Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av Radiostyrt bil | Åpent for alt | Nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by ScooterEngan View Post
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...kwUnica=savage

    Her er en brukt Savage til salgs, Nitro, hva tror dere?
    Det der er jo den klassiske savagen, 1/8 skala nitro. Savage (da spesielt flux da...) blir regnet som "the ultimate basher" av mange.... er meget solide, gode og morsomme biler... god bakkeklaring, glad i wheelies og har også bra toppfart... spørsmålet er jo hva slags stand den bilen der er i... er jo ingen bilder av hvordan den ser ut under karosseriet... :P

    Som første (?) bil ville jeg heller ha valgt en litt billigere Ny en, eller evt. en brukt racing bil som Xray, Mugen, Losi etc...
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #17


      Her er en 5,2

      Hvorfor akkurat en racing bil framfor Savage, kan du begrunne hvorfor de er bedre?
      Noen nevnte jo at det som var litt dumt med Savage XS var at den var liten, 1:16 eller noe, men denne er jo 1:8

      Comment


      • #18
        Elektro er jo litt enklere synes jeg. Mindre mekking og fikling for å få greiene til å fungere, i verste fall bare til å starte har jeg sett. En annen fordel med elektro er effektbildet. En børsteløs elektromotor rykker til fra første tidels sekund og står ikke tilbake for en nitro på ytelser.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #19
          Originally posted by ScooterEngan View Post

          Hvorfor akkurat en racing bil framfor Savage, kan du begrunne hvorfor de er bedre?
          Noen nevnte jo at det som var litt dumt med Savage XS var at den var liten, 1:16 eller noe, men denne er jo 1:8
          En 1/8 Race buggy/ truggy av merkene Mugen, Xray og Losi m.fl. tåler absolutt alt (har selv mugen og en kamerat av meg har losi og Xray... vi har simpelthen ikke klart å ødelegge de... sjekk youtube kanalen min om du ikke tror meg :P ), er lette å ha med å gjøre, bra handling, kontrollerbare (også i lufta).

          med en god elektrisk motor går disse fortere og har bedre aks enn noe, og de er veldig stabile tilogmed i høye hastigheter, i motsetning til monster trucks som Savage osv...
          Savage er jo solid, men kvalitets buggy- og truggyer er nesten uknuselige.

          Men det som er med disse, er at de koster omtrent det samme som en ny savage, men du må da kjøpe elektronikk, motor osv utenom... derfor jeg vil anbefale å lete etter en brukt en

          Samtidig kan det være likeså smart å heller kjøpe en litt rimeligere ny en fra butikk(f.eks. Savage XS) siden du er ny innen RCbil...
          Last edited by SAVAGEry; 22 January 2013, 13:27.
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #20
            Jeg ser at du er ute etter bil og et budsjett på 2000,-
            Men se på denne:


            Jeg har bare testet den litt. Bare noen drag frem og tilbake, men jeg måtte ut en tur til å ta noen drag til for den gikk noe helt sinnsykt. Joohoooo
            Team Mustit 2013
            Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
            Tommy Nysted, Oslo

            Comment


            • #21
              4500 er for mye.
              2000, kan strekke det til 3000 om jeg må men det er absolutt maks.
              Ja takker for svar, er fortsatt åpent for flere anbefalinger....

              Comment


              • #22
                Har sendt deg PM.
                Kan legge det ut her også:
                Tar bort senderen og servoen så er det bare bil og motorkombo.
                Pris på dette er 3000,- pluss evt frakt.
                Team Mustit 2013
                Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                Tommy Nysted, Oslo

                Comment


                • #23
                  om du vil ha savage xs,so ligge det en kit versjon her,med masse deler og batteri:http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...44856&kwUnica=
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #24
                    Ja der har du en!
                    Så er spørsmålet, skal jeg slå til på denne?
                    Hvis dere mener jeg får mye moro ut av denne så tror jeg at jeg tar den!
                    Men det er selfølgelig dere som vet best.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by ScooterEngan View Post
                      Ja der har du en!
                      Så er spørsmålet, skal jeg slå til på denne?
                      Hvis dere mener jeg får mye moro ut av denne så tror jeg at jeg tar den!
                      Men det er selfølgelig dere som vet best.
                      Jeg vil absolutt tro det En ubetydelig brukt (ser det ut som) kit versjon av Savage XS med flere sett dekk, batterier og ekstra deler høres bra ut...fin pris også Jeg hadde slått til...
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment


                      • #26
                        Mange som sier at man blir fort lei og at de angrer ved kjøp av Rc-bil, stemmer dette?
                        Blir dere fort lei og må kjøpe nytt/piffe opp litt?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kjøp av Radiostyrt bil | Åpent for alt | Nybegynner

                          Joa, det kan vel stemme til en viss grad...selv har jeg hatt Savage Flux 1/8 i over 3år nå...digger den fortsatt...men sånn som mini revoen og et par andre biler jeg har hatt ble byttet ut etterhvert....også er det jo kjempestas med hopups og upgrades
                          Angret har jeg vel aldri....
                          Men er vel litt sånn med det meste? Noen jeg vet som driver med rcfly og heli selger og kjøper jo oftere enn jeg skifter sokker....

                          Ellers er det jo ikke likt for alle da
                          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                          Comment


                          • #28
                            Neida, om jeg går lei kan jeg vel selge den uten å tape så fryktelig mye på det så lenge jeg ikke ødelegger noe, noe som sikkert blir å skje.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X