når jeg svinger forsiktig til den ene siden, har maks utslag på bilen, så er det litt igjen på fjernkontrollen, når jeg gir fullt utslag spretter styringen helt tilbake, og gjerne helt andre vegen
    Skifte potmeter eller? Dette er 2.4 mhz.

    Leave a comment:


  • Paddvart
    replied
    Originally posted by RoySor View Post
    Men det var en ting som irriterte og det var at den var treg å få til å rygge. Vi var 2 som hadde 2.4 ghz i dag og han hadde akkurat samme problem.
    Noen som har hatt erfaring med det?
    Tror du må vente noen tidelssekund før du kan rygge på 2.4 ghz.

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X