Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny RC-kjører trenger SÅRT hjelp! ( Kyosho Infenro problemer )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny RC-kjører trenger SÅRT hjelp! ( Kyosho Infenro problemer )

    RETT på sak: Min første bil er en (brukt) Kyosho Inferno (vet ikke hva mer den heter, men det står 28 på motoren og det er 1/8 om det hjelper noen å forstå...)

    PROBLEM: Får ikke start, dro til det ble både en og to vannblemmer..
    (JA glødern er lada og har ny glødeplugg. tømt sylinder,tank og slanger for gammel fuel og fylt på med ny 15%nitro)
    fikk start en gang, da var den forbanna høy på tomgang, så slokna den.

    Slangene er ikke tette og den drar fuel fra tank til forgasser.
    LSN/HSN, hva er det? (har forstått at det er de to skruene atmed tomgangskruen) L står vel for den nederste (LOW) og H for den øverste(HIGH) ? men hva gjør de?

    så om noen bare kunne gitt meg en kjapp brief på hvordan jeg skal stille alle skruene og hvordan man får mest ut av bilen, hadde det vært helt faBILaktig!


    Legger ved noen bilder av bilen så det er lettere å se hvordan modell jeg snakker om.
    setter UTROLIG STOR pris på ALLE konstruktive og hjelpsomme svar jeg kan få her på RS!

    slenger på et idiotspm på slutten : hva er forskjellen mellom en truggy og en buggy? og hva er det jeg har? (se bilde )

    Click image for larger version

Name:	20130327_224307.jpg
Views:	1
Size:	54.3 KB
ID:	790228Click image for larger version

Name:	20130327_224332.jpg
Views:	1
Size:	62.9 KB
ID:	790229Click image for larger version

Name:	20130327_224339.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	790230Click image for larger version

Name:	20130327_224349.jpg
Views:	1
Size:	50.4 KB
ID:	790231Click image for larger version

Name:	20130327_224411.jpg
Views:	1
Size:	56.4 KB
ID:	790232Click image for larger version

Name:	20130327_224503.jpg
Views:	1
Size:	51.1 KB
ID:	790233Click image for larger version

Name:	20130327_224529.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	790234

  • #2
    Sjekk om pluggen virkelig gløder, skru den ut og prøv.
    Sjekk også luftfilteret at det ikke er tett, da choker motoren.

    Skru de to skruene du ser fra "pottesiden" helt inn, ikke hardt. Skru de så ut 2 1/2 turn. Det er var nå en grunnregel før i tiden.

    Skruen på siden er det jeg kaller responsen, og den som peker litt opp er toppfarta. Husk at mindre fuel gir mere fart (inntil en viss grad) også mere varme. Du bør ikke tyne ut ALT av motoren på langsletta, gi den heller litt mere fuel. Da varer motoren lenger. Ikke juster mer en en skrue av gangen, ikke juster mere en 1/8 turn av gangen.
    Du finner sikkert mange som har skrivd dette før meg på forumet, sikkert også bedre forklart

    Du har en Buggy med en .28 motor, den motoren er ikke lovlig hvis du vil kjøre løp. Da må man ha en .21 motor.
    Otto Gebhardt
    Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
    This message will self-destruct in 10 seconds...

    Comment


    • #3
      Pluggen gløder, skrudde ut og sjekka.
      Luftfilteret var potte tett av gammel olje og fuel. Rensa det nå. (takk for tipset!)
      begge skruene er stilt.

      Det jeg la merke til nå, var at den IKKE dro fuel fra tank til forgasser...( reason ?? )
      Tok av luftfilter og tømte litt fuel neddi der, da "holdt den på å starte".. den gikk vel i mellom 2-4 sekunder før den dabba av igjen..

      MEN de sekundene den starta spant hjulene som faen.. så den er vel ikke stilt i "FRI"... Hvordan gjør man dette ?

      Comment


      • #4
        Det enkleste er nok å oppsøke en modellbilklubb i nerheten av der du bor. Nitro er ikke det enkleste man begynner med innen rc. Elektro hadde nok vært bedre i ditt tilfelle.
        Magne Follaug ,Porsgrunn Tlf: 40607217 - www.follaugrc.no post@follaugrc.no
        Team Durango Dex210 - DESC- XRAY XB4 Mugen MBX6-ECO
        Tekin - Vampire - Sanwa - dBoots - www.mustit.no FB FollaugRC

        Comment


        • #5
          Originally posted by mss View Post
          Det jeg la merke til nå, var at den IKKE dro fuel fra tank til forgasser...( reason ?? )
          Tok av luftfilter og tømte litt fuel neddi der, da "holdt den på å starte".. den gikk vel i mellom 2-4 sekunder før den dabba av igjen...
          Da har du helt rett, forgasseren får ikke fuel gjennom systemet, ta opp gasseren og rengjør denne. Mest sannsynlig tett.
          Jeg hadde rengjort tanken og filteret som sitter i tanken også, dvs. hele fuel-linja sånn at du vet at alt er i orden der.

