Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR-03 og anbefalinger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sant nok det..... skal kikke litt nærmere.
    living in the fast lane

    Comment


    • #17
      Adapter og feste til Audi R8 LMS og med litt hjelp til Ferrari 458 GT2


      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #18
        Da har jeg sullet litt igjen og denne gangen gikk det utover pluggene mine til motoren.

        Det blei skikkelig reint da. Må modifisere en del innvendig i chassiet, men ikke noe som ikke en dremel kan fikse.
        Click image for larger version

Name:	2013-04-02 13.10.41.jpg
Views:	1
Size:	31.5 KB
ID:	780432

        Utfordringen blir da bytte av motor eller børster.
        Samt hvis du må ha ut elektronikken av en eller annen grunn.

        Click image for larger version

Name:	2013-04-02 13.23.41.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	780433

        Click image for larger version

Name:	2013-04-02 13.23.50.jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	780434

        Men fett blei det.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Blei nyyydelig!
          Ikke noe binding?
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #20
            Nei jeg finner ikke noen binding enda.
            Men det må testes litt først for å se om chassiet blir svakere og for å se om binding blir en utfordring.

            Dette er ikke løsningen for 94mm. Er ikke sikker på hvordan det blir med 96mm.
            Mens på RM så ville jeg tro det er helt knall. Spesielt hvis man får lagt ned motoren....
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              Lurer på en liten ting.
              Drevsatsene til servoen er jo svart orginalt og hvis du oppgraderer #4 til messing så er jo servoen veldig stabil og fin.
              Men etter noen tusen runder på banen så blir det nok gummi inni der til at ting ikke fungerer optimalt.
              Da er det bare å rense og kjøre videre.

              Men PN har et sett med delrindrev som er hvite.
              Vil det hjelpe på rengjøringen og sjekking om drevene er hvite?
              Vil man lettere kunne avgjøre om man må rense?

              Jeg sitter liksom og tror akkurat det.

              I såfall, er delringsettet like holdbart eller bedre enn de orginale drevene?
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Ingen som aner noe om spørsmålet over?


                Uansett, har begynt å teste litt på SkyRC NC2500 laderen.
                Man kan fint lade batterier via display eller vie BlueTooth. Hva som er lettest? Tja, ville vel si at det er mere tungvint å dra frem telefonen enn å bare trykke litt....
                Men via telefonen får man muligheten til å sette "på alle kanaler samtidig".
                Har akkurat begynt på noen gamle batterier, så jeg får se. For det kan godt hende at den husker innstillingene for forrige ladning og da blir det lettere å bare bruke laderen.

                Har nå satt på litt forskjellige ladinger.

                Click image for larger version

Name:	2013-09-22 11.24.36.jpg
Views:	1
Size:	16.1 KB
ID:	781877

                Da ser det slik ut via app'n:
                Click image for larger version

Name:	2013-09-22 11.29.57.jpg
Views:	1
Size:	28.2 KB
ID:	781878

                Går man inn på en enkelt celle se det slik ut.
                Click image for larger version

Name:	2013-09-22 11.30.21.jpg
Views:	1
Size:	18.1 KB
ID:	781879

                Det er maks 2.5A den lader med.
                Blir ikke utregningen noe ala slik da?

                (celle / ladestrøm maks) * 60 = ladetid?

                I mitt tilfellet (990/2500)*60 = 23.76 som da er tilnærmet 24 minutter. Eller er jeg på jordet nå?
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #23
                  NC2500 sin vifte kjøler kun elektronikken og ikke batteriene. Viftestyring slår seg av og på. Veldig høy rpm på den vifta.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Totalt unødvendig men litt kult å sitte I sofaen og starte ny lading. ....

                    Det som er kjekt med app'n er at den tar med seg info du stilte inn på en kanal til en ny kanal.
                    Satte opp cycle og når jeg valgte cycle på en annen kanal så husket den de andre innstillingene.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Ser ut som jeg trenger ny lader. Utregninga på ladetid er riktig. Men batteriene har ikke nødvendigvis oppgitt kapasitet. Du vil blant annet få dytta på mer ved lavere ladestrøm.

                      kan appen logge? Sånn at du kan lagre dataene pr celle og "pakke"?
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #26
                        Pr dags dato kan ikke app'n logge dessverre.
                        Da må man til med regneark.

