Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8, bygge om til børsteløs. Erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyper 8, bygge om til børsteløs. Erfaringer?

    Har min nesten ubrukte hyper 8 som jeg vurderer å bygge om til børsteløs, da det viser seg å være litt mye styr for meg med denne nitroen

    Er vell 3-4 år siden jeg kjøpte bilen, og siden den gang har jeg kjørt under en dunk (3.75 liter?) med fuel
    Kjørte inn motoren etter oppskrift fra rc-team hvor jeg kjøpte bilen, probil med 8 porters motor. Alt det gikk finfint, så justertes motoren etter "oppskriften" og bilen ble kjørt litt og pakket vekk for vinteren, var gøy å kjøre, gikk som et skudd. Så når jeg da skulle ta ibruk bilen ødela jeg startsnora, som førte til at bilen bare ble stående. Kjøpte "rotostart system" eller hva det het i fjor, skulle jo fungere suverent, fikk kjørt litt men bilen gikk ikke så bra( samme fuel'en som jeg kjøpte da jeg kjøpte bilen) etter kort tid ødela jeg starteren ved et uhell, så kjøpte ny i år. Nå er fuelen sikkert så gammel at den lager problemene for meg, men får nesten ikke start, er tungstartet og den gangen jeg fikk start gikk den dårlig. Må sikkert justeres også for å bli bra.

    Men nå har en kompis bygget alt sitt til børsteløst, og dette ser jo finfint ut. Går som juling, lite tull og bare lading av batteri Ble voldsomt fristet selv, så har bestilt ombyggingskit, men tenker det kan være greit å høre om noen har erfaringer å komme med?
    Regner med det er mulig å omsette gammel motor osv på bruktmarkeder rundt om? hva annbefales for slikt? finn.no eller annet? Motoren i seg selv er jo nesten ubrukt, og selger jo da med potte, tank osv.
    Regner med jeg også annonserer på forumet

    Håper noen har tips og meninger å dele ang å bygge om. Jeg blir aldri å konkuransekjøre, bilen brukes mest til enkel trim av bikkja når man har dårlig tid

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X