          Originally posted by mss View Post
          Tok av luftfilter og tømte litt fuel neddi der, da "holdt den på å starte".. den gikk vel i mellom 2-4 sekunder før den dabba av igjen..

          MEN de sekundene den starta spant hjulene som faen.. så den er vel ikke stilt i "FRI"... Hvordan gjør man dette ?
          Helt normalt at motoren hyler ut når du 'injekterer' fuel inn slik, motoren vil gå på full pinne, og hjula også. Bilen har sentrifugal-kløtsj og vil slå inn når motoren når ett vist turtall. Så det er ikke noe 'fri' her, bare at kløtsjen din som ser ut til å virke helt fint

          Det kan nok lønne seg å anskaffe en ny plugg i alle tilfelle, alltid greit å ha for hånd likevel, lykke til!
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            er ikkje nåke fri,men når bilen er på og radioen i nøytral,ta av luftfilteret og sjå ka opning du har på forgasser.skal være ca 1mm.om der e meir ,skru ned tomgangsskruen til der er passe.om opningen der er grei er det muligens clutchen som er gåen.
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              done: Bytta til en bedre glødeplugg, rensa luftfilter, rensa og sotte inn ett fuelfilter, rensa forgasseren.

              Tomgang .6mm. LSN 2 og 1/2gang ut. HSN 2 og 1/2 gang ut. stemmer dette? (RETT MEG om ikke!)

              Prøvde å prime motoren litt for å se om den dro fuel inn, dette gjor den ikke MED MINDRE jeg tok av luftfilteret og hold fingern forran! (er dette normalt)? virker nesten som om at luftfilteret er for "åpent"...

              Håper på svar da jeg SKAL få start i løpet av kvelden (natta)

              PS: Frydenlund Fatøl er best, God påske!

              Comment


              • #8
                Blir pluggen bløt?
                Om ikke, så får ikke gasseren fuel rett og slett..
                Blir litt vanskelig å finne ut mer nå, da det bare blir synsing er jeg redd..

                Hva om du tar av gasseren med fuel-slangen på og blåser fuel gjennom, får du fuel ut av nåla da?
                Har ikke motoren antydning til å tenne i det hele tatt? Kan jo være falsk luft muligens..
                Men som sagt, det blir bare synsing nå
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Det kan være at det sitter gammel fuel i den banjo koblingen som slangen går inn på forgasseren,rens den og der som slangen kommer inn på tank lokket,hvis det er tett der,så lager den ikke trykk i tanken..
                  Bruk en OS#8 glødeplugg og 25%nitro,med 15% nitro er den vanskelig å justere,å den går for varm,en motor som er så stor skal ha 25%nitro..
                  Nål innstillingene er 4omd på hsn(den nålen som sitter der slangen går inn i forgasseren) LSN skal justeres ca 0.5mm innenfor godset der den sitter på siden,rett under Hsn
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    fant problemet. lå i forgassern! så når jeg bytta den gikk den som en drøm!! (litt for godt kansje?!) trenger en delebil nå..

                    Comment


                    • #11
                      Najs!
                      Da har du lært mye på å feilsøke og finne feil hehe...
                      Men noe man ikke ønsker å starte med på en nyinnkjøpt bil, men bra det løste seg
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #12
                        Ja ble mye klokere på dette lille prosjektet mitt nå!
                        PS: skulle hatt Fail-Safe da jeg kjørte utenfor rekkevidde og bilen suste av gårde i en fjellvegg med gassen i bånn.. Knakk høyre demper forran... noen som vet om en side med billigere mp 7.5 deler enn elefun og infernosonly ?

                        Og tusen takk for alle svar her!

                        Comment


                        • #13
                          Har ikke sjekket prisene på sidene du nevnte. Men det henner jo at det er noen som selger enkelte deler billigere på Ebay.

                          Du kan feks lagre dette søket om du ønsker Kyosho inferno mp 7.5 Ebay

                          Du vil sikkert finne noe annet snacks der også

                          -Thelle-
                          Tamiya entusiast!
                          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                          Comment


                          • #14
                            Du kan finne en del hopups (uoriginale deler) i Kina også om det er av interesse: Asiatees MP7.5
                            (Men når det kommer til dempere så ville jeg valgt originale eller dempere fra andre kjente merker)

                            Fra King Headz i USA, dette er MP777 hopup-deler men er ikke sikker på om alle deler går om hverandre: King Headz MP777

                            Originale og hopup-deler fra A Main Hobbies USA: A Main MP7.5

                            Alt i alt så er eBay en vinner som Thelle sier


                            En bra kill switch er bl.a denne: Killer RC USA MP7.5 Nitro

                            Det du trenger:

                            Jeg hadde valgt å ta med Buzzer og LED-lys, da er systemet mer fleksibelt og brukervennlig.
                            Meget mulig at det er Norske butikker som selger dette også nå, men jeg kjører ikke nitro (enda ) så jeg vet ikke om noen.
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X