Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teknisk problem med mini-z monster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Teknisk problem med mini-z monster

    har ett lite irriterende problem med monsteren min.

    helt siden jeg kjøpte den(2 uker siden) har det vært en form for spraking fra styre servoen nå jeg bruker bilen.

    siden noe sånt ikke existerer på mine andre mini z så bestemte jeg meg for og skru opp og se hva som kunne være problemet.

    det viser seg att el motoren til styringen ikke vil stoppe og gå uansett hvor mye jeg justere med trimmen på senderen. enten går den til høyre eller venstre, den stopper aldri med mindre jeg skrur av strømmen.

    er det noen som vet hva årsaken till dette kan være og hvordan jeg fixer det?
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

  • #2
    Gjør motoren det etter at du tok den ut av servoen? isåfal er det mest sansynlig fordi den ikke lenger henger fast i potmeteret.
    Kunne du styre fornuftig før du tok den frahverandre?
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      både før og etter att motoren er ute av servoen.

      styring ok før jeg demonterte den, litt nervøs men den kjørte i en rett linje, men det kan jo ikke være bra for styre motoren og gå konstant?
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #4
        Styremotoren forsøker hele tiden å rette seg inn. Noe skjelving vil det alltid være. Spesielt på 2.4 elektronikken.

        Når skjelvingen blir så ille at hjula står å slenger, eller at bilen plutselig skjener ut er det på tide å bytte potmeteret.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          så det dere sier er att det er normalt att styre motoren går kontinuerlig?
          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

          Comment


          • #6
            Du hører den vel bare når den står stille eller du løfter opp bilen?
            Den slår vel ikke hjulene frem og tilbake, bare skjelver litt og lager lyd?

            Hvis den gjør det så er nok det ganske vanlig ja.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Eller mener du at den snurrer til den ene siden ukontrollert, og holder hjulene den veien.
              Isåfall er ikke motoren i inngrep med pot-meteret. Eller at signalet fra potmeteret ikke når kortet. Ødelagt pot/røket ledning o.l.

              Hvis den bare står og "knitrer" litt men at du får styrt normal, så er det normalt
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #8
                hmm ok. regner med dere har peil på hva dere snakker om =)
                syns bare det hele virket veldig unormalt
                IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                Comment


                • #9
                  Lag en liten youtube snutt og vis oss da vel.
                  Så får man eventuelt feid all tvil til side.

                  Kjenner ikke Monster så godt at det gjør noe, men noen her veit det helt sikkert.
                  Men jeg kjenner til at mange servoer jobber litt så lenge senderen står på.
                  På MR-03 jobber den masse. Konstant lyd.
                  Men det har ikke noe å si for servoen såvidt jeg har fått med meg eller som jeg har opplevd.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X