                        Men det er litt lettere å se oversikten på app'n enn den rulleringen av verdier som står på laderen.
                        Du veit jo hvordan din rullerer, samme er det her på denne. App'n derimot viser det meste på forsiden og med bedre skrift.

                        Den USB utgangen på siden kan man ikke bruke til en PC dessverre. Kun til lading.
                        Forsåvidt greit nok, men jeg tenkte på den utgangen for mulighet til logging.

                        Har ikke funnet noen måte å sette navn på laderens sin bluetooth innstilling. Den har et unikt nummer, som jeg ikke finner igjen. Men det kunne vært kjekt å satt navn på laderen når flere har samme lader.

                        Batteriene blir ikke veldig varme ved lading, så det ser ut til å gå greit uten vifte.
                        Men den interne vifta bråker en del, så den blir litt kjipt å bruke på kontoret til cycling av batterier. Når man kjører spiller det vel ikke noen stor rolle.

                        Man oppgraderer visstnok laderens firmware via app'n og da bluetooth, men ser ikke noe sted hvor man kan laste ned firmware. Kanskje for nytt enda.

                        Fordelen med min gamle lader er at det der bare er å trøkke inn batteriene uten å gjøre noe mer.
                        Mens denne gir meg flere muligheter til fancy smancy ting.... Morro er det ihvertfall
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          Heisann,

                          Har et par spørsmål som forhåpentlig leder til noen anbefalinger, og da er jeg vel home free I denne tråden NB, jeg kan fint lite om Mini z bilene og enda mindre om RC generelt (og ENDA mindre om 1:1 biler), så ikke bli overasket dersom det er noen blåste spørsmål I postene mine.

                          1) Jeg har SYKT lyst på noen blå eller røde metall felger til mitt flunka nye Yellow Hat karosseri. Utseende først, deretter kjøreegenskaper (slik som alle andre ting her i livet…). Finner noen på ebay, men de oppgir sjeldent dimensjonene jeg leter etter. Trenger 2 offset narrow foran og 2 offset wide bak.
                          Noen som kan anbefale nettsted? Ser for øvrig fra bilder av GT mod bilene til råtassene på forumet her, at mange kjører med hvite plastfelger, er det bedre en aluminium/annet metall, eller bare billigere?

                          2) Jeg har en MR03 VE, den sparker godt fra seg, men når den begynner å spinne så trekker den fælt til den ene siden (tror det er til høyre) ofte spinner den rundt. Det er ikke styringen som er skjevt innstilt, så da tenker jeg at bilen trekker mest på ett hjul, skal det være slik? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre for at den trekker jevnere?

                          Comment


                          • #28
                            Er ganske sikker på at vi kjører med hvite plastfelger grunnet vekt.
                            Det skal visstnok finnes noen lette alufelger, men det blir dyrt i forhold.
                            Så en kombinasjon av vekt / pris er det som har vært det viktigste for meg.
                            De orginale felgene som følger med et karosseri er ofte ikke helt runde heller eller at kulelagrene ikke sitter helt bra i dem.
                            Derfor bruker jeg heller hvite plastfelger.


                            Sjekk at du ikke har noen lange hår surret fast noe sted.
                            Når det gjelder trekking til en av sidene, så sjekk at framhjula ruller bra begge to.
                            Så sjekker du om alle skruene og slikt sitter ok på motorfeste.
                            Deretter er det strammeskruen på innsiden av diffen og hjulmutteren på utsiden av felgen som justerer resten såvidt jeg husker og forstår.
                            Det behøver ikke å strammes som fy. Diffen skal gå mykt rundt.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              Og dobbelsjekk at fronthjula ruller lett, hihi.

                              P.S. Til admin.
                              Burde vi ikke hatt VE prosjeket til Rune som "stickie"?
                              living in the fast lane

                              Comment


                              • #30
                                Synes egentlig det er litt for mange "stickies" her jeg da men....
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X