Announcement

Collapse
No announcement yet.

(OFNA) Picco motorer noe å gå for?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • (OFNA) Picco motorer noe å gå for?

    Heisann!

    Er disse Picco motorene noe å gå for? Lest litt om de, og de virker som gode motorer.. tenker litt på den P3R motoren.

    Og noen specs hvis det sier dere noe:
    Capacity: 3.49 cc
    Bore: 16.26 mm
    Stroke: 16.80 mm
    HP: 2.2
    RPM: 28,000


    Bilen skal brukes til bashing foreløpig...

    Noen som har P3R motoren eller noen fra Picco? Hva synes du om motoren du har?

    Og et til spørsmål, er det samme crankshaft størrelse på alle 1/8 (.21 motorer)? Vil den passe min bil? Har nå i den en SH PT002B motor med bore 16.40 mm.

    Takker for svar!
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Har ikke vært borti disse, men jeg vet at i 1/8 onroad så er det mange som er begeistret for den Picco Torque .21 motoren.
    Selv har jeg en slik Picco Evo3 .12 motor til 1/10 onroad, men har faktisk aldri startet den.
    Disse Orion motorene som f ex ble svensk mester med han tenåringen i offroad buggy, er vel også Picco-baserte.

    Til Picco motorer bør man forresten kun bruke picco glødeplugg, da deres turbo plugger har noe forskjellig koning fra OS sine plugger for eksempel.

    Comment


    • #3
      Åja.. Så da er ikke Picco så gale å gå for da kanskje
      Kan få den P3R motoren for rett over 1000-lappen, ny, så tenkte å høre her om det er noe å gå for..

      Edit: vil motoren passe på bilen min etter hva du har lest i første post?

      Edit2: Har du noen eksempler på picco glødeplugger? kan ikke finne noen som selger Picco glødeplugger :S
      Last edited by O.S; 11 February 2012, 11:26.
      Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
      & Spektrum DX2S

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X